Hoi meiden, In mei ben ik uitgerekend van ons eerste kindje . Ik ga zo en zo in het ziekenhuis bevallen. Maar misschien krijg ik ook een keizersnee omdat ik een laag liggende placenta heb. Dus moet dan ook langer in het ziekenhuis liggen. Maar omdat ik binnenkort ga shoppen voor een fatsoenlijke ziekenhuis pyjama vroeg ik me af hoeveel pyjamabroeken of nachthemden hebben jullie nodig gehad in het ziekenhuis i.v.m. doorlekken? Wat is handig om aan te schaffen? Nachthemd of pyjamabroek en wat voor een? (Met een hoge band bijvoorbeeld?) En hebben jullie een badjas nodig gehad in het ziekenhuis? Want die heb ik ook nog niet. Alvast bedankt! Liefs E.
Ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en heb 3 nachthemden gebruikt. Zou zelf niet voor een broek gaan helemaal niet met een keisersnee. Band zit dan echt niet lekker op die toch al flubberbuik. En een badjes is altijd fijn want de wc en douche zitten vaak op de gang. Ik heb hem de eerste 2 dagen ook aangehad naar de Kinderafdeling. Daarna snel mijn eigen kleding aan was het "ziek" zijn toen wel zat.
Ik ben in mei bevallen, het was toen redelijk warm. Ik was ook zo aan het twijfelen wat je nou nodig zou hebben... pfff die dilemma's haha Ik had niet eens een pyama vóórdat ik ging bevallen, dus wist ook totaal niet wat ik moest aanschaffen. Ik heb 2 nachthemden met lange mouw gekocht (gewoon zo'n lekker t-shirt stretch stofje, lengte tot op de knie). En ik had er 1 bij me met korte mouw. Badjas had ik ook mee, niet aan gehad, was gewoon te warm. Tijdens de bevalling 1 shirt met lange mouw gebruikt. Na de bevalling en douchen (heerlijk!!! ) een schone aan, weer met lange mouw, en de volgende dag mocht ik naar huis. Als jij misschien moet blijven voor de keizersnee zou ik er wel een stuk of 3 /4 meenemen. Er kan misschien iemand van je bezoek/partner/ouders toch ook wel even een wasje voor je draaien?
Ik ben 2 keer bevallen in het ziekenhuis dmv een ks. Ik had beide keren gewoon nachthemden aan. Pyjamabroeken vond ik niet fijn. De badjas heb ik alleen gebruikt bij dochter omdat ze op de kinderafdeling lag en dat dat een eind rijden was over de koude gangen (was ook in december). Bij zoonlief de badjas niet gebruikt, hij lag gewoon op mijn kamer en naar de wc/douche vond ik veel te onhandig en te warm (was augustus). In het geval van een ks lig je een dag of 4 in het ziekenhuis en heb je voor elke dag een schoonnachthemd nodig. Ik had er 3 en mijn schoonmoeder heeft ze een keer gewassen tussendoor. Indien ks zorg ook voor hele hoogzittende onderbroeken, want van een onderbroek op je snee wordt je niet heel vrolijk! Als je gewoon bevalt mag je eerder naar huis, maar mijn nachthemden kosten 2,50 bij de kruidvat dus daar hoefde ik het niet voor te laten.
als je borstvoeding wilt geven kun je misschien nachthemden kopen met een knoopsluiting van boven, dan hoef je je niet iedere keer uit te kleden. Ik had dan geen ks, moest 2 dagen in zkh blijven en had 2 nachthemden met knoopjes bij me
Ik ben in nov bevallen en ik had gewoon een nachthemd aan want het is wel warm daar op de kraamafdeling hoor. ik had ook vaak alleen maar een t=shirt aan met een broek. Ik heb ook ks gehad en ik had mijn zwangerschapskleren aan. De eerste 2 dagen gewoon een nachthemd en een grote onderbroek.
Ik ben in januari bevallen in het ziekenhuis en moest nog 3 dagen blijven (normaal bevallen, maar moest ter observatie blijven ivm hoge bloeddruk). Had 3 pyama broeken bij me, van de hema, daar hebben ze van die lekkere nu met fijne bovenkant (past ook nog om je zwangere buik!) en had er overdag van die basic shirtjes met lange mouwen op aan van de prenatal, die zitten erg lekker En deed er vaak nog een vestje overheen (ik was best veel uit bed, omdat ik me gewoon heel fit voelde).
Bedankt voor jullie tips en reacties. Nu weet ik een beetje hoeveel ik van alles moet kopen en wat handig is om te kopen. Ik denk dat ik idd voor nachthemden ga ipv pyjamabroeken. Eind maart hoor ik of ik een keizersnee krijg (of mijn placenta opgetrokken is, ik hoop zo van wel!) En dan ga ik shoppen om tijdens en na de bevalling/keizersnee een beetje leuk bij te liggen. Nogmaals bedankt. Liefs E.
Ik heb ook een ks gehad en 4 dagen moeten blijven. Een pyama broek is echt niet fijn!! Je wond doet zeer en je buik trekt samen als je bv wil geven. Dan is een nachthemd echt fijner. Ik had van die omaslips aan, die kon ik al niet verdragen, dus heb gewoon positieslips (van die hoger) gedragen, dat wel wel prettig. Nachthemden vond ik gewoon heel handig. Ik had ook met knoopjes, maar deed hem gewoon even omhoog schuiven, je ligt toch onder een laken of deken. Ik heb wel nachthemden gekozen die tot op mijn knie kwamen en niet heel kort (bigshirts). Je kan niet heel soepel uit bed, en als dan je buurvrouws bezoek dan zit, zit je niet meteen in je onderbroek. Ik wilde wel echt iedere dag een schoon nachthemd aan, dus een paar is wel fijn. Of je man moet iedere dag wassen en meenemen. Je zweet veel in het ziekenhuisbed (plastic matras) en lekt ook ooit door. Een badjas heb ik alleen gebruikt toen we Lynn in badje gingen doen (aan eind van de gang was de babykamer), voor de rest lag ze op mijn kamer, en de badkamer was meteen op de gang, naast de kamer, dus ook niet nodig. Maar als je kind op de couveuse afdeling moet is het weer wel handig. Maar een badjas kun je mischien ook wel lenen van iemand?
Ik had dan wel geen ks, maar moest wel 3 dagen blijven. Had twee nachthemden en een pyama bij me en heb ze alledrie aangehad. Ik zweette de eerste twee weken als een gek, vooral 's nachts en wilde echt 's ochtends wel een schone aan. Had tijdens de bevalling een nachthemd met knoopjes aan die ik tijdens het persen al bijna volledig had opengeknoopt zodat Jesse meteen na zijn geboorte lekker bij me op de blote borst/buik kon liggen en ik niet met een hele prop stof onder mijn kin lag.
Zou lekker veel meenemen hoor, ik heb een spoedks gehad in de zomer en het was werkelijk bloedheet in het zh, toch fijn als je regelmatig wat 'vers' kan aantrekken. Idd van die hele grote oncharmante onderbroeken, die niet op je litteken vallen. Bij de Hema verkopen ze goede. Let op dat ze wel goed om je heen blijven zitten ivm het 'matras' wat je tussen je benen krijgt. Je kan dat met de beste wil ter wereld geen verbandje meer noemen . Verder zou ik nog slippers/sloffen meenemen voor als je een beetje rond mag/kan schuifelen. Oh ja, koop geen wit, das ten tijde van de bevalling en na een eventuele ks niet zo'n goed idee. Ziet er snel vrij onfris uit