Ik meld me ook. Bijna 21 maanden BV en nu zwanger van no.2, dus ik hoop te kunnen tandemen. Maar ja, je weet nooit hoe het loopt, dus dat zien wel allemaal wel weer...
Ik heb Eva 14 maanden borstvoeding gegeven. Toen hadden we nog 1 voeding ('s avonds voor het slapen gaan) en door medicijnen bij een miskraam ben ik gestopt. Ik twijfelde eerst of ik dan wel wilde stoppen, maar Eva taalde er helemaal niet naar toen ze de borst niet kreeg dus ik vond het ook prima. Ik vond 14 maanden op zich wel lang, nou ja, lang, ik vind borstvoeding tot 1 jaar eigenlijk wel een must (voor mij persoonlijk dan) en alles wat daarna komt voor mijn doen wel lang. Maar het verschilt zo per kindje. Eva was helemaal niet zo'n kindje die erg behoefte had aan de borst en sliep met 6 maanden altijd volledig door, dus voor de nachten is borstvoeding heel erg handig, maar bij ons niet nodig. Bij Lisa trouwens ook niet, die slaapt nu al elke nacht door (en hopelijk blijft dat zo ) Ik ga nu weer voor 1 jaar borstvoeding en dan zien we wel of Lisa er nog erg behoefte aan heeft.
Dan zal ik maar Pokon gaan slikken met mijn 1.56 (en een halve centimeter haha). Zo zie je maar dat het formaat niet uitmaakt als het om borstvoeding gaat.
Hahahaha sorry moest echt lachen om het laatste berichtje. Hihi. Ik mag me nog lang niet bij jullie melden maar wil wel even zeggen dat ik het zoo mooi vind om te lezen! Ga dit topic dus zeker bijhouden. Ik wil ook minimaal 1 tot 1,5 jaar voeden en het liefst nog langer. Gewoon tot mijn dochter zelf niet meer wil.
Ik ben 1,68 en mijn (.)(.) hangen ook niet tot mijn knieën (al denken mensen dat soms wel als je zo lang voed
Ach mijn duo is niet meer zo parmantig als voor de zwangerschap, maar mijn knieën halen ze bij lange na niet (gelukkig). Maar af en toe mis ik wel eens mijn boezem van tijdens de stuwingsperiode.
Whaha! Sorry vond de laatste paar wel grappig. Hier overigens 1.72 dus niet zo heel lang en (.)(.) zijn afgelopen jaren wel veranderd, maar nog altijd maar een b/c cup . Maar eigenlijk he, toen ik van de week hier geantwoord had, zat ik me later te bedenken, wat is nou eigenlijk lang? Want stel, 3 jaar is lang? Hoezo is dat dan eigenlijk lang, want wat is 3 jaar nou op een compleet mensenleven (als je ervan uit mag gaan dat dat toch zo rond de 70-80 jaar ofzo zal zijn). Mag ik er trouwens de tijd van de oudste twee bij optellen, dan word het al wel weer aardig lang !
Ik heb mijn eerste 17 maanden gevoed. Nu ben ik voor mijn gevoel net weer bezig, maar in velen ogen ook al 'lang'. Ik ben dan een langvoedster, een lange voedster helaas niet met mijn 1.73 m.
Maar een mens heeft max. 7 jaar moedermelk nodig, dat is de uiterlijke speenleeftijd. Daarna verleert een kind het ook om uit de borst te drinken, ze kunnen de tepel simpelweg niet meer pakken. Dat is het moment dat je wel MOET stoppen. Maar ik zou 2 jaar lang vinden, vind 13 maanden niet eens heel lang ofzo! Uiteraard!
Pff, 7 jaar... daar moet ik echt niet aan denken! (Ook niet zonder dieet ) Maar als ik Thirza nu zie, dan zijn er nog zoveel momenten dat ze het hard nodig heeft, als ze ziek is, is het zo fijn om terug te kunnen vallen op BV ook! Ze is hier, ondanks alle sores nog nooit gewicht verloren, (nouja, niet op lange termijn, ik weet niet hoe dat eruit zou zien als ik week voor week zou wegen). Maar dat heeft hier wel alles te maken met de BV, want zonder zouden we denk ik op verschillende momenten wel in kritieke situaties belandt zijn met onze jongedame