Goedemorgen! Mijn vk zei vorige week: lange vrouwen bevallen makkelijker! de bevalling gaat over het algemeen vlotter dan bij de wat kleinere vrouwen. Ben vergeten te vragen waarop ze dat baseert en weet ook niet of ik het wel moet geloven.. ben zelf 1.83 dus we zien het wel Zijn er idd lange vrouwen die ervaring hebben met een vlotte bevalling? Of is het gewoon een bakerpraatje? Ben benieuwd
Ik hoop dat je vk gelijk heeft! Ben zelf 1.80m. Maar zoals je ziet kan ik je nog niet uit ervaring vertellen of het echt zo is!
Nou ja, ik kan me best voorstellen dat kleine vrouwen er meer moeite mee zijn als ze smal van bouw zijn en een klein bekken hebben. Als je dan een grote vriend hebt (en we zitten hier in het land met het langste volk te wereld) dan kan de bijbehorende grote baby er wat lastiger uit. Ook denk ik dat je als je zelf een lang bovenlijf hebt de baby meer ruimte heeft en je dus tegen het eind van de zwangerschap het iets makkelijker kan hebben dan een kleine vrouw. Ook wel fijn als je nog moet bevallen. Wat mezelf betreft, (1.75) de bevalling was weliswaar vrij snel (bijna 4 uur) maar heb dagen flinke voorweeen gehad en moest erna aardig wat hechtingen. Of ik dat een makkelijke bevalling kan noemen, tja dat weet ik niet. Ik heb in ieder geval geen complicaties tijdens de bevalling gehad.
Hier een klein vrouwtje hihi zodat de lange vrouwen wat vergelijkingsmateriaal hebben. Eerste bevaling denk ik niet heel zwaar geweest (als ik sommige andere verhalen hoor), duurde zo'n 12 uur maar wel bijna 2 uur moeten persen, knip gehad etc, kindje was niet heel groot (nog geen 6 pond). Wel slecht nageboorte tijdperk doordat kleintje een slechte start had. Ben benieuwd naar de 2de bevalling.
Tja, wat is lang, ik ben 1.75, gemiddeld denk ik. Mijn bevallingen waren beiden hels, echt compleet verschrikkelijk, dus gaat hier niet op.
ik ben zelf 1:82m. mijn eerste tuis bevalling duurde in totaal 7uur, waarvan het persen ruim een uur, dit vond ik echt niet makkelijk gaan trouwens, mijn zoontje was ook een zware baby 4160gram, maar wat weer heel erg mee viel was dat ik maar 1 schoonheids hechtinkje hoefde. ben erg benieuwd hoe het nu bij de tweede bevalling gaat verlopen!
Tsja bij mij ging het echt super. of het nou door mijn lengte komt... ben 1.80. Bevalling duurde ongeveer 10 uur, heel goed te doen, waarvan 1,5 uur weeenstorm en van 3 naar 10 cm. 3 keer persen en ze was er, niet uitgescheurt, helemaal niks. dus hier gaat het wel op dan ja... xx
Hier een kleintje: ik ben 1.65 en mijn man is ongeveer 1.90. En of het toeval is weet ik niet, maar ik had dus idd een 'groot kind' (in verhouding dan voor mijn lijf). Lucas was 3850 gram en 52 cm, niet klein voor een eerste. Mijn bevalling was idd een lichtelijke hel, 26 uur, niet vorderende ontsluiting, ruggenprik (hemels!), geen persdrang, 5 kwartier persen, vacuümpomp en 1,5 liter bloedverlies... Toch voelt het wel een beetje aan als: yeah right... wat zeggen ze nog meer om je gerust je bevalling in te laten gaan ? Net als: "de tweede gaat altijd makkelijker" hm hm... eerst zien, dan geloven
ik ben 1.80m en heb idd een heel gemakkelijke bevalling gehad. (ook nooit voorweeen gehad ofzo, alles verliep beter dan ik had gehoopt)
Ik ben 1.65 en heb een makkelijke bevalling gehad. Precies 4.15 uur bezig geweest waarvan 30 min persen, 2 hechtingen gehad en verder niks bijzonders.
