Langer bekkenklachten door BV??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door L83, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo,

Tijdens de zwangerschap last gekregen van mijn bekken, en tot op heden is het nog niet over, het is wel een tijd wat minder geweest maar vandaag kan ik weer bijna niet lopen, zitten of liggen omdat ik zo'n last heb.
    Kan het zijn dat ik langer last van mij bekken blijf houden doordat ik BV geef, en hormoonhuishouding nog niet is zoals voor de zwangerschap?
    De 9 maanden ontzwangeren zijn tenslotte ook al bijna voorbij.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee bv heeft geen invloed op bekkenklachten. De VBN heeft er een nieuwsbrief over. Mischien kun je een contactpersoon van de VBN bellen voor meer info ? Je kan een contactpersoon vinden op www.borstvoedingnatuurlijk.nl of bel: 0343 576626

Je zegt trouwens dat je nu ineens veel meer last hebt. Kan het zijn dat je menstruatie weer op gang is/komt ? Dan kun je n.m. ineens meer klachten krijgen.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk het niet, ik heb ook flink bi gehad en geef volledig bv maar mijn klachten zijn zo goed als over. ook ben ik al 2x ongesteld geweest. (1x natuurlijk en 1x ontrekkingsbloeding)

4. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    dank je wel voor jullie reacties, ik zal eens op de site kijken.
    Mijn klachten zijn nooit helemaal weg geweest, vannacht niet geslapen dus mogelijk dat het daarom nu zoveel erger is dan anders, om me heen hoor ik steeds dat mijn klachten nog niet weg zijn door de BV en dat het wel overgaat als ik zou stoppen vandaar mijn twijfel.
    Ongesteld ben ik nog niet geweest, heb ook niet het idee dat het er aan zit te komen, maar je weet maar nooit.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Die nieuwsbrief die ik bedoel is niet terug te vinden op de site. Een contactpersoon kan je er wel aan helpen.
    Zelf ook bekkenklachten gehad en mijn therapeut heeft het speciaal voor mij nog nagevraagd op nascholing (want wij hadden ook een discussie). En er werd op die nascholing gezegd dat bv geen effect heeft op bekkenklachten.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

HIer ook flinke bekkenklachten gehad en de laatste tijd ook weer meer klachten, nadat het wel helemaal weg is geweest. Ik wijt het zelf eerder aan idd het weer op gang komen van m'n menstruatie (paar weken terug) en gewoon enorme vermoeidheid...

7. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Ik heb ook BI bij mij wisselen de klachten ook, maar inderdaad rond menstruatie zijn de klachten heviger. Ik heb wel gehoord dat door de hormonen die je blijft houden door de BV de bekken slapper houden. De menigen blijven erover verdeeld. De beste oplossing is oefeningen doen, ook ik doe dat te weinig en dan wordt het nooit sterker. Soms maak ik me al druk voor een eventuele 2e zwangerschap.

8. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Ik had tijdens de zwangerschap ook bi maar na de bevalling was het bijna meteen weg. (Heb dan ook 10 dagen plat gelegen, dus dat heeft waarschijnlijk wel geholpen.) En ik geef nog altijd borstvoeding.
    Ben je nog wel onder behandeling voor je bekkenklachten? Het enige wat ik je kan aanraden is goed je oefeningen doen.
    Het zou zonde zijn als je de bv opgeeft en dat blijkt dat het hier niet aan lag. Maar uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat je gevoel zegt. Succes er mee!

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Vond net nog wat.

Borstvoeding geven heeft geen invloed op bekkeninstabiliteit. De borstvoedinghormonen prolactine en oxytocine hebben een totaal andere functie in het lichaam dan de zwangerschapshormonen. Stoppen met borstvoeding vanwege bekkenklachten is dan ook niet nodig. Borstvoeding geven heeft geen invloed op bekkeninstabiliteit. De borstvoedinghormonen prolactine en oxytocine hebben een totaal andere functie in het lichaam dan de zwangerschapshormonen. Stoppen met borstvoeding vanwege bekkenklachten is dan ook niet nodig.

Bron: Borstvoedingorganisatie LLL - Bekkeninstabiliteit

10. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Dank je wel Nemo voor de info! en de rest natuurlijk ook voor jullie reacties :)
    Ik ben inmiddels weer onder behandeling bij de fysio.
    Hopelijk gaat het over een tijd beter, hormonen van BV hebben idd geen invloed.
    Indirect heeft het geven van BV wel wat invloed op mijn klachten maar dat is een samenspel van factoren, het geven van BV geeft ook een lichamelijke belasting en daarbij heb ik nog een heleboel andere belastingen op dit moment waardoor mijn klachten ws langer aanhouden, het is nu kijken hoe ik al die belastingen wat omlaag kan brengen en de belastbaarheid van mijn lichaam wat kan verbeteren.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb ook bekkenklachten gehad en voor mij was/is het geven van borstvoeding juist positief. Ik zat/lag rustig te voeden en mijn man deed het huishouden. Op die manier pakte is juist mijn rust omdat ik "moest" voeden en niet mijn man. Waar ik wel op lette was dat ik goed zat of lag, evt. met steun van kussens o.i.d.

Ik hoop dan ook dat het met jou snel beter mag gaan L83.

Deel Deze Pagina