Wanneer kolven? Hoe zat het ook al weer?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Woezel 25, Feb 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Weer even een vraagje. Weet even niet meer hoe het ook al weer zat. Ik wil vanaf volgende week starten met kolven om een voorraad op te bouwen en ook willen we binnekort beginnen met het leren drinken uit een flesje (bij mijn dochter veel te laat begonnen met oefenen en werd daardoor een flesweigeraar en dat was heel onhandig bij het kdv...)

Maar hoe zat het ook al weer, wanneer kan ik het beste kolven, net na de voeding, of tussen 2 voedingen in? (Als mijn man een flesje geeft dan kolf ik die voeding natuurlijk ook)

Hoop dat jullie antwoord kunnen geven.

Groetjes!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Sochtends na de eerste voeding heb je het meeste melk.
    Volgens mij vanaf 6 weken beginnen en dan heb je een mooie voorraad voor te gaan werken.

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kraamverzorgster zei dat we het beste tussen 2 en 4 weken konden beginnen met fles oefenen, zeker omdat dit bij mijn oudste zo slecht ging. Dus wil volgende week gaan beginnen met kolven. Dus na de ochtend voeding, ga dat eerst maar eens doen dan.
    Thanx!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Het hangt er vanaf of je baby 1 of 2 borsten drinkt. 's ochtends heb je idd het meeste melk. Als je baby niet alles leegdrinkt, kun je meteen kolven. Drinkt je baby wel alles, dan kun je na 1,5/2 uur kolven, dus tussen 2 voedingen in. En hopelijk komt ze niet te snel voor een volgende voeding ;) Tussen 2 voedingen is best lastig als je baby korter dan 4 uur tussen 2 voedingen laat.
    Gewoon even kijken hoe het gaat en wat handig werkt voor jullie. Desnoods begin je eerst met flesjes oefenen en kolf je steeds wanneer ze de fles krijgt en begin je pas later met het aanleggen van een voorraad.

Share This Page