Welke fles gebruiken jullie ? Even nieuwschierig hoor. Ik ben gestart met de difrax fles toen Daan op de kinderafdeling lag (hier dronken kleine kindjes het makkelijkste uit vertelde de verpleegkundige) Maar die lekte altijd en trok snel vacuum. Thuis over gegaan op de Avent fles. Zelf vind ik dit erg fijne flessen maar na 3 weken kreeg Daan flinke last van krampen. Toen een Born free fles gehaald. We gebruiken die nu een week en hij begint weer te rommelen met de fles. En zuigt te hard en zijn fles is vaak binnen 10 min op. Zit te twijfelen of ik toch maar weer de avent zal gaan proberen.
Wij hebben de drbrown, de smalle uitvoering.. Maar dit juist voor de krampjes en lucht happen... en de smalle uitvoering drinkt hij in 15-20 min en de brede in 10min. Voor zijn zuigbehoefte dus de smalle genomen.
ik heb gewoon de kruidvat flessen.. had wel difrax spenen erop ( eerst s, toen 3 standen en nu m ) Gaat allemaal prima
vanaf dag 1 difrax! als ze lekken of vacuum gaan, zit de onderkant vaak te vast gedraaid. als je dat eenmaal door hebt zijn ze heel fijn! vind ik dan!
dr brown flessen, de smalle. Onze kleine meid heeft sinds het gebruik van deze fles minder/geen krampjes meer. Hiervoor tommie tippie flessen en hier had ze wel last van krampjes
Begonnen met een Avent maar daar kon ze niet goed uit drinken.Toen een Difrax genomen en daar bij gebleven.Ik vind het hele fijne flessen.Je moet ze alleen een beetje 'door' hebben.
Ik denk dat je die krampjes niet echt tegen kan houden welke fles je ook hebt. Wij hebben alles gehad, Avent, Difrax, Dr. Brown, Hema enz. Nu weer terug op Avent en gaat goed.
Hier ook Dr Brouwn, maar de kleine heeft wel in 7 min zijn fles leeg!! Met een kleinere speen krijgt hij de melk er niet uit....
Wij gebruiken altijd difrax s flessen met s spenen. Alleen voor de oudste twee als we er bambix granen doorheen doen gebruiken we de m spenen. Hebben hier nooit problemen mee gehad en de kinderen drinken er alle drie prima uit. Voor ons dus geen rede om een ander merk te zoeken/kopen .
Gewoon goedkope flesjes, smalle in ieder geval. Maakt dus niet uit welke fles hier, het gaat om de speen. Op dit moment gebruiken we de 3-standen speen van de Kruidvat.
Smalle dr. Brown flessen... Met de kleinste speen erop zuigt ze 'm nog binnen tien minuten leeg... Ik waag me dus niet eens aan 'n andere fles!
Difrax! De enige fles die niet vacuum zuigt, en waarmee buikkrampjes een stuk minder werden! Als de fles lekt idd zoals al is gezegd niet te hard aandraaien en het ventiel van te voren nat maken als je de fles in elkaar zet, ook moet je het gaatje in het ventiel open knijpen, dan zou je geen problemen meer moeten hebben met vacuum zuigen. Ook goed de fles afdrogen als je hem hebt klaar gemaakt helpt, vaak zit er nog water tussen de onderdop en fles. Succes ermee. Vaak is het toch heel veel uit proberen, geen enkel kindje is gelijk! Gelukkig maar...
Smalle + brede flessen van Dr Browns. Smalle kleine gebruiken we voor water, thee & diksap en de brede gebruiken we voor pap en melk. Het is een fles met een ventiel systeem dat geen vacuum vormt en daardoor worden darmkrampjes voorkomen. Geen luchtbelletjes in melk en de kleine kan ook geen vacuüm zuigen. Wij zijn er heel tevreden mee. En tegen krampjes kan je het beste ABC Dophilus kopen, werkt als een tierelier. Het is een wat prijzige poeder ( 27,-) maar doet echt wonderen. Deze is te koop bij reformzaken. Enne nog een tip tegen krampjes: het flesje met melk niet schudden maar roeren met een vork
Bij mijn oudste gebruikte ik Aven, die had ontzettend veel kramp. Bij Koen gebruik ik nu Difrax en hij heeft minder tot geen kramp(misschien toeval hoor) Koen drinkt zijn flessen ook altijd binnnen 10 min leeg, dus ik gebruik nu de difrax met de s speen, helpt wel iets