Langer dan een half jaar bezig

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jiska, Jun 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!
    Welke meiden, die net als ik ook langer dan een half jaar bezig zijn, vinden het gezellig om hier verder met elkaar te kletsen?
    Het lijkt me super om hier ervaringen uit te wisselen. Jullie balen vast, net als ik, van mensen in je omgeving die zo snel zwanger zijn etc. En misschien slaat bij jullie ook de twijfel toe. Kan ik wel zwanger worden?

Ik ben Jiska, 25 jaar en nu 7 maanden bezig. Sinds het stoppen met de pil is m´n cyclus heel regelmatig, eisprong heb ik ook iedere maand op kunnen sporen d.m.v. tempen en ovutest maar... nog steeds niet zwanger.

Ik hoop hier met jullie verder over te kunnen kletsen en natuurlijk hoop ik dat we allemaal binnen de kortste keren tóch zwanger zijn :D .

2. Rossi

Rossi Actief lid

Jun 6, 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Is altijd leuk met elkaar kletsen, dus ik voeg me eigen hier wel bij hoor :D

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Heej wat een snelle reactie. Gezellig Rossie!
    Hoeveelste ronde is dit voor jou?

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

hey meiden;

Nou dan voe ik me ook maar toe!
    Ik ben Roxanne, 23 jaar. Ik ben vorig jaar maart gestopt met de prikpil en een jaar bezig geweest met ontpillen. Door middel van hormonen alles opgewekt en nu 2 keer uit mezelf ongi geworden.
    Mijn vriend die zegt dus dat we pas bezig zijn (ronde 2) maar ik vind dat ik al bezig ben sinds dat we bewust met de pil zijn gestopt.
    We wisten dat het lang zou gaan duren, daar waren we voor gewaarschuwd, toen dacht ik nog, dat valt allemaal wel mee.

De twijfel slaat vaak toe, soms denk ik ook wel: komt het ooit nog wel goed? Ben ik wel vruchtbaar?
    Ik gebruik sinds deze cyclus ook de Persona, in de hoop erachter te komen of ik ovuleer.
    Ik kan niet wachten tot dat het zover is, aan de andere kant wil ik er ook niet teveel mee bezig zijn, ik ben wel bang dat de druk dan te groot wordt en het helemaal niet meer lukt!

5. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    Hai allemaal,

Voeg me ook maar toe, fijn om af en toe ervaringen uit te kunnen wisselen met meiden die niet 123 zwanger zijn!

Ben 25 en ben vorig jaar november gestopt met de pil, had me al voorgesteld hoe het zou zijn deze zomer met een mooi buikje rond te lopen..
    Maar ja, heb een erg onregelmatige cyclus. Nooit gehad, ( ben al eerder van de pil af geweest) maar nu het voor het eggie is ineens wel.
    Heb een echo gehad en een bloedonderzoek, maar daaruit blijkt alles in orde. Nu maar hopen dat mij cyclus wat regelmatiger wordt, zodat ik zeker weet dat ik een eisprong heb. Heb het vermoeden dat dat deze maand weleens zo zou kunnen zijn, heb alle symtomen van een eisprong gehad. Nou ik hoop dat we dit jaar allemaal elkaar kunnen vertellen dat we zwanger zijn en niet meer onder deze noemer behoren!
    Succes allemaal! ;)

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo roxanne en dromertje,
    Leuk dat jullie ook mee komen kletsen. Het is inderdaad zoals je het zegt dromertje, heel fijn om ervaringen met meiden uit te wisselen die niet 123 zwanger worden.
    Wat balen joh, zo'n onregelmatige cyclus. Ik hoop voor je dat je een eisprong hebt gehad. Goed geklust zeker :)
    Hebben jullie trouwens ervaring met ovutesten?

7. Rossi

Rossi Actief lid

Jun 6, 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    We zijn sinds vorig jaar mei bezig en lopen bij de Gyn, omdat ik heel onregelmatig ongesteld was, nu slik ik voor de derde maand Clomid wilt het nu niet aanslaan dat ik zwanger ben moeten we terug naar de gyn,
    maar zal me verders ook even een beetje redelijk voorstellen, ben sinds vorig jaar augustus getrouwd met mijn mannetje, ik ben 23 jaar oud en mijn man 27 jaar oud, we hebben 1 hond en hopen nu op een wondertje van onszelf ;)

8. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0

Hai Jiska,

Heb vorige maand ovulatietesten gebruikt, maar heb m'n eisprong niet kunnen vinden. Kan me voorstellen dat het vertrouwen geeft wanneer je hem wel vindt, maar ik werd er erg onzeker van toen ik hem niet vond.

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    O balen joh... Welke heb jij gebruikt? Ik heb één maand de goedkoopste gebruikt en dat was ook geen succes bij mij. Als ik een streepje had was 'tie zooo vreselijk vaag. Heb deze maand voor één keer de duurste gekocht (wel het makkelijkst te gebruiken!). Deze werkten hartstikke goed. Een dikke streep gehad eergisteren. Dus flink aan de klus geweest, dat begrijp je ;) .

10. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    O balen joh... Welke heb jij gebruikt? Ik heb één maand de goedkoopste gebruikt en dat was ook geen succes bij mij. Als ik een streepje had was 'tie zooo vreselijk vaag. Heb deze maand voor één keer de duurste gekocht (wel het makkelijkst te gebruiken!). Deze werkten hartstikke goed. Een dikke streep gehad eergisteren. Dus flink aan de klus geweest, dat begrijp je ;) .

11. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    Oh fijn, dat je je eisprong zo snel gevonden hebt!
    Hopelijk heb je eind van deze cyclus goed bericht!
    Ik heb de ovu testen van clear blue gebruikt. Nu ben ik bezig met tempen. Ik hoop dat ik hierdoor wat inzicht krijg!
    temp jij ook, of hou je het alleen bij ovu testen?

12. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Ja, ik ben de zesde ronde begonnen met tempen omdat ik ongeduldig werd :) . Dat tempkaartje staat in m'n album.
    Op zich ziet hij er volgens mij wel goed uit. Ik heb er wel wat meer vertrouwen door gekregen. Alleen... als alles bij mij in orde zou kunnen zijn zou het ook heel goed aan het zaad van m'n mannetje kunnen liggen :cry: ...

13. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

Sep 27, 2006
    2,510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hoi meiden, wij zijn vanaf verleden jaar oktober bezig voor de tweede. Het wil maar niet vlotten. Eigenlijk wil ik er niet al te veel mee bezig zijn, maar onbewust doe je het toch. Onze eerste was /is een kadootje, we waren niet bezig met een kindje en toen opeens zwanger. Heerlijke onbezorgde zwangerschap.

Om me heen word constant gevraagd; En nog een tweede erbij? Mijn meis is bijna 3 en een half en dan worden de mensen ongeduldig ofzo. Ik wil niet vertellen dat we bezig zijn, niemand weet het behalve 3 collega's omdat ik direct in het begin van het opnieuw proberen een vroege miskraam heb gehad op het werk.

Nu is er weer een nieuwe ontwikkeling, ik ga solliciteren voor een nieuwe baan. Als ik word aangenomen zou ik beginnen jan 2008 en in december 2007 worden ingewerkt.Het betreft een nieuw dependance van waar ik nu werk, dus je start met een nieuw team. Ik zit nu weer te twijfelen of ik nu niet beter kan wachten met zwanger worden, maja mijn biologisch klok tikt ook verder. Misschien lukt het dan al helemaal niet als ik een jaartje wacht

.Allemaal dilemma's en twijfels. Gek word ik ervan, soms denk ik weleens ; 1 is toch ook prima? Maar diep in mijn hart wil ik graag nog een tweede, nog 1 keer alles mee maken. Het is zo'n leuke tijd, voor je het weet is het voorbij.Het zwanger zijn, de schopjes in je buik, de borstvoedingen, de eerste lachjes, woordjes, stapjes

zucht
    Het is een heel verhaal geworden, maar het lucht wel even op! ;)

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    Wij zijn sinds november 2006 bezig. Nu al zo'n 7 maanden dus. Ik heb een hele onregelmatige cyclus en het schiet niet erg op zo... Ik baal er vaak van en het is inderdaad niet leuk dat alle anderen om ons heen wel zwanger worden en ik niet...

15. little hope

little hope Actief lid

Apr 7, 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik weeet niet of ik me hier ook mag aanmelden :$

wij zijn ruim 6 jaar bezig geweest ook in t ziekenhuis enz enz en verwachten nu ons eerste kindje...

Ben ilona, ben 24 jaar....

16. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Als ik dit dan weer lees krijg ik weer het gevoel dat ik en m'n vriend nog helemaal niet zo lang bezig zijn. Ik ben augustus vorig jaar gestopt met de pil en inmiddels aanbeland in ronde 11.
    Ik gebruik nu wel ovulatietesten, maar tempen gaat me nog iets te ver hoor. Dat ga ik pas doen als het echt nodig is. Ik zie mezelf nu nog niet iedere ochtend met een thermometer in mijn kont liggen :), da's niks voor mij.

Groetjes Willes

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    hoi ben wendy ben 20jaar en we zijn sinds september gestopt met de pil heb 1x het vruchtje verloren groetjes

18. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

Jan 17, 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Hoi ik ben Yvette,en ik ben vorig jaar mei al gestopt met de pil.Maar we zijn bezig voor een eerste sinds 1 december 2006.Ik baal als een stekker.Iedereen om mij heen is supersnel zwanger.Ik nog steeds niet :( Ben afgelopen keer 12 dagen overtijd geweest en ontpillen is het niet meer.Dus mijn cyclus ligt nu ook nog door elkaar.Ben ook maar 3 dagen ongi geweest, en normaal ben ik 8 dagen ongi.Snap er niks van.Wel fijn om te lezen dat er meer zijn die er wat langer over doen!Liefs Yvette

19. Evi27

Evi27 Actief lid

Nov 15, 2006
    289
    0
    0
    Hallo,

Ik ben ook in ronde 7 beland. Ik ga soms ook erg twijfelen of we wel vruchtbaar zijn. Iedereen in m'n omgeving is binnen drie maanden zwanger.

Maar ik heb ergens gelezen dat uiteindelijk maar 7% onvruchtbaar is. Dus we houden de moet er in!

Groetjes Evi

20. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij zijn iets meer dan anderhalf jaar bezig en gaan nu in september voor icsi...net 2x iui gehad, helaas niet gelukt...

Share This Page