Lange tijd verhoging/koorts (peuter 2 jaar)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Britt1, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoontje van net 2 heeft al een poos verhoging tot koorts. Ik ben bij de huisarts geweest en zij heeft alles onderzocht, maar ziet geen oorzaak. Hij eet goed, drinkt goed, slaapt en ziet er niet ziek uit.
    Hij heeft eigenlijk elke avond wel 37,8 tot 38,2. Ik heb in zijn mond gekeken, maar zie nog geen 2e rij kiezen opkomst? Is dit voor iemand herkenbaar??

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb het wel eens gehoord en ook dat het vaker voorkomt. Jongetje waar ik het dan van weet, heeft ook heel veel allergieen..

Maar vond de HA het dan niet ernstig genoeg om verder te laten onderzoeken door de KA ofzo?

3. Dana

Dana Niet meer actief

Ja, herkenbaar, mijn dochter heeft hier ook tijden van en de huisarts zag ook niet echt een oorzaak toen ze toevallig voor controle naar de KNO moest zag de KNO meteen dat haar amandelen (neus en keel) ontstoken waren. Dus soms zien huisartsen dat niet maar is er wel wat.

Op het moment heeft mijn dochter in ieder geval 1 week in de maand koorts, met pech 2. Hopelijk gaat het beter als de amandelen eruit zijn.

Moet wel zeggen dat de temp bij mijn dochter 's avonds wel hoger lag dan bij jouw zoontje, meestal 39 en hoger en overdag verhoging rond 38.

Beterschap voor je zoontje en geef niet te snel op bij de huisarts tenzij jezelf zoiets hebt van, komt wel goed. ;)

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb toevallig morgen consultatieburo met hem. Voor 2 jarig consult. Zal het daar ook even ter sprake brengen. Ik ga sowieso terug naar huisarts. Vind het nu te lang duren! Hij is niet ziek, ook niet verkouden o.i.d.
    Misschien toch kiezen die in aantocht zijn, maar niet te zien?

Share This Page