Langer dan een half jaar bezig

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jiska, Jun 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden..

alles goed met jullie?
    met mij gaat het aardig beetje vaag gevoel in de buik.. en al twee dagen heel erg trek in augurken :(
    echt heel vreemd..
    voor de rest nergens last van alleen heel erg moe

kusjes schatje1

2. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi Alle meiden,

ik dacht ik waai weer lekker aan
    het rare is dat ik er nog steeds niet van kan genieten op de een of andere manier ! het is nog te ongelooflijk en net als mijn man zegt je hebt niks om te zien of voelen.... nou hij dan niet he ! ha ha ik voel me echt zoooo moe dat valt wel beetje tegen maar geen klagen hoor ! waren gister op het teras en tja nu geen lekker pintje meer ! was ff wennen was ook bang dat iedereen het zou zien of opmerken en mijn buik is nogal hard en opgezet voor mijn gevoel dus het voelde of iedereen keek ha ha is natuurlijk niet !
    donderdag gaan we naar de dokter misschien geloof ik het dan helemaal ...
    toch is het wel leuk want onze ouders weten het nu en onze zussen en verder is het lekker ons geheimpje en dat is wel leuk !

ik duim nog steeds voor jullie allemaal en leest hier ook elke dag nog ... voel me nog niet zo thuis bij de "zwangere" dus ik blijf ook nog hier... als jullie dat niet vervelend vinden !

3. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    Nee hoor Emma, 't is niet vervelend dat je nog bij ons blijft hangen. Ik vind het juist wel gezellig, kunnen we zo nu en dan lezen hoe het jou vergaat.

Ik denk als het bij ons zover is, ik het ook niet kan geloven. Je bent er zolang mee bezig en als het dan eindelijk zover is, dan is het gewoon onwerkelijk.

Ik denk dat het gevoel wel snel komt hoor, als je buik groeit en als je de echo gezien hebt.

Dikke kus Patricia

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Blijf nog maar ff lekker hangen hoor meid ;)

5. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Lekker even blijven hangen hoor, Emma. Kun je ons moed inpraten ;) .
    Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n hopeloos gevoel? Dat je het idee hebt dat iedereen wel zwanger kan worden maar jijzelf niet?
    Ik had gisteren echt ff zo'n baaldag. Baal ik van m'n eigen lichaam... Ben ik bang dat het ons nooit zal lukken. En dan ben ik tegelijkertijd zo jaloers op vrouwen met dikke buiken :rolleyes: . Niet dat ik ze het niet gun maar het lijkt me zelf zo fantastisch :cry: !

6. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Hier nog zo'n persoon :cry:

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    He gelukkig. Zijn we in ieder geval nog met z'n tweeen ;) . Nee, zonder gekheid, soms vraag ik mezelf ook af waarom ik mezelf dat allemaal aanpraat. Er zijn hier tenslotte ook meiden die met 10, 11 of 12 maanden nog zwanger raken. Maar toch lijkt voor mezelf de kans steeds kleiner te worden... Ik voel me steeds 'onvruchtbaarder' om het zo maar te zeggen... :cry:

8. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    Jiska ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik heb dat gevoel ook wel.
    Vrouwen die nu zwanger zijn (waar wij dus jaloers op zijn) hebben ws dit ook gedacht en zijn ws ook al lang bezig geweest. Tuurlijk zijn er vrouwen die binnen no time zwanger zijn, maar ik denk dat dat eerder een uitzondering is. Het schijnt ook wel langer te duren als je een aantal jaren de pil hebt geslikt. Ik zelf heb de pil bijna 15 jaar geslikt, dus is best wel lang.
    Maar ik denk (en hoop) dat het bij ons ook wel goed gaat komen. Er zijn uiteindelijk maar een paar vrouwen die helemaal niet zwanger kunnen worden.
    Dus houd de moed erin!
    O:)
    xxx Patricia

9. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb een witte babykamer gekocht van marktplaats en een box,wipstoel,een schommelstoel die ik ga verven...Ik koop geen kleding of speelgoed dat word me nog teveel...
    Een vriendin van mij zei dat ik impulsief was,ja dat is wel zo maar het kan voor mij geen kwaad als ik dat alvast koop...Vind het juist leuk!
    Knuffs ikke
    PS: al heb ik een paar rompertjes al gekocht eerder van marktplaats en heb kleding gekregen van anderen Ga ik het toch niet gebruiken voor ons kindje gewoon fris nieuw spul kopen bij de zeeman (die trouwends leuk spul heeft!)