Ik ben 1.78 en mijn zoon was er in 3 uurtjes. Daarvoor wel een dikke 24 uur in weeen gezeten die niks deden, en dus voorweeen waren, zoals de vk ze noemde. Ook maar 22 minuten geperst ondanks dat de baby groot was; 54 cm en 4165 gram. Al met al er op terug kijkend vind ik dat ik een vlotte bevalling heb gehad.
Net als MamaMarije hier een mama van 1.64m en een papa van 1.90 (ongeveer). Hier grote baby;s die ik zelf niet kon baren. Oudste dochter kwam bij 40+3, 4685 gram schoon aan de haak bij 56 cm lang en hoofdomtrek van 35 cm. Na 24 uur in ZH, wee-opwekkers, ruggeprik e.d. bleek ze niet te passen bij het persen en is met een spoedks gehaald. Tweede dochter bleek minstens net zo groot te worden en is bij 38+3 gehaald met geplande keizersnee: 3910 gram, 52 cm en hoofdomtrek van maar liefst 38 cm!! Dus hier wel: grote baby, kleine mama= geen goede combi!
Wat versta je onder makkelijk? Ik ben 1m82 en heb een heel snelle bevalling gehad (3,5 uur vanaf eerste wee, wel ingeleid), maar ik vond hem beslist niet makkelijk Weeënstormen zijn geen pretje.
1.71 : 1e bevalling duurde lang en was daardoor zwaar, 5 kwartier persen 2e bevalling: fijne, snelle bevalling (ondanks weeenstorm) , 4 minuten persen. Het 'praatje' van : Een 2e gaat gemakkelijker, gaat over het algemeen wel op geloof ik hoor. De weg is gewoon al behaald. De vlos zei het hier ook: Aan een 2e bevalling valt veel meer 'eer te behalen' voor een verloskundige dan aan een 1e...
Hier geloof ik dus niet in! Kleine vrouwen hoeven niet perse een klein, smal bekken te hebben en vice versa! Hier een klein vrouwtje en een lange man. En heb een relatief makkelijke en snelle bevalling gehad van 8 uur. Zoontje was een sterrenkijkertje ook... dus hier ging het bakerpraatje gelukkig niet op!
Hoe lang is lang? Ik ben zelf 1.77 en heb een supermakkelijke bevalling gehad. Vanaf de eerste wee tot en met de geboorte duurde het 2,5 uur! Geen nare voor- of naweeën gehad, ik teken hiervoor voor de tweede!
Ik geloof ook zeker dat het 'in het algemeen' een geldende regel is, alleen ik denk dan altijd... 'straks ben ik net de uitzondering die de regel bevestigt'!
Ik ben 1.65 en heb een man van bijna 2 meter. De bevalling van de eerste duurde van eerste wee tot geboorte nog geen 2 uur en 3 kwartier, dus erg snel. Nu bijna uitgerekend van de 2e en ben benieuwd hoe snel dat zal gaan verlopen. O ja en mijn dochter was ook geen hele kleine dame (ook geen reus gelukkig) met haar 52 cm en 3770 gram, want ook de grote van je kindje doet er natuurlijk toe.
Ik ben 1.78 en ik zeg: bakerpraatje... Na 12 uur weeën had ik pas 4 cm ontsluiting. Vervolgens een weeënstorm gehad (in een half uur van 5 naar 10 cm). Ik had een paar goede persweeën gehad, maar die ielen weg. Na lang persen is de kleine met een flinke knip en fundusexpressie ter wereld gekomen. Geen rampzalige bevallin ofzo, maar ik zou het niet makkelijk willen noemen.
Hier 1,80 en wel 2 snelle bevallingen gehad, wel 2 hele andere bevallingen en vond de 1e makkelijker.. maar beide 2 uurtjes benoemenswaardige weeën (alleen bij 1e waren die goed op te vangen en bij de 2e waren het rug+beenweeën in een weeënstorm). Maar heb bij beide amper hoeven persen, 2e floepte er zo uit en bij beide ook geen knip/scheur/hechtingen etc. Had geen grote kindjes (eerste bijna 7 pond en 2e 6 pond) dus dat scheelt toch vast ook wel iets. Maar dit komt waarschijnlijk door stress tijdens de zwangerschappen, want Jayro is daarna al snel een stuk groter dan gemiddeld gegroeid (bijna 1 meter met bijna 2 jaar) en Kenji was na 4 dagen alweer ruim over z'n geboortegewicht en hij was na een week al 7 pond!