Cytotec oraal?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Toto, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik had al enkele dagen bloedverlies en gisteren heeft de echo bevestigd dat het niet goed is.
    In overleg met de gyn besloten om de miskraam verder op te wekken met medicijnen. Vandaag de mifegyne in het ziekenhuis meegekregen en een recept voor de cytotec voor zaterdag.

Heb er op dat moment niet zo bij stil gestaan, maar op het recept van de gyn stond dat de cytotec oraal moest. Ik lees hier eigenlijk andere verhalen. Nu had ik wel op internet gelezen dat het ook kan, maar de bijwerkingen heftiger kunnen zijn.

Iemand ervaring met cytotec oraal en kwam de miskraam goed op gang?

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met oraal nemen van cytotec.Nog niet eerder gehoord ook.

Wil je wel even heel veel sterkte wensen met dit verlies,wat een verdriet :(

3. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook cytotec oraal moeten nemen, maar in België krijg je er maar telkens 2 ipv van 4 zoals ik vaak lees in NL.
    S avonds 2 genomen en s morgens nog eens 2 gebeurde niet zoveel.
    Dag nadien nog eens 2 genomen en toen is het wel afgekomen.
    Ik was al wel een week of 3 aan het wachten en verloor kleine beetjes bloed.. Mss daarmee dat het niet meer zo heftig was.

Alleszins veel sterkte gewenst!

4. Sempje

Sempje Niet meer actief

Heeft de gyn ook tegen je gezegd dat je ze oraal moest nemen? Misschien zou ik toch voor de zekerheid even de poli bellen om te checken of hij het niet verkeerd op het recept heeft gezet.
    Heb zelf alleen ervaring met vaginaal inbrengen, bij mij deed het helaas weinig.

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik heb gebeld voor de zekerheid en moet ze inderdaad oraal nemen. Morgenchtend 2 en vier uur later nog een keer 2. Hoop wel dat het vruchtje dan ook afkomt.

Gisteren heb ik in het ziekenhuis al wel een flinke lading mifegyne moeten nemen. Dit medicijn zorgt ervoor dat het progestreon niet verder toeneemt en verwijdt de bmm al. De cytotec hoeft dus alleen de krampen op te wekken aangezien het 'voorwerk' dus al gedaan is.

Misschien dat het oraal moet aangezien ik al een aantal dagen bloed en het vaginaal dan misschien te heftig is...

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wat raar, ze moeten toch vaginaal? Vind oraal ook zo'n vreemde plek voor die dingen...

Ik heb ze in ieder geval vaginaal moeten nemen.

7. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik heb gisteren natuurlijk zitten google-en, maar het kan beide. Waarbij wat ik kan vinden je bij oraal wel meer last hebt van bijwerkingen zoals misselijkheid en diarree.
    Ik had een infofolder van een abortuskliniek gevonden waarbij de procedure wordt uitgelegd en daar gaat de cytotec ook oraal.

In de bijsluiter van de apotheek staat oraal of vaginaal afhankelijk van instructies arts. Zal dus wel goed zijn zo.

Maar even een vraagje voor de dames die cytotec al eens gebruikt hebben. Hebben jullie ook net als ik eerst een ander medicijn gekregen voordat je met de cytotec kon starten?

8. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neen ik heb enkel de cytotec genomen, maar ik had dus al enkele weken een beetje bloedverlies.
    De cytotec oraal w beter opgenomen dan vaginaal als je al bloed verliest

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Eigenlijk ook heel logisch. Dank je.

10. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik heb toen geen andere medicijnen gehad. Bij mij bleef alles ook potdicht, dus waarschijnlijk was het beter geweest als ik het wel had gekregen.

11. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik joop zo dat het gaat werken. Zit helemaal niet op een curretage te wachten! Heb al een KS gehad (en daarmee dus eigenlijk ook een curretage) en ben echt als de dood voor verklevingen en die kans schijnt toe te nemen bij meerdere curettages.
    Maar goed, meer dan die pillen slikken en afwachten kan ik niet doen.

12. Sempje

Sempje Niet meer actief

Is het 'goed' gegaan?
    Ik hoop het voor je!

13. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Nou...nee. Behalve flinke diarree doet het echt helemaal niets! Ik ga straks denk ik toch even naar de gyn bellen.

14. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik had de poli gebeld en de verpleegkundige zou overleggen met de gyn, maar had het al wel over afwachten.
    Net teruggebeld en ze zegt dat het bij de één sneller aanslaat dan bij de ander en dat we even moeten afwachten. Als ik donderdag hte idee heb dat er nog niets is gebeurd, dan gaan ze opnieuw overleggen.