10. Elisa

Elisa Actief lid

Nov 6, 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Meiden,
    Mag ik me nog aansluiten? Ik ben 23 en sinds oktober gestopt. Ik ben al vanaf de tweede maand aan het tempen maar kon geen eisprong ontdekken tot 4 maanden geleden. Toen ging ik hem ineens heel heftig voelen. Eerste keer zelfs in het ziekenhuis beland... Acupunctuur gehad en nu voel ik hem niet meer maar weet ong wanneer ik hem heb. In het begin had ik het idee dat ik zo zwanger zou zijn maar dat valt goed tegen.
    We hebben mijn vriend zijn zwemmers al laten testen de eerste keer was het zo goed als dood de tweede keer goed... Hij is 20 jaar ouder en heeft nog geen kinderen dus wilde zeker weten dat het bij hem goed zat.
    Hebben jullie wel eens gedacht dat het niet helemaal in orde is in je lijf? 3 mensen om mij heen hebben bv. verkleefde eierstokken en komen daar na jaren proberen achter. Of is de angst om niet zwanger te kunnen raken normaal?
    Groetjes,
    Elisa

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ze zeggen dat men binnen een jaar 80% zwanger word,dat het "normaal" is...Vind er niks normaals aan en denk geregelt dat er wat mis is Verkleefde eierstokken(ziekte van crohn),of dat mijn vriend zijn zaad niet goed is (want ja hij rookt) of gewoon onvruchtbaar ben...En elke keer word er gezegt jou tijd komt er wel...
    De angst is er de hele tijd dus nee vind niet dat het vreemd of apart is hoor!
    Knuffs ikke

12. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    hallo dames ik kom even een kijkje nemen en wil jullie graag weer wat moed geven,

ik was 15 toen ik bij mijn vriend kwam en toen ik 16 was en klaar was met school wou ik wel een kindje met hem toen ik 17 was woonden we samen en ben in die tijd nooit aan de pil geweest ons eerste wonder is pas gekomen toen ik 20 was 12-12-05 er werd ons verteld dat het niet op een normale manier zou kunnen of niet zou kunnen we weinig kans zouden maken maar toen we ons daar zo,n beetje bij neergelegd hadden omdat we nog jong zijn was ik zomaar in eens zwanger ik kon het echtniet geloven , in december 2005 hebben een prachtige dochter gekregen na haar ben iik niet weer aan de pil gegaan en heeft het weer 13 maanden geduurd voordat ik zwanger raakte dus als ik straks 22 ben komt ons tweede wonder..

jullie moeten zeker de moed niet opgeven ik weet hoe het is en voelt wanneer je elke maand weer ongie word en hoe jaloers je kan zijn op een zwangere vrouw, maar het haar toch wel gunt zo dubbel allemaal maar ik hoop voor jullie dat het snel raak is zal voor jullie duimen

groetjes patricia

13. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hey meiden,

jullie verhalen zijn heel herkenbaar! ik heb niet alle reacties gelezen, maar veel van wat ik las, had ik zelf kunnen schrijven.

mijn vriend en ik zijn nu 9 maanden bezig. ik weet dat het nog kan, dat ik de jongste (34) niet meer ben, wat stress heb gehad, ik jaren de pil geslikt heb, maar toch maak ik me af en toe zorgen of het ooit gaat lukken.

ik heb daarom een tip die ik met jullie wil delen:
    er bestaan vruchtbaarheidstests voor mannen!
    wij hebben deze op internet gekocht (www.test-point.nl)
    in ons geval een opluchting omdat de test positief bleek. toch had ik het ook graag willen weten als dat niet zo was. de huisarts wil ons nu nog niet helpen, maar dan waarschijnlijk wel! je weet dan toch eerder waarom het niet lukt!

veel succes allemaal!
    liefs, lauwie

14. grace20

grace20 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hallo iedereen,

ik voel me vandaag echt rot!
    morgen moet ik terug naar de gene voor dat pompje aan te vullen .
    ik heb een goed voorgevoel dat ik zwanger ben want heb overgevoelige tepels rare buikpijn (meer een druk).dat is goed maar toch voel ik me rot omdat ik denk dat ik weer teleurgesteld ga zijn. ook zit dat naaldje in mijn buik gelijk wat ontstoken en doet veel pijn! dus sex zit er nu niet in!
    + dan nog eens een goede vriendin van me die zwanger is en constant zit op te scheppen ik ben blij voor haar maar als ik haar was zou ik meer op letten wat ik zeg tegen haar omdat ze dan al zolang probeerd en dat ligt gevoelig.
    wat een *** gevoel

15. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    oeps :oops:
    heb net alle berichten gelezen.
    jullie kennen mijn ontzettende tip al lang en vinden het zelfs niet zo'n goed idee :oops: :oops: :oops:
    ook een beetje jammer om te lezen dat die test dus niet zo heel veel zegt, omdat ik wel weer positief gestemd was door de uitslag... :(

ik wil me graag bij jullie aansluiten (ronde 9)
    denk deze ronde weer dat ik misschien wel zwanger ben, maar dat denk ik bijna elke ronde en neem ik dus ook maar met een korreltje zout. grootste nadeel is de teleurstelling daardoor elke maand

ik heb ook nog een tijdje niet op het forum gelezen/gepost omdat je vaak leest dat vrouwen zwanger worden als ze er niet mee bezig zijn (dus ik ook 'geforceerd' er niet mee bezig zijn, zodat ik dus zwanger zou worden :) ) ik probeer de afleiding te vinden in sonja bakker. ik wil graag wat afvallen en zodra ik zwanger ben mag dat natuurlijk niet meer, maar nu kan ik daardoor wel mijn aandacht op iets positiefs richten (9 kilo afgevallen) en is er een voordeel als ik ongesteld ben (kan ik nog een paar weken afvallen!) de eerste maanden had ik voor mijn gevoel mijn hele leven on hold staan voor een mogelijke zwangerschap (laatste 2 weken van cyclus niet drinken, geen buikspieroefeningen, niet afvallen)
    nu probeer ik het niet als wachttijd te zien maar gewoon ook als een leuke tijd van mijn leven. ik heb het ten slotte ook gewoon heel leuk met mijn vriend.

