Hallo allemaal! Ik zit even met een vraagje.Ik zou a.s vrijdag mijn laatste dag werken en dan eerst 2 weken vakantie hebben en daarna per 1 okt met zwangerschapsverlof gaan.Nu is het zo dat mijn vk en een gynaecoloog me verplicht hebben om het rustiger aan te doen,dus ben nu maandagmiddag al naar huis gestuurd.Dat betekend dus dat sindsdien dus mijn verlof al in zal gaan.Maar hoe zit het nu dan verder? Alvast bedankt!
Nou dat betekend dat je eerst gewoon ziek bent van je werk en dan gewoon met verlof gaat. Als je gekozen had om 4 weken van te voren te stoppen dan moet dat nu 6 weken zijn omdat je al in de zw zit. Of je zou met je werkgever moeten regelen dat je nu ziek bent, als je vakantie ingaat je je weer beter meld en gewoon vakantie hebt en aansluitend verlof. Dan verandert er niks lijkt me maar dat moet je met je werkgever overleggen
Als je nu met verlof bent, dan hoef je dus ook geen vakantiedagen op te nemen. Die kun je nu mooi meenemen om aan de achterkant van je verlof te plakken. Doe rustig aan en luister goed naar je lijf, Groet van Kiki
hey! ik moest ook op advies van de Vk eerder met verlof ( 3 weken eerder) en dat is gewoon ziektewet. Zodra je 6 weken voor je bevallingsdatum zit dan gaat je verlof pas in en dan nog 10 weken erna. Geniet van je verlof en de rest van je zwangerschap!
plak inderdaad je 2 weken vakantie achter je verlof aan, die neem je namelijk niet op als je ziek thuis zit. zo houd je netto het zelfde over
je valt automatisch terug naar 6 weken verlof voor je bevallingsdatum ipv de 4 weken die je had gekozen. de vakantie dagen krijg je terug.