Lange vliegreis met 4-jarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EvaD, 17 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Dag allemaal ,

    De kogel is door de kerk. We gaan ons volgend jaar aan een lange vliegreis wagen met onze dochter.
    Ze zal dan ongeveer 4 en-half zijn. Momenteel zijn we de opties met ons reisbureau aan het overlopen. We zullen de reis laten organiseren door Joker. Mijn man en ik hebben goede ervaringen met hun organisatie. Het wordt een kindvriendelijke rondtrip van ongeveer 20 dagen. Grote kanshebbers zijn Canada en Amerika, maar ook Azië zit nog in de running. We zullen dus snel aan 10u vliegen zitten.

    Onze grootste zorg is de duur van de vliegreis en het wachten op de luchthaven. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo’n grote afstanden. Hoe bereiden we haar het best voor en entertainen we haar het beste tijdens zo’n lange vlucht? Hoe pakken jullie dit aan? Voor L. zal het de eerste keer op het vliegtuig zijn.
     
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Dochter was 6 toen wij afgelopen zomer naar Amerika gingen. Wat vooral belangrijk is us de tablet en switch. Daar zat ze heel veel op maar ook op het tvtje in de stoelen. En ik had wat cadeautjes mee voor haar leeftijd.

    Op het vliegveld gingen we bij het het nemo gedeelte zitten, kon ze even uitleven nog. Wij moesten bijna 3 uur ons nog vermaken op Schiphol omdat wij zo overal doorheen heen waren. Ook ergens wat eten dode de tijd.
     
    EvaD vindt dit leuk.
  3. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Tablet met koptelefoon en snoep.
    Ik neem meestal ook een kleurboekje mee, etui met stiften en stickers.
    Maar de tablet is onbeperkt in het vliegtuig, behalve tijdens het eten.
    Op de schermpjes staan ook films, maar soms alleen Engels gesproken, dus dat is leuk voor erbij. Kan je wel de koptelefoon goed bij gebruiken, geen bluetooth ding meenemen dus. (De oordopjes van het vliegtuig blijven bij mijn dochter niet zitten)

    Op het vliegveld zoveel mogelijk proberen rond te lopen en te spelen. In het vliegtuig een activiteit maken van het plassen, wc aan de andere kant gebruiken bijvoorbeeld.
     
    EvaD vindt dit leuk.
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Idd schermtijd. Ook schermpje van de onboard tv, al kan dat idd engels zijn als je niet met KLM vliegt. Mijn kinderen (naar curacao toen ze 4 en 6 waren) hebben toen wat spelletjes gedaan op het scherm van de tv en ik had filmpjes van netflix op de telefoons. Ik had wat speelgoed auto’s mee, Voorleesboekje, stickers en kleurboekje, magnetisch puzzeltje. Wat snoepjes en boterhammen voor als ze het eten niet lekker zouden vinden. Op het vliegveld een rondje lopen. Ergens wat drinken kopen. Naar de vliegtuigen kijken. En ja gewoon zitten en wachten, hoort er helaas ook bij. Er waren veel andere kinderen op de vlucht en mijn oudste heeft nog met een kindje aan de andere kant van het gangpad gespeeld.
    bij een nachtvlucht proberen te laten slapen. Onze kinderen hebben op de nachtvlucht nog wel wat uurtjes kunnen slapen. Ik weinig. Dus was helemaal kapot de volgende dag, gelukkig op de terug reis.
    wij reizen altijd al wel lange stukken met de auto, paar keer per jaar 6-10 uur in de auto. En daardoor wisten onze kinderen ook wel wat lang reizen is. En we hadden ook wel met ze gevlogen vanaf dat ze klein (6 maanden)waren maar altijd korte stukken, 2-4 uur.

    bedenk ook dat je te maken hebt met tijdsverschil in het land van aankomst. En dat het best fijn kan zijn om een beetje een fijn hotel of huisje of eigen camper te hebben eerste paar dagen. Wij zaten namelijk om 3-4 uur in de nacht al met netflix aan. Omdat de kinderen klaar wakker waren… vond het toen fijn om een huisje te hebben met eigen koelkast, en wat ruimte zodat we om 6 uur konden ontbijten en om 6.30 in ons eigen zwembad konden springen:roflmao:

    laat het je vooral niet tegen houden. Ga gewoon. Wees relaxed en rustig en het komt helemaal goed!
     
