Alleen thuis warm eten...

Discussion in 'Voeding' started by Gentle, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter (9,5 mnd) wil buiten ons eigen huis geen groenten eten. Tenminste, laatst heeft ze het 1 keer gedaan in de keuken van mijn ouders, alleen met mijn man erbij, toen wilde ze haar groenten. Verder vertikt ze het! Andere mensen mogen haar geen eten geven 's avonds (ze spuugt het gewoon uit) en een andere/nieuwe omgeving is ook te spannend.

Conclusie: ik heb geen zin meer om steeds iets voor haar mee te nemen! Zouden jullie dat nog doen? Potjes lust ze niet (mevrouw wil stukjes...) en als ik het wel probeer zit bij een ander de keuken onder de stukjes boon/wortel/broccoli/pasta/etc. Ennehh, mijn moeder zei al, het ligt aan de stukjes, je moet het prakken. Ze heeft het geprobeerd. Mission Failed :D Pureren was ook niks..

Ze eet trouwens haar brood, haar yoghurt, haar fles, allemaal wel gewoon bij andere mensen en anderen mogen het haar ook voeren. Alleen groente niet... ;);)

Iemand een tip? Tot nu toe leg ik me er gewoon bij neer, en dan eet ze maar niks, maar ik vind het zo jammer...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat is wel typisch, zeker omdat ze de andere dingen wel eet..

Kun je voor zo'n dag het avondeten niet 's middags geven, en 's avonds een boterham?

3. tulip

tulip Niet meer actief

nu heb ik met avondeten nooit een probleem gehad, thuis niet en ergens anders niet. Maar wel met brood, er waren dagen bij dat ze er niet 1 hapje van nam. Maar ik ben het toch steeds aan blijven bieden. Om duidelijk te maken dat het normaal is om het gewoon op te eten. Ik weet niet of het zo is, maar ik heb het idee dat je anders bevestigd aan je kindje, van nee je hoeft hier niet te eten. Maar ik snap ook wel dat je denkt, ik neem niks meer mee.

Ik zou het idd niet meer pureren op die leeftijd hoor. Als je het echt niet ziet zitten om mee te nemen dan vind ik de oplossing van deepfreeze wel goed. Waarschijnlijk is het weer iets tijdelijks.

Share This Page