Mijn peutertje krijgt het telkens voor elkaar om zijn slaapzakje los te krijgen. Eerst deden we het lopertje naar binnen maar dat kreeg hij los. Toen de zak binnenstebuiten maar dat kreeg hij ook los en nu doen we het lopertje ook nog naar binnen stoppen en helemaal naar beneden dat je zelf echt moet klooien en soms van binnenuit los moet maken. ( bij hals naar binnen) maar ook nu krijgt hij hem los. Resultaat een wakker kind om 21.30 omdat hij stilletjes maar wakker in bed blijft liggen tot we hem weer dicht komen doen. We hebben een deken in zijn bed maar daar blijft hij helaas niet onder liggen. Wie heeft er ervaring met zo'n ondernemend slim peutertje en wat kunnen we doen? Alvast bedankt!
Hier werkt het prima om de slaapzak achterstevoren aan te doen dus met de rits op de rug. Hoop dat je er iets mee kan!
Maar zit de achterkant niet te hoog? Ik heb de slaapzakken van de Hema en die hebben een vrij smalle hals viel me op omdat ik er met de hand heel moeilijk in kom met open maken. Maar bedankt voor de tip ga het morgen middag even proberen. Nog meer tips en trucjes?
Lisa doet haar slaapzak soms ook uit, maar wij doen 'm weer 1 keer aan en dan is het meestal goed. Ze ligt nu in een groot bed met dekbed en ik wil de slaapzak gaan afleren, is ook een idee . Slaapzak achterste voren kan prima hoor, hier ook Hema slaapzakken die we andersom om deden toen Lisa nog een sonde had (makkelijker met aansluiten als ze sliep).
Snoopy, oké super dat dat met de Hema slaapzak kan! Als hij die open krijgt geef ik hem op voor 'wedden dat ik het kan' Afleren, misschien deze zomer maar hij ligt nog in een ledikant en klimt er nog niet uit. Ook niet met open slaapzak maar dat is natuurlijk de volgende stap wil hem voorlopig nog even in ledikant houden eigenlijk ook omdat bijnier onder de deken blijft liggen en nog steeds het hele bed door gaat. Veiligheidsspeld, lijkt me niet zo veilig want hij pulkt natuurlijk net zo lang door tot hij een keer los schiet.. Brr moet er niet aan denken..
binneste buiten en achterste voren en als hij hem nog loskrijgt, dan is het misschien tijd om de slaapzak uit te laten?
M'n peuter van 2 slaapt al sinds vorige zomer zonder slaapzak. Toen kroop ze ook altijd onder de deken vandaan, maar in de zomer is het nooit koud op haar kamer dus dan sliep ze zonder deken. Toen het wat frisser werd, had ze al gauw door dat het onder de deken veel lekkerder is dan erboven. Geen problemen mee gehad dus. Ik zou zeggen: zodra het warm genoeg is om eventueel zonder deken te slapen, slaapzak uit! Eventueel eerst een romper met lange mouwen en een wat warmere pyjama aan.
Een veiligheidsspeld kan niet losschieten, daarom heet het een veiligheidsspeld! Je moet wel eentje hebben, waarvan je de bovenkant vast kunt klikken. Niet een gewone die je zo los kunt maken.
Jippie, ook niet als je net zolang blijft pielen aan zo'n ding? Durf dat niet echt aan hoor Het gaat goed nu we hem achterstevoren aan doen! Hij vind het niet echt grappig maar daar moet hij maar aan wennen tot de zomer! Dan wil ik gaan leren om zonder te slapen en ook ergens naar een ander bedje toe. Bedankt voor jullie adviezen!
Ons zoontje maakte ook steeds zijn slaapzak zelf los en achterstevoren vond ik toch niet zo prettig aangezien de slaapzak dan heel nauw om zijn hals zit. Ik doe hem nu wanneer ik hem op bed doe geen slaapzak aan, omdat het dan toch nog wel lekker warm is op zijn kamer (hij blijft ook nooit onder de dekens liggen) en wanneer wij dan op bed gaan doe ik terwijl hij al slaapt de slaapzak aan. Vaak wordt hij hier niet eens wakker van.
Hier ook een veiligheidsspeldje met zo'n witte klikdop erop. No way dat hij die los krijgt. Mijn zoontje maakt trouwens 's nachts zijn slaapzakje niet meer open. Ik heb hem een paar keer vastgespeld en daar had hij zo'n hekel aan dat ik nu alleen nog maar hoef te 'dreigen' met het speldje en hij doet het echt niet meer.
Onze dochter slaapt al heel lang zonder slaapzak. Ook een echte draaikont in bed, dus vaak onder de deken uit, die ze trouwens ook vaak expres afschopte. Ze heeft toen met 19 maanden een peuterbed gekregen en een dekbed, omdat ze bij ons wel genoegelijk onder het dekbed kroop altijd, en dat ging super. Nog wel eens losgewoeld en soms krijgt ze de deken dan zelf niet meer goed, als ze daarvan wakker wordt, en huilt dan en dan komen we hem even goed leggen. Maar meestal lukt het 'r zelf wel en ze wordt daar uiteraard steeds handiger mee Ik zou die slaapzak dus gewoon afschaffen...
Onze docher kreeg het voor elkaar om uit dr slaapzak te kruipen dus rits gewoon dicht en via het hoofdeinde eruit komen Dus ze slaapt nu al bijna een half jaar zonder. Zelf schopt ze dr dekbed weg en toen het heel koud was had ik zon pyjama uit een stuk is toch lekker warm
Mijn zoontje wist ook al aardig snel die slaapzal open te ritsen. Ik heb hem even achterstevoren aangedaan, maar dan zat die nek zo straks, vond ik een beetje eng. Toen gewoon gedaan en dat lipje naar binnen gedaan en de rits wat verder doorgeduwd, toen kreeg hij ze ook een tijdje niet open. Daarna was het zomer en heb ik die slaapzak gewoon niet meer aangetrokken, ging ook prima.
hier gaf J. t uit zichzelf aan dat de slaapzak uit moest blijven zo van de een op andere dag... en idd binnenste buiten achterste voren lijkt me ook een goede haha
Binnenste buiten en achterstevoren aantrekken en komt jullie houdini en dan nog uit wordt het misschien tijd om de slaapzak vaarwel te zeggen
Nee, hoor. Onze meid heeft nog nooit de veiligheidsspeld los gekregen. Maar dan moet het klikdingetje wel een beetje stevig gaan en niet te slap zijn. De slaapzak achterstevoren vond ik eng, aangezien het dan heel strak om haar nek zat.
ehh ik maakte gewoon een klein stukje veter aan de onderkant vast (vastgestikt) en maakte een dubbele knoop in de veter terwijl die door het gaatje van de rits. nu laat hij hem aan, trekt hem soms in het weekend uit als hij wakker geworden is s ochtends en plukt dan zelf een broek (pyama) van zijn commode of gaat zo spelen.