hier 1.68 en super makkelijke zwnagerschap en bevalling, totaal 5 uurtjes bezig geweest en 3 persweeen, klaar. mijn vriendin is wel langer maar die had een helse bevalling dus ik geloof er niet echt in
Ik ben 1.75 en eerste twee bevallingen waren niet makkelijk. De derde keizersnede. Ik heb dit ook nooit eerder gehoord, wel werd er tegen mij gezegd (tijdens de laatste zwangerschap), dat langere vrouwen meer ruimte hebben om een meerling te dragen ( meer dan twee baby's). Of dat echt zo is weet ik niet. Bij mij ging het dan toevallig wel goed.
Ben niet super lang met mijn 1.75 maar heb een helse bevalling gehad met vrij veel problemen. Van begin (vliezen breken) tot eind duurde mijn bevalling ruim 20 uur. Ik denk dat het om een bakerpraatje gaat.
ben niet lang, 1.55 slechts en had de vorige keer een makkelijke bevalling van een meisje van 5.5 pond. Alleen wat hele kleine scheurtjes, geen knip, na 20 persen was ze er. Binnen 4 uur van 4 cm naar volledige ontsluiting.
wahahahaha, was het maar waar, dan had ik éindelijk een voordeel gevonden van mijn lengte ben 186 en geen makkelijke bevallingen achter de rug
hier heb ik nog nooit van gehoord hahaha. ben 1.78 en beide keren ingeleid. binnen de 4 uren geboren beide kids. Eerste keer vacuumverlossing en tweede keer 3min persen. klaar.
thanx meiden! ik geloof er ook niet zo in hoor..ga is voor de gein vragen waarop de vk dit baseert...en dat langere vrouwen meer ruimte hebben geloof ik ook niet...want ik heb nog steeds zo ontzetten last van maagzuur ondanks de kleine al is ingedaald..dus dat gaat ook al niet op...
Ik ben 1.78m: 1e bevalling duurde bijna 36 uur en was volgens de gyn en vk "een hele zware bevalling", de 2e was er in 4,5 uur. Beide kindjes waren 8 pond. Ik geloof niet zo in dit causale verband eerlijk gezegd!
Ik ben 1.77 De eerste bevalling duurde iets meer dan 8 uurtjes De tweede was er met een kleine 2 uur Beide snelle bevallingen voor mijn gevoel
Ik ben 1.80 en had een snelle en vlotte bevalling van de 1ste zonder knip of hechtingen ofzo. Heb 20 min geperst Mijn zus is 1.82 en heeft bij haar beide kids ook een vlotte bevalling gehad zonder knip of hechtingen.. Ook zij heeft bij beide niet langer dan 30 min geperst.. Onze kids waren allemaal tussen de 6 en 8 pond
Ik ben 1.78, wel lang voorweeen gehad maar heb er 16 minuten over gedaan toen mijn prinsje geboren werd. Behoorlijk snel dus! Maar ik denk zelf toch echt dat het bij iedereen verschillend zal zijn hoor
Ik ben gemiddeld denk ik: 1.72m, mijn vriend is 1.94m Mijn zoon was bij geboorte 3840gram en 51cm. Ik deed er 14 uur over. Mijn vliezen waren gebroken en ik kreeg langdurig sterke weeënstimulators (waardoor er geen minuut meer tussen de weeën kwam, langdurige weeënstorm dus) Na 8 uur epi gevraagd (ik én mijn zoon... kregen het moeilijk). Het persen daarentegen duurde maar een kwartier (wel een knip). De geboorte werd voor mij gevolgd met véél bloedverlies, flauwvallen en hyperventileren. Maar ook een prachtige zoon
Ik ben 1.82 (mijn vriend rond de 1.90) en heb een superbevalling gehad. Maar of dat aan mijn lengte lag.. (nou ja hoop het wel want als er ooit een tweede komt ben ik vast niet opeens gekrompen ofzo ) Heb wel voorweeen gehad denk ik maar niets van gemerkt. Super snel 10 cm ontsluiting, helaas waren mijn persweeen niet krachtig genoeg. Maar het ging waanzinnig snel, praktisch pijnloos voor mijn gevoel en snel herstel. SUper ervaring
Ik ben zelf ook 1.83 cm en mijn eerste bevalling was een hele makkelijke bevalling! Ik ben in ruim 4,5 uur bevallen en heb maar 2 minuten hoeven persen (en voor een eerste is dat redelijk uniek). Mede doordat het persen zo snel ging ben ik wel flink uitgescheurd, maar dat kwam niet doordat de baby zo groot was. Hij woog 3490 gram en was 50 cm. Heel gemiddeld dus. Ik kan mij wel voorstellen dat bij kleinere vrouwen de bevalling moeizamer kan gaan aangezien de bekken een stuk smaller zijn (alhoewel de bekken bij een lange vrouw ook smal kunnen zijn natuurlijk, dat is tenslotte mede afhankelijk van je bouw en niet van je lengte). Maar ik ken ook vrouwen die klein zijn 1.50-1.60 cm die zonder enkele moeite bevallen...
Ik ben (maar) 1.60m en ik heb een super makkelijke bevalling van een kleine 4 uurtjes gehad.... Dus ja, wat is lang?
Dat mag ik hopen. Ik word een beetje bang van al deze verhalen... Ben zelf ook klein van stuk (1.55 m) en mijn vriend is lang (1.95 m). De verloskundige zei echter tegen mij dat ze vermoedde dat ik ook een klein kindje zal krijgen, in elk geval kleiner dan gemiddeld. Ook zei ze (alsmede de IVF-arts en diverse gynaecologen waar ik onder behandeling ben geweest) dat als je klein van stuk bent, je niet perse een smal bekken hoeft te hebben! Dat staat compleet los van elkaar. Ook iemand die lang is, kan een smal bekken hebben.
Ik geloof er niet zo in eigenlijk... Ben zelf 2 keer snel bevallen van een 8 ponder. Ik ben 'maar' 1.70m en smal van stuk. Krijg ook vaak te horen dat ik 'voor mijn postuur' grote kinders heb gebaard.