Hallo meiden, Mijn zoontje is 10 weken. Ik ben net overgestapt op flesvoeding dus ik zit er nog niet helemaal in! Hij was gewend om de borst op verzoek te krijgen en drinkt nu ongeveer om de 3uur 100cc (water + poeder) S'nachts is het heel verschillend en komt hij 1 a 2 keer per nacht. Drinkt zijn flesje en gaat weer slapen. (hij slaapt nog bij ons de kamer) Hij krijgt dus 7 a 8 flessen op een dag. (24 uur) Mijn eerste vraag is of dit genoeg is? Of juist teveel? Hij weegt trouwens 6600 gram. En ik lees hier op de site weleens dat de baby's van soms nog jonger al meer tijd tussen de voedingen laten... Mijn vraag daarover is: wat doen jullie met die tijd?? Mijn zoontje krijgt de fles, is in totaal 1 uur wakker gaat dan slapen voor 1 tot 2 uur.. Dat verschilt nogal... Maar als er dus meer tijd tussen de voedingen zit, wat doe je dan tot die tijd? Of slapen jullie kindjes dan 2 keer kort? Of juist langer?? Want mijn zoontje is echt moe na een uur! Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk neer heb gezet. Ben benieuwd naar de reacties... Groetjes Houda
Hoi Houda.. Mijn zoontje is ook 10 weken. Hij krijgt 's morgens als hij wakker wordt 150 cc water + 5 scheppen. Hij krijgt om de 4 uren... Hij is na een voeding ongeveer 1,5 tot 2 uren wakker. Dan gaat hij op bed en slaapt meestal 2 uren. Dus ik hoef hem maar een half uur tot een uur te vermaken. Maar meestal heeft hij dan nog geen honger hoor... Misschien moet je de voedingen ophogen, want 100 cc is wel erg weinig. Dan laat hij er zelf wel meer tijd tussen. Voor de nacht geef ik hem zelfs 180 cc met 6 schepjes, en overdag soms ook nog wel eens... Dus ik zou ze ophogen, dan slaapt hij misschien ook wat langer en om te "rekken", hoef je dan ook minder moeite te doen... Zou eerst 120 met 4 schepjes doen, kijken hoe dat gaat... En dan, als je op minder voedingen uitkomt, kan je weer verhogen. Hij mag niet meer als 30 schepjes per dag, dus dan kan je wel wat proberen... En om te rekken ga ik met hem spelen, met hem praten, in de draagdoek of in badje. Succes!