langer bezig voor een 2e dan met de 1e?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noamy, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Eerste keer 3e ronde, tweede keer 2e ronde (onverwacht want ronde overgeslagen :( , wel zeer gewenst :D )

2. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Bij de eerste de 1ste ronde raak, nu al bijna een jaar bezig voor de tweede. Ziekenhuis geweest omdat ik een ks had gehad, maar daar kon het absoluut niet aan liggen. Verder konden ze ons niet helpen, dus verder kunnen we alleen maar hopen en dromen....

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Jeetje.....maar geen ks probleem dus.....
    T is idd telkens maar hopen op nog n wondertje
    Ik voel mn ongi aankomen
    Hopelijk dan ook maar meteen vandaag of morgen zodat we verder kunnen.....
    Ik ga deze ronde eens tarwekiem olie gebruiken
    Lees er veel goede verhalen over en baat t niet schaadt t niet

Evenstar gelukkig gaat t voor jou niet op!!! Fijn dat t sneller raak was zeg!!!!

4. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Hier de eerste in 1 keer raak nu 8 maanden bezig! Erg frustrerend. Waren er eigenlijk vanuit gegaan dat het weer snel zou gaan...niet dus. Zit ook erg over het leeftijdsverschil in! :(

5. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Jeetje...ik zie ook veel verschil in je cyclussen dat lijkt me ook erg vervelend.....
    En leeftijdsverschil. ....tja weet je je kindje weet straks niet beter en ooo met wat meer verschil kunnen ze t goed met elkaar vinden en spelen hoor
    Komt goed!!!!!!!
    Maar ik herken je irritatie en frustratie. ....

Ik vandaag n witte test maar ooo nog geen ongi te bekennen pffff

6. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Ja die onregelmatige cyclus is heel frustrerend! Heb al een aantal maanden "weggegooid" doordat ze zo raar lopen. Afgelopen maand ook....had 9 februari mijn laatste echt menstruatie. Daarna om de twee weken bloedingen en op 20 maart mijn eisprong. Weer 4 weken loze tijd waarin niets gebeurd. Zo duurt het wachten echt heel lang! Maar probeer positief te blijven! Het zal lukken! ;) bij ons allemaal!

7. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik kom even wat positieve berichten brengen😉
    Bij de eerste was ik in de 2e ronde zwanger dat dat is nu weer gebeurd! Het moet allemaal wel goed gaan natuurlijk, maar zwanger ben ik in elk geval!

Heb ook een ks gehad bij de eerste (gepland; tijdens de zwangerschap werd geconstateerd dat de kleine een aangeboren afwijking had aan zijn buik, waardoor hij op de dag van de geboorte geopereerd moest worden en een paar weken op de nicu moest blijven), dus dat hoeft niks te betekenen! Alleen kan je volgens mij helaas niet uitsluiten dat het invloed heeft... Er zijn wat studies gedaan die laten zien dat een heel klein percentage inderdaad moeite heeft met zwanger raken door een lastigere innesteling. Dat heeft dan te maken met er herstel van het litteken, daar kan een soort van 'niche' ontstaan die voor wat problemen zorgt... Maar weer positief nieuws: het is niet onderzocht, maar ik denk dat ik zo'n niche heb, omdat ik na de bevalling last heb van onregelmatig bloedverlies en daar niks voor heeft geholpen. Veelvoorkomende verklaring schijnt te zijn dat er dan wat bloed blijft staan in die niche en dat dit pas later weg gaat(dus onregelmatig bloedverlies).. Maar ondanks dat ben ik dus gewoon zwanger!

Ik wil dus maar zeggen; ook als er wat zou zijn door de ks hoeft het een zwangerschap niet in de weg te staan.. Wat betreft die medicatie: dat zou ik ook eens aan een gynaecoloog vragen als ik jou was( neem aan dat jij door je crohn sowieso door een gyn begeleid wordt?) die hebben daar misschien toch iets meer kijk op dan de internist...

Hoop dat je snel zwanger bent!

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    De eerste een cadeautje en nu ruim vier jaar later zwanger van de tweede na 9 maanden, iets van 6 rondes gehad. Ook ik baal van het leeftijdsverschil maar ik dank de natuur als ik een gezond kindje op de wereld zet... Ik had ook liever maar Max 3jaar verschil gehad maar het voordeel is nu wel dat mijn dochter al lekker zelfstandig is.
    Succes dames, komt vast goed!

9. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je hebt het helaas niet voor het zeggen, wij hadden ook graag gewild dat het leeftijdsverschil kleiner was, mocht ik nu zwanger zijn (waarvan ik nu al weet dat het niet zo is maar stel) zit er 6 jaar tussen..

Van mijn dochter was ik in de derde ronde zwanger, en nu zitten we in ronde 8 na mijn miskraam (eerste IUI gehad deze ronde) in juni zijn we dan 2 jaar bezig..

We gaan nog 5 rondes door met IUI en dan leggen we ons er bij neer dat er geen tweede kindje meer komt, ook vanwege het leeftijdsverschil maar voornamelijk voor mezelf.

10. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heej meiden,

Ondanks dat wij voor de derde gaan weet ik hoe frustrerend het kan zijn als het niet lukt als je zo graag een kindje wilt. Wij hebben het geluk dat de eerste twee beiden in ronde 1 raak waren. Nu zitten we in ronde 11 voor een derde kindje. Hoe het kan, geen flauw idee!? We hebben geen eisprong gemist. Wel hebben we de stoute schoenen aan getrokken en zijn we vorige week naar de ha geweest. Zij zegt dat er niks aan de hand kan zijn aangezien we er al twee hebben, ik moet het maar loslaten. Maar hoe kan het dan dat het nu al elf rondes duurt? Mijn cyclus is gewoon normaal. Hoe dan ook we hebben ons niet zonder verwijzing laten wegsturen. De laatste keer is inmiddels 4,5 jaar geleden dat we zwanger raakten van de tweede, in die tijd kan er toch van alles verandert zijn in ons lichaam! Ik heb ook nog eens twee zussen die voor hun 40ste in de overgang zijn gegaan, en ondanks dat ik pas 33 wordt volgende maand wil ik dus wel dingen uit laten sluiten. Daarom hebben we eind april een afspraak in het zkh. Geen idee wat ons te wachten staat en we willen ook geen ivf in oid, maar misschien is het wel iets heel simpels, wat eenvoudig te verhelpen is. Ik hoop vooral dat het ons rust geeft. Of er nu wel of niet iets uit gaat komen, we gaan nog door tot eind dit jaar en dan is het voor ons klaar. Ook hier wordt het leeftijdsverschil steeds groter, de jongste zal nu al vier zijn als het deze maand of binnenkort toch nog lukt, meer verschil willen we niet. Maar wij hebben e r natuurlijk wel twee. Ook al is de wens voor een derde kindje net zo sterk als bij de eerste twee, ik denk dat we ons er wel iets makkelijker bij neer kunnen leggen mocht het ons niet gegund zijn.

Veel sterkte allemaal, hopelijk raken we allemaal toch nog spontaan en binnen korte tijd zwanger!

11. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    jeetje @derde.....heel frustrerend zeg
    je snapt het toch niet he dat het na al n kindje te hebben zo lang kan duren!!!
    hoop ook dat jij snel zw mag zijn van de derde!!!

@starry dat lijkt me ook erg moeilijk dat je weet dat je maar tot 5 pogingen gaat en het erna naast je gaat neerleggen...
    ik hoop voor je dat het niet zo ver komt en het snel raak mag zijn!

@liefde wat fijn dat jij al lekker mag genieten van een nieuw wonder in je buik
    hopelijk mogen wij snel volgen!!!

@linda bedankt voor je positiviteit!!
    het hoeft idd niets tebetekenen n ks
    maar t spookt wel door je hoofd als je al ff bezig bent....
    net zoals mijn medicatie waarvan ze zeggen dat je er gewoon zwanger mee kunt worden
    ook al zeggen ze t spookt t toch door je hoofd...

ik gister weer mn ongi dus op naar ronde 6 en hopelijk mogen wij 2015 beginnen met een 2e kindje op de wereld zetten!!!

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Allebei verwekt tijdens de eerste maand...

13. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    lucky you!!!!

14. GipsyWomen

GipsyWomen Actief lid

24 mrt 2013
    125
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee helaas... ik ben bij mijn eerste beebie na 2.5 jaar zwanger geraakt. Nu is de kleine man byna 5 maanden. We zyn nu weer bezig voor een 2e en we gaan nu 2e ronde in. Dus ik hoop dat het wat sneller mag zyn dan 2.5 jaar...

Succes!

15. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    ohh dat hoop ik ook voor jou!
    2.5 is echt lang
    wel zonder hulp?