Hallo meiden! Ik had dit topic gister onder een andere gedeelte geopend maar twijfels of het de juiste plek was. Helaas ook nog geen reacties ontvangen dus probeer het hier nog maar een keer Ik ben mama van een meisje van 14 mnd en heb al een lange tijd weer enorme kriebels voor een 2e kindje. Ik heb een verwijzing van de huisarts voor het ziekenhuis. Maar de wachttijd is zo enorm lang. Ik ben nu de mogelijkheden aan het bekijken voor zelfinseminatie en ook dit lijkt me wel wat. Wel vind ik het allemaal enorm spannend en hoop ik in contact te komen met meiden in de zelfde situatie. Vooral benieuwd naar ervaringen over oa de zoektocht naar een donor enzo. Ik kijk erg uit naar jullie verhalen! Liefs
Ik ben zwanger geworden van mijn 1e kindje door zelfinseminatie. Ik was toen getrouwd met een vrouw, en haar broer was onze donor. Dus dat was ideaal. Als je vragen hebt over de inseminatie kan ik je wellicht helpen maar de zoektocht naar een donor niet. Er zijn wel meerdere topics over zelfinseminatie te vinden op zp.
Bedankt voor je reactie! Mocht ik uiteindelijk een donor hebben enzo zijn alle tips met zelfinseminatie natuurlijk erg welkom! Oh echt? Ook onder zwanger worden of ergens anders? Ik had al wat rond gekeken maar kon niets vinden
Ik had die site indd al eens gezien. Maar snap er niet zoveel van zou je me meer informatie willen geven? Wad het de eerste keer?
Hallo ja was eerste keer ik heb gewoon donor gezocht en dan gemaild voor het juiste sperma te bestellen en ze hebben me goed geholpen heb 4 dagen ovulatietestjes gedaan en zaterdag mailde ik foto door van de testjes en ze zei dat ik moest zaterdag insemineren dus heb ik dat gedaan en nu moet ik testen 16 april ik voel nu wel lichte steekjes in onderbuik en eierstok
Er zijn klinieken die werken met donoren van buitenlandse spermabanken waardoor er geen wachtlijst is. Wel is dat sperma erg prijzig, zon 500 per rietje en eens per maand heb je dus n rietje nodig. In de kliniek slaan ze dit sperma voor je op (kost ook weer wat geld per jaar), maar kunt hierdoor wel laten insemineren in de baarmoeder waardoor slagingskans toeneemt. Ovulatietesten zijn heel belangrijk om goed te interpreteren! Zou vooral de clearblue adviseren. De dag na smiley (positieve test) insemineer je om de grootste kans van slagen te hebben
Klopt indd alleen "nadeel" met ķliniek dat je toch aan bepaalde regels zit bijvoorbeeld bmi. Mijn bmi ligt net boven de landelijke eis
Mijn vriendin en ik zitten in een traject in het ziekenhuis, dus ik kan je helaas niet helpen. Maar ik schrijf wel mee in het "Lesbische mama's (to be)" topic (in het subforum zwangerschap clubs) en daar zijn wel stellen die via zelfinseminatie zwanger zijn geraakt. Misschien dat je daar wat vragen kan stellen?
Dankjewel voor je reactie! Ik ga er straks even kijken hopelijk is het niet erg als ik vragen terwijl ik zelf niet op vrouwen val hihi
Helemaal niet vervelend bedoeld hoor, maar zou je dan niet eerst een paar kilo afvallen? Het duurt gemiddeld alleen maar langer voor je zwanger bent en tenzij je bulkt van het geld zou ik daar toch rekening mee houden. Had zelf een bmi van 29 en hoefde niet op dieet maar ben toch afgevallen tot bmi 26. Via normale seks 1ste pogingen steeds raak (wel miskramen tussen), nu via ici (vergelijkbaar met zelfinseminatie bevroren zaad), tweede poging.
Dit probeer ik inderdaad ook, ook via diëtist maar door bepaalde oorzaak in mijn lichaam gaat dit zo moeizaam. Van mijn dochter was ik gelijk zwanger. Daarom wil ik ook kijken naar mogelijkheden met bijvoorbeeld zelfinseminatie. Omdat ik mocht ik er niet onder komen wel de mogelijkheid heb als het lukt toch nog een kindje te "krijgen"