Lange Vingers

Discussion in 'Voeding' started by Roozjuh, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier nog niet gegeven, maar als hij 1tje krijgt aangeboden zal ik daar niet zo moeilijk overdoen. Alles met mate dat is het belangrijkste. Ikzelf ben totaal geen snoepkont en zo wordt mijn zoontje ook niet opgevoed, maar sommige hier doen alsof suiker dodelijk is, beetje overdreven dus vind ik

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    'overdreven' vind ik geen juist woord in dit geval. dit topic was met de vraag óf het inderdaad zó ongezond was als dat ik dacht. En niet om mensen te bekritiseren wat ze aan hun kinderen geven. Als opa een lange vinger geeft zeg ik vast geen nee. maar als beginnende moeder zit je gewoon met dit soort vragen

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou me er geloof ik niet al te druk om maken als m'n kind straks een keer een lange vinger of ander koekje krijgt. Maar ik zou zelf toch proberen wat gezondere tussendoortjes in huis (en in m'n tas) te hebben zitten.

Ik denk dat de basis voor gezonder voeding toch is: meestal lekker gezond en af en toe lekker 'zondigen' met iets slechts.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk niet dat ze jou van overdrevenheid beschuldigde. Ik vind het ook overdreven zoals sommige moeders doen alsof suiker vergif is. Maar ik begrijp je vraag heel goed want ik heb het me ook wel eens afgevraagd.

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Soory maar ik zit hier te grijnzen achter de computer vanwege de cijfers die ik hier net las, kort door de bocht maakt het qua suikers dus heel weinig uit wat je geeft.

Hier krijgt Kinley eigenlijk alleen lange vingers als we ergens op visite zijn en ze ze daar toevallig hebben en als opa en oma op visite komen krijgt ze van hun een lange vinger.
    Leuk want zo blijft het echt iets speciaals en een traktatie.

Groetje SAnita

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik geef mijn zoon vaak nog steeds een halve liga 1e stap. daar smeert en smult hij heerlijk van. Niels is inmiddels al bijna 8mnd. Hij krijgt af en toe bij Oma een lange vinger.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik zie dat het antwoord al gegeven is, de suiker die daar bovenop zit, zit bij andere koekjes erin.

Als tip, kijk maar eens goed naar alle verpakkingen. Daar zul je idd nog van schrikken. Want ik lees in veel topics, nee geen suiker voor mijn kind, dan komt er een lijstje van wat het kindje wel mag en dan komt daar 9 van de 10 keer het nijntjekoekje uit. Ik denk dat die mensen de verpakkingen ook niet zo goed gelezen hebben, want je wil niet weten wat daar in zit. ;)

Alles met mate zeg ik altijd.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ja dat is echt onbegrijpelijk hoeveel suiker ze in die 'speciale kinderkoekjes' stoppen :$.

9. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

JAAA je hebt helemaal gelijk
    Ze gaan er niet dood aan (als het goed is...)

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Mijn zoontje was nog erg jong toen anderen hem al een lange vinger wilden geven, dat vond ik niet nodig (al kregen andere kinderen in mijn omgeving dit al met een maand of 8).

Mijn zoontje krijgt sinds hij 1 jaar is thuis wel lange vingers. Moet wel zeggen dat ik niet het idee heb dat hij die nou echt lekkerder vindt dan een maria biscuit.

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Ik heb nooit begrepen wat er nou zo speciaal is aan lange vingers (behalve dat ze door de vorm misschien makkelijk vast te houden zijn) hier krijgt ze ze niet, ook geen andere (kinder)koekjes of liga's ofzo, vind het niet nodig. Dat komt wel als ze wat ouder is, dan kan ze dat nog lang genoeg eten. Nu is ze nog prima tevreden met een soepstengel, rijstwafel of stukje brood, of fruit als het om zoet gaat.

12. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Uhm misschien is een lange vinger zo "speciaal" omdat het zoet is en kinderen het lekker vinden haha

13. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik geef meestal alleen een volkoren koekje, als ik een koekje geef. Omdat daar nog iets nuttigs inzit naast de suiker. Bij lange vingers vind ik dat je ze bij wijze van spreken gewoon een schep suiker kunt voeren. En Kyra vindt rozijntjes en soepstengels nog steeds erg lekker.

Suiker is inderdaad geen vergif, maar waarom zoveel kritiek op moeders die er voorzichtiger mee zijn? Een kind hoeft niet altijd snoep en koek te krijgen als traktatie. En als je een kindje ziet genieten van een gezond tussendoortje is daar toch niets mis mee?

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    danku ;)

15. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Tsja *dat* snap ik wel maar dat geldt voor alle koekjes. Maar er wordt nooit gevraagd of ze al es een koekje heeft gehad, het gaat altijd over die lange vingers. Voor mij is dat een koekje als alle andere koekjes maar voor sommige mensen is een lange vinger blijkbaar een heel speciaal soort koekje als je kleine kindjes hebt en da snappikdusnie :(

Raar woord eigenlijk.....Koekje :)

16. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Een keer een lange vinger is helemaal niets mis mee!
    Er zit namelijk bijna geen vet in een lange vinger en dat zit wel in andere koekjes!
    Qua suiker is het hetzelfde, maar op een gegeven moment mag een kindje best wel wat suiker binnen krijgen! Maar alles met mate!
    Een lange vinger is beter dan bv een nijntje koekje!
    Wat ik persoonlijk nooit zou doen is een baby jong chocola geven!! Dat zie ik mijn omgeving weleens en dat vind ik echt ongezond!

Rozijntjes is trouwens ook een hap suiker he! Veel mensen denken dat ze gezond zijn, maar dat is niet zo!!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik heb dit topic aangemaakt om te kijken of het echt zo ongezond is als dat het lijkt. Want zeg nou zelf, zo'n laag suiker op een koekje is niet echt uitnodigend om het aan je kind te geven. Ookal is een nijntje koekje bijv net zo slecht.

Dit topic is niet om elkaar aan te kijken wie nou slechter voor zijn/haar kind is omdat ie een bepaald koekje geeft en de ander niet. élke moeder probeerd het zo goed mogelijk te doen, tuurlijk is zo nu en dan iets ongezonds niet zo erg, en het gaat hier ook om een tussendoortje en geen hele maaltijd. Ik geef ook wel eens een likje ijs weg, of een hapje van een stukkie weet-ik-het-wat. Ooit zullen ze het wel eens moeten proeven. Gister zelfs stukje vlees gegeven (cordon blue) ben ik nu een slechte moeder? nee tuurlijk niet. Ik vroeg me alleen af of het echt zoveel slechter is als dat we ervan denken.

18. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    @Pippeloentje Rozijntjes bevatten inderdaad veel suiker. Het zijn immers gedroogde druiven en druiven bevatten veel suiker. Waarom ik dat wel geschikt vind als tussendoortje is dat er wederom mijns inziens meer nuttigs inzit dan in een koekje. Met gezonde tussendoortjes doel ik dan ook meer op een stukje fruit of groente.

19. tulip

tulip Niet meer actief

nee het is dus idd niet slechter dan je denkt. Ik denk wel dat andere dingen veel slechter zijn dan we denken. Ik hoor vaak gezonde tussendoortjes en dan rozijntjes. Rozijntjes zijn helemaal slecht, niet zo zeer om de fruitsuikers, maar dat laagje wat erom zit is niet bijster gezond. Maar goed, ik geef ze alsnog net als een lange vinger of een ander koekje, gewoon met mate.

roozjuh, waarom zou je je zoontje van bijna een jaar dan geen cordon blue geven, ik vernam uit je stukje dat je dat bijzonder vindt??

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    omdat er een dikke laag paneermeel op zit ;) stukkie vlees mag hij best hebben hoor, maar dan zonder paneermeel

Share This Page