Lange vingers?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik kreeg vroeger regelmatig een lange vinger en eet altijd mijn bordje braaf leeg, ik ben niet dik en heb een gezond BMI, ik heb geen diabetes.
    De darmkwaal die ik heb ik niet gekomen door eten maar door mijn genen.

Ik vind dat er tegenwoordig zo'n enorme paniek gemaakt kan worden om 1 lange vinger eigenlijk wel komisch.
    Wij dronken roosvice, appelsap, ranja enz, kregen krentenbollen bij de bakker, een snoepje bij de supermarkt enz enz en we leven allemaal nog ;)

Tuurlijk moet je een kind niet continu snoep en zoetigheid geven maar 'n keertje n lange vinger is geen vergif.... toch?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee hoor, maar ik zie het nut er niet van in om zo'n pak in huis te halen terwijl ze er helemaal geen behoefte aan hebben en genoeg andere dingen krijgen die ze lekker vinden (melk, brood, rijstewafeltje etc)

ps. die krentebol en snoepjes ed waren volgens mij wel toen we al wat ouder waren dan nog geen jaar.

3. Ja hoor, Robin krijgt ook regelmatig een lange vinger. Het is een echte traktatie. Hij krijgt dagelijks iets tussendoor, rijstwafeltje, liga, soepstengel en zo af en toe ook een lange vinger. Denk zo'n twee keer in de week.

4. sim

sim Niet meer actief

nou ik vind die lange vingers doodeng! heb het hier ook een keer geprobeerd, maar ik hou het mooi op liga en broodkorsten zelfs het laatste is voor hem reuze interessant en hij geniet er echt van!

die lange vingers zijn keihard en er was een stuk afgebroken en die werd niet zacht hij krijsde het uit! kreeg het gelukkig uit zijn mondje, maar ik heb ze voorlopig afgezworen!

soepstengel heb ik nog niet geprobeerd, maar hij stopt gauw iets ver in zijn mond, dus ben bang dat dat ook dan afknapt...

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    hier ligt een pak vingerkoekjes in de kast hoor.

maar ik ben geloof ik dan ook een ontaarde moeder :p :p

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier ook straks weer hoor...ben ik dan ook een ontaarde moeder? ;)

vindt er niks mis mee om je kind wat "lekkers" te geven...al dat gedoe van gezond dit, gezond dat, ik wordt er d...ziek van eerlijk gezegd als ik kijk naar de kids op school :( pffff....

7. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

Smoekie ik ben het helemaal met je eens...
    Mijn 3 kids kregen ook lange vingers toen ze zo klein waren. Zie er de 'schade' niet van!
    Vond ook al dat het hier allemaal gezond, gezond moest zijn. Ik noem dat eerder 'steriel proberen te maken zodat ze bij de 1ste windvlaag ziek zijn'.

Groetjes

8. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0

Helemaal mee eens!

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoe kom je daar nou weer bij? Wat een onzin zeg.

Ik zie niet in waarom het verkeerd zou zijn om gezond te proberen te leven. Natuurlijk hoef je het niet te overdrijven maar ik zie niet in waarom ik hem op deze leeftijd al aan koekjes en dergelijke zou moeten hebben. Als hij bij opa en oma bijvoorbeeld een lange vinger zou krijgen zou ik dat heus niet verbieden maar dat betekent niet dat ik ze zelf ga geven.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Idd... in een pak zitten er toch behoorlijk veel. Tenzij je zelf gek bent op die dingen zijn dat er wel een heleboel voor een kleintje. Ze genieten op die leeftijd echt nog net zoveel van een rijstwafel oid hoor.
    Ik weet dat oma ze ook wel eens iets lekkers toestopt wat ik niet gauw doe... heb ik verder geen problemen mee maar voor gewoon door de dag heen houden wij het bij soepstengels en rijstwafeltjes en heel soms zo'n liga oid (waar ookal een berg suiker in zit)

11. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    nou ik was laatst in het vliegtuig en al die babies aten rijstewafeltjes(er waren er 17 lekker rustige vlucht ahum!)keira had het nog nooit gegeten, is niet iemand die van tussendoor knabbelen houd, af en toe een koekje(lange vinger of weet ik het wat voor koekje)eet ze de helft en vind ze het wel weer genoeg.
    maar goed ze kreeg een rijstewafel, nam een hap, spuugde het uit, nam nog een hap en ging toen kokhalsen, was verder niks mis met die rijstewafel, maar ik haal ze niet! Bovendien zijn ze mager en zonder zuiker, maar word wel in je lichaam omgezet in suiker, dus zo goed zijn die dingen ook weer niet.

keira eet ook wel eens een chipie- ik zeg een chipie omdat ze er 1 pakt en er een uur op sabbelt en er echt van geniet. maar een tweede hoeft ze dan niet.ze heeft liever een plakje worst, of een stukje kaas ofzo.

maar goed, een lange vinger kan echt geen kwaad, en mijn man eet netjes de rest van het pak op:)

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik vraag me af of die ouders die hun kindje geen lekkers geven er zelf ook dan consequent afblijven? Ik kan het zelf allemaal niet in de kast laten dus mss dat ik daarom Lara ook wat geef.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier krijgt Joris ook wel es een lange vinger, hij vind het heerlijk... Is het enige koekje wat hij echt helemaal opeet! Maar ik wissel elke dag af als hij wat krijgt (wisselt ook elke dag, ligt eraan of er wel tijd voor is tussen de voedingen door). Dus niet dagelijks...

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn mannetje vindt een soepstengel of een rijstwafeltje errug lekker ;).

Maar ja, wij eten door de week bijvoorbeeld nooit koekjes of chips of dergelijke dingen, behalve als we gasten hebben.
    In het weekend bak ik weleens een cake, maar dat eten we niet voor zijn neus op... dat is wel sneu. Van het weekend hebben we sinterklaas gevierd en taart gegeten en ons mannetje zat lekker aan zijn soepstengel te knabbelen.
    Tot nu toe gaat dat prima en als hij doorkrijgt dat hij iets anders krijgt, dan zien we dan wel wat we doen (ligt eraan hoe oud hij dan is).

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pfftt.. Ik heb gisteren bijna ruzie gehad met mijn moeder omdat ik niet wilde dat Jelle een lange vinger kreeg... Zij vind het maar onzin dat hij dat niet mag.. Hij heeft verdorie pas 2 keer aan een liga gesabbeld.. :) En als hij dan een stukje in zijn mond krijgt vind hij het maar raar... Maar wel lekker.. :)

Op zich vind ik het niet erg dat hij iets anders krijgt dan liga of rijstwafeltjes, maar ik vind een lange vinger nog te zoet... Een liga is ook zoet, maar daar zitten in elk geval geen "toegevoegde" suikers in...

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eh nee, doordeweeks wordt er hier nauwelijks gegraasd. Dus zo'n koekje tussendoor als voorbeeld omdat mama dat eet kenden ze niet.

Deel Deze Pagina