wat ik ook wel moeilijk vind, is dat er heel veel mensen in mijn omgeving in 1 keer zwanger zijn. onder andere mijn beste vriendin. we zijn tegelijk begonnen met proberen, zij was meteen zwanger en gaat binnenkort met verlof (mijn rondes zijn gelukkig vrij kort, gemiddeld 26 dagen). ik kan het gelukkig redelijk los van elkaar zien. ik zou het haar niet gunnen dat ze er ook zo lang op zou moeten wachten. waar ik wel moeite mee had, was dat ze zei dat het eigenlijk wat te snel was gegaan. en ik vind het moeilijk dat ze na de echo zei dat het zo byzonder was dat ze hoopte dat ik het ook nog eens mee zou maken. daar ben ik dan wel een middag verdrietig van.
    mijn zusje is ook sinds kort (nu 5,5 week) zwanger van de 2e. allebei 1e ronde raak. mijn zusje is er verdrietig van dat het bij haar zo snel lukt en bij mij niet. ze wilde eigenlijk wachten tot ik zwanger was voor ze het weer zouden proberen. dat leek mij nogal onzin. stel dat het ons nooit lukt! maar toch wel heel erg lief van mijn zusje!
    verder ken ik maar 2 vriendinnen die wat langer bezig geweest zijn voordat het lukte, van een aantal (4) weet ik het niet hoe snel ze zwanger waren, en ik ken er zeker 7! die meteen zwanger waren.
    ik had dus een beetje vertekend beeld toen we ermee begonnen.

wat fijn om het na er lange tijd zo min mogelijk mee bezig te zijn, eens allemaal van me af te schrijven.

ik hoop dat er heel snel bij iedereen op de lijst ZWANGER! achter staat!
    liefs, lauwie

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Oh meiden, ik kom helemaal bij als ik al die verhalen van jullie als 'lotgenoten' lees! Ik vind het alleen al super om te weten dat ik niet de enige ben die met vragen zit en die het er moeilijk mee heeft!

@ mamapatricia, bedankt voor je opbeurende verhaal! Dat geeft me weer moed. Geniet van je zwangerschap!
    @ lauwie, welkom hier meid! Ik herken je verhaal helemaal... Ook ik heb iedere maand wel weer hoop dat het raak is maar altijd komt de ongi weer om de hoek kijken. Blijf gezellig hier meekletsen dan kunnen we elkaar af en toe eens opbeuren. Wat die test betreft, wij gaan hem over twee rondes (als het niet gelukt is uiteraard) wel eens proberen hoor. Ik maak me daar nl. ook zorgen over. Is 'tie negatief dan kunnen we gelijk naar de huisarts (misschien nog even een tweede doen) i.p.v. weer een paar rondes teleurstellingen verwerken.

17. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb een paar maanden geleden een lastige situatie gehad waar ik nog niet eerder over heb geschreven, maar ik denk dat ik mijn kwaadheid wel een keer mag uiten.
    Een collega van mij vertelde mij stiekum dat ze waarschijnlijk voor de tweede keer zwanger was (binnen 1 maand). Toen ik wat verder vroeg, omdat ik van relatieproblemen wist, flapte ze er per ongeluk uit dat ze was vreemdgegaan. Mijn eerste reactie was, van wie is dit babytje dan? Ja, dat is ook haar vraag. Ze zegt dat ze denkt dat het van haar man is, maar 100% zeker weten doet ze het niet.
    Ik kon er echt niet bij dat je met je partner besluit om voor een tweede kindje te gaan terwijl je relatie in diepe crisis zit en dan ook nog een ander.
    Ik ben de enige op het werk die het weet, alle collega's zijn zo blij voor haar maar ik kan niet zo opgewekt over haar zwagerschap doen als de anderen.

Ik vind alle verhalen van iedereen erg leuk om te lezen. Ze geven steun, geven hoop door alle mensen die toch zwanger zijn.

Bedankt dat ik mijn hart kon luchten.

18. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    net de uitslag van de dokter de test s positief heb nog wel bloedverlies voornamelijk met plassen moet vrydag weer urine meenemen en dan s middags naar dokter

hoop zo dat goed blijft gaan ben zo bang
    hoe reken ik zwangerschapsbanner uit?

19. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Wenneke, dat is goed nieuws dus dat de test nog positief was. Wat zei de dokter verder of kon hij ook niets zeggen? Wat gaan ze vrijdag dan testen?

geen idee overigens hoe je die zwangerschapsbanner uitrekent

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    vrydag nog een test doen met urine en ja s moddags weet ik niet

Share This Page