Hoi! Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven, dan wel even moed inpraten, want ik heb even een enorme dip met de borstvoeding. Mijn zoontje heeft KMA en ik hou me nu al 3 maanden aan het KMA dieet en dat maakt de borstvoeding er niet altijd makkelijker op. Ik doe het heel graag omdat ik bv het mooiste cadeautje vind dat je je kind kan geven! Mijn plan was om een jaar bv te geven, dus dat is dan ook een jaar diƫten. Nu heeft hij vanaf zijn geboorte al spruw. Het hoeft niet behandeld te worden was het advies, maar na 2 maanden ging hij zo onrustig drinken. Elke keer klakken, tepel loslaten en lucht happen. Daarna krijspartijen door de boertjes die helemaal vast/ dwars zitten. Hij wordt al een maand behandeld (eerst 2 weken Nystatine, nu alweer 2 weken Daktarin) en hij is er nog steeds niet vanaf. Het voelt soms zo moeilijk dat ik alles wat lekker is laat staan voor de borstvoeding (en dat doe ik op zich graag) maar dat hij dan nog zo ligt te worstelen of zelfs krijsen aan de borst... Gaat de spruw over als ik stop met de BV? Is er nog iets anders dat ik kan doen? Ik kan geloof ik wel even een peptalk gebruiken juist omdat mensen om te heen adviseren om maar te stoppen. Edit: ik vergeet helemaal te vertellen dat hij overdag echt maar kleine beetjes drinkt om in de nacht in alle rust (lijkt er minder last van te hebben als hij half in slaap is) bij te tanken en dus echt veel vaker te komen dan een paar weken geleden. Dat maakt het ook wel zwaar. Zijn daar nog tips voor?
Hoi, Herkenbaar hoor: zelf ook dieet gevolgd destijds en o, wat snakte ik naar tompoucen op een gegeven moment. Chapeau dus dat je dit streven hebt en volhoudt! Ook het nachtelijk drinken herken ik. Vermoeiend inderdaad, maar zelf heb ik mij er op een gegeven moment maar bij neergelegd (letterlijk hahaha) en sliepen we na voeden snel weer in. Wanneer spruw niet overgaat, is het dan wel spruw....? En heb je jezelf, partner, spullen die regelmatig met borst en kindje in aanraking komen ook behandeld? Lees hier eens goed op in! Het is nu even zwaar, maar kijk eens hoever jouw voeding je mannetje al gebracht heeft! Dat is toch waar je het voor doet?! Lekker doorvoeden hoor! Zo mooi en fijn voor je kindje! (en KV is ook maar saai, zeker met KMA: helemaal niet lekker ) Zet hem op meid: en lees eens na over spruw bijvoorbeeld op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding of Eurolac! | borstvoeding, opvoeding, voeding
Dank je! Stiekem lees ik het met tranen in mijn ogen... Hier was het de 2e maand heel netjes: overdag om de 3 a 3,5 uur en 's nachts om de 4-6 uur. Helaas is dat dus ver te zoeken nu. Vannacht zelfs om de 2 a 3 uur. Dat is dan weer zo'n tegenvaller. Vies is de HA melk zeker, daar weet ik alles van, want ik moet hem zelf drinken omdat ik teveel tekorten krijg. Blergh! De arts van het cb heeft vorige week bevestigd dat het spruw is. En ja...ik kook zijn fopspeentje uit en was de hele dag mijn handen etc. Misschien dat ik toch maar eens Gentiaan Violet ga proberen...
Ik kreeg een andere vraag en heb dit nagevraagd: pure bosbessensap (reformwinkel of reformschap in supermarkt) in het mondje smeren tegen spruw schijnt heel effectief te zijn. Eens proberen?
Ik lees juist dat dit alleen in het beginstadium werkt. En drie maanden spruw (waarvan al 1 met medicatie) lijkt mij niet meer het beginstadium Ik ga toch maar eens aan de slag Gentiaan Violet denk ik: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Candida & Spruw - Gentiaan Violet