Zoon komt ineens vaak voor bv, heb ik te weinig?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Minny, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn zoontje is 2 maanden en krijgt bv. In het begin liep het goed en spoot de melk er vaak uit, echt een straaltje. Hij kwam ook met regelmaat om de 3 a 4 uur. Maar zo ineens lijkt het of ik minder heb, mijn borsten voelen nooit echt vol en het spuit er niet meer uit. Vandaag komt ie ook ineens vaker en kan ik hem niet echt tevreden krijgen.

Help!!

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Meid!

Ik denk dat je een regeldag hebt. Dan komt je zoontje vaker en lijkt hij niet meer tevreden te krijgen te zijn. Maar eigenlijk zorgt hij en dan samen met jou voor dat er weer meer melk komt. Dit kan een paar dagen duren. Ik zou zeggen gewoon lekker aan toe geven. Dan komt het vanzelf goed.
    Dat je borsten niet meer vol aanvoelen zegt helemaal niets, behalve dan dat de vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd zijn. Ik heb na de kraamtijd nooit meer volle borsten gehad. Nu af en toe 's morgens als mijn zoontje onverwacht een keer een nachtje doorslaapt, maar verder niet. Je doet het in ieder geval goed, vertrouw op jezelf!

Groetjes Mariska

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook begrepen dat deze 'regeldagen' er gewoon bij horen. Dan komt je een kindje één of een paar dagen wat vaker om de productie weer even wat op te krikken. Over hooguit een paar dagen zou je weer in een ritme moeten zitten.
    Hou er ook rekening mee dat het warm is en dat je kindje daarom misschien ook wat meer dorst heeft.

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft dit al een paar keer gehad en dit zorgde bij mij altijd voor gestuwde borsten na die dagen van aak aanleggen. Ik kan me voorstellen dat het onzeker voelt die zachte borsten, dat had ik ook na een periode van hyperlactatie (nu nog af en toe) maar je maakt ook voeding aan tijdens het voeden en die is ook nog eens super voedzaam. Maak je geen zorgen jullie regelen het wel samen. Gewoon op verzoek voeden!!

Deel Deze Pagina