Oh! je bent zwanger?Gefeli! @anoul26 Tuurlijk mag je je kwaadheid tonen joh!En ik begrijp het 100% Je zou die ^%$ een klap willen verkopen,hoe laks ze met het leven van een kindje omgaat! En wat een respect ze heeft voor haar man/vriend zeg!(sarcasme) Knuffs ikke
He gefeliciteerd Wenneke! Jij bent dus nummer 2 van dit topic die zwanger is! Geniet er lekker van. Ik hoop dat wij jullie snel zullen volgen! Dikke kus Patricia
Wat niet voor iedereen zo is dus! Vandaar dat ik me mega druk maak. en A.S vrijdag ermee naar de Ha ga. Doosje mee....... en dan zien we wel verder!
wanneer zou ik kunnen testen? kan iemand mij dit zeggen want ik kan bijna niet wachten. ik ben misselijk en heb gevoelige tepels en buikpijn enzo ...
Is nu nog wel erg vroeg om te testen en om symptonen te hebben! Je zal geduld moeten hebben meis......
Hey Essie, Wat balen dat de test bij je man/vriend negatief was! Als ik de reactie van Natasja lees denk ik dat het dus maar gedeeltelijk iets zegt over de vruchtbaarheid van een man. Alleen over het aantal zaadcellen per ml. Dat betekent dat het ook nog kan zijn dat jouw vriend minder zaadcellen heeft, maar wel heel actieve. (of dat mijn vriend voldoende, maar onbewegelijke zaadcellen heeft.) Kan me voorstellen dat je een afspraak bij de huisarts gemaakt hebt. Die kan wel bekijken hoe de kwaliteit van zijn sperma is. En als dat tegenvalt en jullie aangewezen zijn op het medische circuit, lijkt me dat ontzettend balen! Ik zou dan denk ik toch wel 'blij' zijn dat ik niet nog een half jaar van teleurstellingen had gehad voordat je aan zo'n traject begint. Heel veel succes vrijdag! liefs, lauwie
Tjonge, Anoul, wat een verhaal joh! Ik begrijp dat je minder blij voor je collega bent. Wel voor een tweede gaan maar dan ook vreemd gaan? Dat gaat er bij mij niet in! Bij mij was het vandaag op m'n werk ook niet zo leuk... Twee collega's (van wie er een net bevallen is en de tweede binnenkort een kindje verwacht) waren uitgebreid aan het praten over bevallingen, borstvoeding e.d. ' Ik vond het zo super om voor het eerst moeder te worden!' en dat soort opmerkingen... Ik gun het ze echt maar tegelijkertijd doen dit soort opmerkingen me zoveel pijn! Terwijl ik natuurlijk wel weet dat ze het daar niet voor doen want ze weten niet eens dat we bezig zijn. Maar toch... je voelt je rot als je dat hoor.
hoi meiden.. bij mij op het werk is mijn leidinggevende zwanger en ik moet zeggen ik ben echt heel blij voor haar en vindt het hartstikke leuk.. heb er echt geen problemen mee moet ik zeggen mijn tijd komt hopelijk nog
Hoi Jiska, Ik zie dat jij ook in ronde 8 zit, ik ook. De gevoelens van verdriet en jaloezie komen soms met vlagen. Wat jij schrijft is ook herkenbaar. Sommige periodes denk ik idd ook "mijn tijd komt nog wel" maar er zijn zeker periodes die verdrietig zijn. Ik probeer deze ook te uiten tegenover mijn vriend omdat ik het anders opkrop en ik dan emotioneler word dan het eigenlijk nodig is. Hoe raak jij of hoe raken anderen hun emoties kwijt? Mijn vriend uit niet snel dat hij er soms net zo verdrietig over is als ik maar hij zegt wel dat hij hetzelfde voelt en alleen wordt hij er minder mee gecnfronteerd omdat hij met veel mannen werkt.
