nee dit topic gaat niet over dat iedereen het vraagt.... ik vraag het jullie allemaal!! "is/was jullie zwangerschap gepland of ongepland?" Waarom? ik las op internet dat 30% van alle zwangerschappen ongepland is... Dit vond ik nog al veel.... zeker gezien de "zogenaamde" veiligheid van alle middelen.... zie het hier ook regelmatig in de vele topics.... (of ik let er nu meer op) is dat percentage echt zo hoog? hoeveel is het hier? dus even een poll ennuhhhh gepland of niet, het maakt uiteindelijk natuurlijk niet uit..
Dan zetten we het er zo maar neer he - Onze eerste, Gilani was gepland - en deze zwangerschap was door mn pil heen, dus onverwachts! Maar heel erg gewenst!
Hier was het een gepland ongelukje zoals we zelf zeggen haha.. ik was net gestopt met de pil en vrijwel direct zwanger. Dat was nogal onverwacht. ik dacht dat daar wel even overheen ging.. Maar dus eigenlijk gepland! en zeeeer gewenst!
Heb berichtje gestuurd of er nog een poll gemaakt van kan worden.... hier trouwens 2-2.... 2 gepland.. 2 verrassingen... eerste door pil... (niet vergeten... wellicht wisselwerking?) vierde (nu dus) ondanks rubbers...
onze eerste zwangerschap: ongepland! (zwaar ziek tijdens de pil....had het kunnen weten, geen seconde spijt!) tweede zwangerschap: gepland! (ik weet zeker dat niemand deze ziet aankomen,wordt een echte verassing! wij roepen namelijk al heeeeel lang dat we eerst willen verhuizen maar konden niet meer wachten!)
Beiden gepland, voor zover je kan plannen. De eerste was in ronde 0 raak, net voor ik echt met de pil zou stoppen. Totaal onverwacht dus, maar heel welkom! En de tweede had ik graag een half jaartje eerder gepland, maar heeft even op zich laten wachten. Ook heel erg welkom dus!
Hier een heel bewuste keuze om voor een kleine te gaan. "Gepand" dus, voor zover je daarvan kunt spreken hiermee
Eerste twee gepland, laatste drie niet gepland. Ongelukje zal ik niet zeggen, ik vind het ook raar klinken Ik zal ook nooit tegen de ongeplande kids zeggen...''jullie zijn een ongelukje'', klinkt net alsof ik ze afkraak.
Huh 3 tegelijk en ongepland? Ik denk bij een 3ling altijd aan hulp van de mmm? Hier gepland trouwens, beide
men meid gepland een jaar geprobeert deze zwangerschap gepland en 6 maand geprobeert beiden geplant dus ook het feit dat er straks 14maand zal tussen zitten
Hier beide gepland, en bij beide meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt. Dat was bij de eerste zwangerschap nog wel een grote verrassing, maar bij deze hielden we er rekening mee, en dat was maar goed ook.
De eerste (1999) was ongepland, dwars door de pil heen. Ben niet ziek geweest, geen ab, nam hem elke avond op hetzelfde tijdstip, geen diarree of overgeven gehad... De tweede was gepland(2000/2001), meteen zwanger na pilstop. mijn derde zwangerschap was ongepland(2002), eindigde in een mk met 15wk. Ik wist toen ook niet dat ik zwanger was trouwens. Ik had toen implanon en 2x negatief getest, terwijl ik achteraf dus wel zwanger bleek. mijn vierde zwangerschap (2007/2008), 3e kindje, was gepland Mijn vijfde en zesde zwangerschap (2009) waren gepland maar mk zevende zwangerschap (2009/2010), 4e kindje, was gepland achtste zwangerschap (2011), 5e kindje, ongepland. 9/10dg voor ovulatie onveilige sex gehad, toch zwanger... en ik weet de ovudag exact en komt ook overeen met de zwangerschapsduur. dus 3 ongepland uit de 8 zwangerschappen... is aardig in de buurt van de 30% (ok 37%) van de 5 kinderen straks zijn er 2 ongepland (40%)
Toch gebeurd het geregeld Volgens de gyn lopen 'oudere vrouwen ' meer risico op een meerlingzwangerschap, omdat ze een dubbele eisprong kunnen krijgen.
Hier hartstikke geplaned met hulp van mmm en we hebben 1 miskraam gehad 2 jaar terug maar ook die was geplaned