Ik geloof niet zo in dat verhaal en zal donderdag ook meteen weer aan de lijn hangen. Ga er wel vanuit dat het wel een curretage gaat worden :(

15. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik heb de Cytotec vaginaal ingebracht, had er drie voorgeschreven gekregen maar heb er, na wat gelezen te hebben op internet, vier ingebracht, heb wel krampen en bloedverlies gehad 10 uur later maar geen vruchtje verloren.
    De tweede dosis, 24 uur later, deed niets.
    Dat verloor ik na 6 dagen pas, dus het kan inderdaad nog wel even doorwerken maar als je helemaal geen krampen of bloedverlies heb gehad...geen idee of het dan nog werkt.

Mij werd gezegt dat ook wanneer ik bij het inbregen van de tweede dosis bloedverlies had, ik gewoon de pillen moest inbrengen.
    Je hoort inderdaad veel dat diegene die de Cytotec oraal hebben ingenomen er kotsmisselijk van worden of heel erge diarree krijgen.
    Misschien dat je zou kunnen vragen of je er alsnog 4 mag inbrengen?

Sterkte!

16. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Huh waarom maar 2 innemen en daarna als het niet werkt weer 2? Ik moest juist 4 onder mijn tong doen( Omdat het dan sneller werkt) en als het binnen 4 uur nog niks deed weer 4?

17. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik heb ook echt maar 4 pillen gehad. Voordat ik de pillen kreeg had ik al wel wat bloedverlies met slijm net als bij een menstruatie en dat is door de cytotec niet heftiger geworden. Gisteren werd het bloeden al minder en vandaag al zoe goed als niets meer.
    Ik denk zelf dat de vruchtzak voor de bmm ligt en de boel als het ware verstopt.

Ik vond de dosis na wat speuren ook laag, maar vond ook een folder van een abortuskliniek waarop ze de exacte wijze van gebruik en hoeveelheden omschrijven. Het zal dan wel een bewezen methode zijn denk ik zo. Al denk ik wel dat het bij mij niet veel effect heeft. Toen ik opgenomen lag ivm PE en ze wilden inleiden, kreeg ik ook pillen ingebracht om de boel te weken (weet niet welk medicijn dat was) en je kon er al wat lichte weeën van krijgen, maar dat deed ook helemaal niets. Lag zo'n beetje 24/7 aan de CTG, maar die liet ook niets zien.

Ik hoop echt heel hard dat het toch nog loskomt, maar eigenlijk heb ik er een hard hoofd in.

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Jemig, Toto, wat ontzettend balen. Heb je al zulk slecht nieuws gehad, gaat ook dit nog zo moeizaam. Ik hoop voor je dat er voor donderdag toch nog iets gaat gebeuren!

19. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Wat een ellende :(

Ik heb zelf nu 2 keer een miskraam gehad de eerste keer met 9 weken dat begon met 8 weken en 6 dagen en een dag later ben ik het kindje compleet verloren.
    Afgelopen mei was ik weer zwanger is al heel vroeg misgegaan er was alleen een leeg vruchtzakje te zien met 7 weken een week later terug komen en zag er nog precies hetzelfde uit. Ik heb gelijk aangegeven geen medicatie of curettage te willen ik wilde de natuur zijn gang laten gaan. paar dagen later is het bloeden begonnen dit heeft in totaal een kleine 4 weken geduurd tot alles volledig weg was. Ik heb dit zelf niet als vervelend ervaren ik werd elke 3 dagen gebeld door de VK en die stonden ook helemaal achter mijn keuze.

Ik wilde dit even zeggen je hoeft niet perse gecuretteerd te worden.

Heel veel sterkte!

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Meiden, ontzettend bedankt voor jullie medeleven en lieve reacties. Doet me echt goed.

Ik ben net toch het vruchtje ben verloren. Ging zitten op de wc en nog voordat ik ging plassen floepte er wat uit. Ik zag het in de pot liggen en wist het meteen. Heb het er uitgevist (sorry niet echt fris ik weet het) en het voelde ook heel stevig. Nu in een bakje gedaan, omdat ik hoe klein het ook is wel graag wil begraven.
    Daarna nog een groot stolsel en dat was het. Ik ga nu gewoon mijn controle echo volgende week afwachten.

Ook al heb ik wel onzekerheid gehad, ben ik wel blij dat ik deze mk zonder krampen en zonder veel bloedverlies heb kunnen ondergaan.

Veel sterkte voor de dames die op dit moment door hum mk gaan of deze aan het afwachten zijn.

Deel Deze Pagina