hi anoul, ik heb net als jij dat ik er de ene keer veel beter tegen kan dan de andere keer. bijvoorbeeld bij opmerkingen van mensen die zich niet realiseren dat het bij anderen misschien niet zo makkelijk lukt. laatst op een verjaardag zei iemand tegen een vrouw die zwanger was van de derde "wat knap van je" (is ook beetje rare opmerking natuurlijk). de zwangere zei toen: "nou, zo moeilijk is het niet!" (op de verjaardag waren alleen moeders en zwangeren) maar vaak denk ik ook dat het ook nog kan dat ik me voor niks nu druk maak. ik zou op zich wel geduld hebben als ik zou weten dat ik over een jaar zwanger zou zijn. ik vind het vooral een verdrietig idee dat het ook nooit zou kunnen lukken. met mijn vriend praat ik er wel over, en hij luistert wel maar maakt zich zelf gewoon nog geen zorgen. daarom praat ik er ook met mijn zusje en 2 vriendinnen over, die hebben er toch wat langer geduld voor (2 van de 3 zijn zwanger en de 3e heeft 2 zoontjes). mijn vriend wilde eigenlijk liever niet dat ik het er met anderen over zou hebben, maar op een gegeven moment begreep hij ook wel dat het (voor mij in ieder geval) wel wat lang duurde. praat jij er ook met vriendinnen over? of alleen met je vriend? groetjes, lauwie
Ik heb het ook wel hoor! De ene keer kan ik er beter tegen en dan denk ik ook onze tijd komt wel. Maar op een ander moment denk ik waarom zij wel en ikke niet. Ik praat er ook wel met mijn vriend over, die steunt mij wel en die begrijpt wel wat ik voel. Maar toch is het voor mannen vaak makkelijker dan voor vrouwen. Mannen zijn ook qua karakter ook rustiger dan vrouwen. Op dit moment denk ik ook mijn tijd komt wel! En ik hoop dat het inderdaad ook zo is. Over 7 weken hebben we lekker vakantie en daar richt ik mezelf nu op. We gaan een korte rondreis maken door Egypte en hebben daarna een korte strandvakantie aan de rode zee. Daar heb ik heel veel zin in. En misschien werkt het wel als ik mijn zinnen ergens anders op zet! xxx Patricia
zo ben weer even bijgelezen en herken er weer veel in bij mij in de omgeving vrindinen en familie gaat het zwanger worden ze behoorlijk makkelijk af de meeste de eerste of tweede maand al dus had het mezelf ook zo makkelijk voor ogen gezien, maar dat liep dus even wat anders ben nu aan maand 14 begonnen en ga dinsdag naar de huisarts. ik had zaterdag ook een nogal frustrerens moment we hadden een feestje opening van het eigen bedrijf van vrienden van ons ( zij is ook zanger) en daar zag ik iemand die ik al even niet meer gezien had en intussen ook bevallen was van een jochie dus ik naar haar toe en zeggen van gefeliciteerd he , zegt zij tegen mij kijken op mijn buik (ik ben niet mager!) jij ook he ! kon wel door de grond zakken maar bleef normaal doen zeg ik neehoor helaas niet loopt ze zomaar weg en gaat dan tegen anderen over mij lopen kletsen toen wat ik zo kwaat en verdrietig dat we zijn gegaan. soms denken mensen echt niet na voor ze iets zeggen. xxx miss butterfly
ja wij gaan nu toch ook op vakantie we pakken een last minut want hadden nog niks geboekt. maar even je zinnen op iets anders kunnen verzetten lekker weg uit de dagelijkse sleur. xxx miss butterfly
wat vervelend miss butterfly! sowieso niet leuk als iemand denkt dat je zwanger bent en je bent het niet, maar helemaal als je het wel zo graag zou willen en al zo lang probeert! ook vervelend dat zij niet vervolgens gewoon haar excuses aanbiedt, maar ook nog zo raar reageert! ik kijk ook wel uit naar de vakantie (alleen al omdat de ontspannenheid schijnt te helpen! hoe bedoel je mee bezig...) ik denk deze maand (net als vele andere maanden...) weer dat ik misschien wel zwanger ben. heb al meer dan een week een soort zeurende buikpijn af en toe links onder in mijn buik en ik ruik ineens heel goed. vrees dus weer voor de teleurstelling (zaterdag is dag 28 van deze maand), maar daar zet ik me dan ook wel weer over heen. groetjes, lauwie
Hallo meiden, ook ik ben al langer bezig, nu alweer de 8ste ronde. Wordt langzamerhand wel een beetje depri, had in mn hoofd al het ideale plaatje. Eerste maand ff oefenen en 2e maand lekker zwanger. Begin het nu wek somber in te zien en denk af en toe dat het niet weggelegd is voor ons, een eigen kindje, uit liefde tussen ons. ik moet naar de dokter voor een uitstrijkje dus ga een balletje opgooien over een samenlevingstest. Weten jullie hoe dat in zn werk gaat en of ik daar uberhaupt over mag beginnen na 8 rondes? Keep the faith!