    EvaD vindt dit leuk.
  5. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Dankjewel. Voor de tips. Dat scherm zal ik dan toch achter de hand houden, ik wou eigenlijk geen eigen tablet meenemen. Al is dat precies wel handig, al is het maar in de auto of de camper onderweg. Kleurpotloden, schriften en eventueel een magnetische smartgame had ik al in gedachten.

    De trip wordt een mix tussen rondreizen en een paar nachten opdezelfde plaats blijven, tussen huurauto met motel/hotel en camper. In ieder geval blijven we de eerste 3 dagen opdezelfde plaats en ook de laatste 2 a 3 dagen blijven we opdezelfde plaats. Een eigen huisje zal het niet worden. we zijn volop bezig om alles in elkaar te zetten.

    We gingen al eens kinderloos naar Canada en voor ons viel het tijdverschil toen goed mee, maar het is inderdaad afwachten hoe L. reageert.

    We kijken er alvast naar uit.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.912
    15.362
    113
    #6 Sado, 18 okt 2022
    Laatst bewerkt: 18 okt 2022
    Wij hebben deze zomer nog een stukje langer dan 10 uur gevlogen met onze 5-, 4-, en 1,5 jarigen (naar de Dominicaanse Republiek). Ze hebben zich alle drie meer dan prima gedragen.

    Onbeperkt schermtijd (schermpjes in het vliegtuig en tablets mee) en snacks in overvloed deed het prima ;)
    Ze hadden ook een rugtas mee met een kleurboek, potloden, kleine puzzeltjes, klein speelgoed, eigen snacks, etc.
    Zowel heen als terug hebben we wel tussendoor een lange pauze van de schermtijd ingelast zodat ze konden proberen te slapen - dat ging prima, ze hebben al met al toch een paar uurtjes geslapen.
    Ze vonden het ook onwijs leuk om uit het raam naar buiten te kijken, met de stewardessen te kletsen en af en toe een stukje te wandelen door het vliegtuig.

    Ik zou zeggen: blijf vooral zelf relaxed, het komt vast goed!
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Boekje om in te tekenen. Of als je wel een kleurboek liefhebber hebt kan dat ook.
    Bij de action heb je een klein plastic bakje met 12 stiften.

    Wij hadden een vtech tablet. Dan kon je tekenen, luisteren naar luisterboeken, spelletjes spelen.

    Op de telefoon en tablet hadden we filmpjes alvast gedownload.

    Kleine cadeautjes voor onderweg. Zoals stickers, klein knuffeltje, poppetje etc

    Wij reisde met de auto 2 dagen achter elkaar.

    Maar als je vliegt is het handig om tijdens het opstijgen wat te eten.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    En betreft slapen, verwacht het niet dat ze slaapt dan valt het alleen maarmaar mee. De heenweg viel dochter in het laatste vliegtuig in slaap, toen was het voor haar 1 uur in de nacht voor gevoel en we waren die ochtend er om 5 uur al uit de terugweg viel ze met het landen in slaap( super handig:roflmao:) ik liet het maar los, het slapen. Wij kunnen dat ook niet in een vliegtuig dus waarom zou zij dat wel lukken.
     
  9. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Wij vlogen laatste keer met 3 kids onder de 6 naar Amerika, oudste was 5, jongste bijna 1.5. Zorg voor voldoende snack, zorg dat je wat kleine speeltjes verstopt die je 1 voor 1 kunt aanbieden en maak vooral gebruik van een tablet of het tv scherm in het vliegtuig. Wij zijn nu 3 keer naar Amerika gevlogen met jonge kids (eerste keer waren het er 2 van 3 en 1,5; 2e keer 3 kids van 4, 3 en 6 maanden) en de laatste keer dus bovenstaand combi en echt iedere keer nog aardig probleemloos verlopen:). De laatste keer niet meer terug gevlogen maar dat was van te voren al bedacht en niet door een vreselijke vliegervaring ;).
     
  10. Lola2008

    Lola2008 Actief lid

    2 jul 2022
    241
    175
    43
    Vrouw
    Kleurboekjes, kleine poppetjes (zijn mijn kinderen gek op) en tablet.

    Afgelopen zomer 12 uur in het vliegtuig gezeten, heb ze eigenlijk niet horen zeuren (jongste was 5).

    Af en toe wat heen en weer lopen, voldoende snacks.
     

Deel Deze Pagina