hallo meiden, ik vroeg me af wie van jullie ervaring heeft met rugweeen, heb ze bij mijn eerste wel gehad, maar is 10 jaar geleden en ik weet niet meer hoe ze voelen..... heb nu vanaf donderdag al steeds pijn in me rug die komt en gaat eigenlijk, vervelend gevoel, vraag me af moet daar gyn voor bellen of gewwon afwachten?? groetjes corien
Ik heb bij mijn 2e rugween, buik en been weeen gehad... Maar tijdens de bevalling! Het zouden natuurlijk oefen weeen kunnen zijn, maar je bent 'pas' 32 weken, dus ik zou zeker even de verloskundige bellen! Je zal niet de eerste zijn die met 'rugpijn' al ontsluiting begint te krijgen!! FF checken voor de zekerheid meid! Sterkte! Ps: tip: ik heb veel voorweeen gehad bij de middelste, ik moest onder de douche gaan staan, lekker warm, en kijken of de weeen weg gingen. Misschien telt dat ook voor de rug weeen. Als ze afnemen/weggaan, dan zijn het geen echte weeen! Proberen waard denk ik.... sterkte en su6!
Ik heb alleen tijdens de bevalling rugweeen gehad. Nu veel voorweeen en bij vorige zwangerschap ook, maar daar zitten geen rugweeen bij, echt alleen maar buikweeen. Zouden het je banden kunnen zijn of je bekken?
@ Mam van drie, wat jij omschrijft herken ik hier ook heel erg. Als ik veel last heb van harde buiken, trekt het ook gelijk door naar mijn rug. Ik noemde het zelf altijd 'gewoon last van mijn rug', heb het al sinds een week of 28/29, inmiddels weet ik dat ze ook weer weg trekken, zodra ik minder last heb van harde buiken, dus zelf heb ik dan toch het idee dat dit wel een soort van rugweeen zijn, net zoals harde buiken een soort van voorweeen zijn, toch?
Voelt aan als hele erge steken in je rug en tegelijk ook menstruatie achtige krampen. Ik had alleen maar rugweeen, voor en tijdens de bevalling. Niks hielp. M'n vriend zetten zelfs z'n knokkels tegen m'n onderrug, maar ook daarmee ging de pijn niet weg helaas.
ik vond rugweeen aanvoelen alsof mn rug langzaam werd dubbel geklapt. mn man drukte zn knokkels op zn hardst in mn rug dat gaf iets verlichting
ik ben vandaag toch v oor zekerheid naar ziekenhuis geweest, heb ctg gehad en echo,m heb wel weeen, ook wel regelmatig maar doen nog niets, dus hoefde me geen zorgen te maken, kleine meid doet het goed, is alleen al helemaal ingedaald met der billen,, zehebben ook me baarmoeder mond opgemeten en dat is ook allemaal goed....... dus moet morgen wel trug komen voor extra ctg, is standaard hier begreep ik....
Hier ook pas rugweeen tijdens de bevalling. Hier drukte man een warme kruik in mn rug tijdens een wee en dat hiel een heel klein beetje. Ik weet nog dat ze tegen me zeiden je moet puffen. Maar dat had echt totaal geen effect.
Hoe ik mij de rugweeen nog kan herinneren is dat ze blijvend waren tijdens de hele bevalling, niet zoals buikweeen dat ze op en af gaan! Onthou wel dat je nu 33 weken bent en dat het ook gewoon rugpijn kan zijn omdat je kindje nu flink verzwaard!