Hoi miss butterfly, Dat ik jouw verhaal las, voelde ik van binnen de steek die het jou moeten hebben gegeven. Mensen zijn soms zo lomp, maar aan de andere kant kun je het hen ook niet kwlijk nemen. Als je er geen moeite voor hebt moeten doen, en je bent snel zanger, weten ze gewoon niet wat het is. Je krijgt nog een paar onbedoelde tips: je moet je niet druk maken, geduld hebben, ga leuke dingen doen, zorg dat je er niet teveel aandenkt. Dit zijn trouwens allemaal tips van moeders die snel zwanger waren. Ik vraag altijd of ze weten hoe dat moet. Doordat ik er juist over kan praten en aan denken, voel ik niet zoveel verdriet! Lauwie, Ik praat er met verschillende mensen over. Mijn ouders en schoonouders zijn op de hoogte van onze plannen. Met mijn moeder en schoonmoeder heb ik het er soms over. Maar ook zijn er een paar collega's die er van weten. Daar ben ik blij om omdat het onderwerp kinderen vaak voorbij komt. Zij weten nu dat wij bezig zijn. Vorige week vertelde een directe collega van mij dat ze na 15 jaar ook met de pil is gestopt. Zij vertelde ook direct dat ze de spanning voelde. Ik vind het prettig dat er een aantal mensen op de hoogte zijn. Annabuik, Je kunt altijd een balletje opgooien.
he lauwie en anoul bedankt voor jullie reacties. bij mij weten volgens mij al onze vrienden en familie dat we bezig zijn en ik krijg van hun nu ook niet meer die goed bedoelde adviezen en zo, daar ben ik wel blij om want dat komt je ook de strot uit. o,ja en dan zijn er ook nog van die mannen die dan tegen je zeggen moet ik een keer langs komen , want ik heb wonder zaad , was in een keer raak hahaha nou dat is de eerste 2 maanden nog wel grappig! maar daarna echt niet meer. ik heb helaas het nadeel dat ik behoorlijk dik ben en zodoende al jaren aan mij gevraagd wordt of ik zwanger ben of gewoon domweg gefeliciteerd wordt!? terwijl die mensen me dan helemaal niet kennen! ik denk soms ook wel eens volgens mij is zij zwanger, maar als ik het niet zeker weet hou ik wijzelijk mijn mond want weet hoe kwetsend dat kan zijn. xxx miss butterfly
nog zo iets zeggen ze je bent er teveel mee bezig! dat slaat ook nergens op je bent er mee bezig of niet. ja de eerste paar maanden denk je er wel wat makkelijker over, maar dan ben je er ook mee bezig toch. maar inderdaad dat zijn de mensen waarbij het allemaal snel gegaan is en het nooit zelf mee gemaakt hebben. xxx miss butterfly
wij zijn ook al wat langer bezig en ik moet zeggen dat ik het gister toch echt wel even moeilijk had zie banner snap er ook geen bal van eerst een twee drie zwanger en dan wil het niet meer terwijl mijn cyclus de afgelopen maanden best mooi was. en tja er niet mee bezig zijn rond mijn ei lig ik vaak dubbel van de pijn en als ik ongi moet worden ook weer. ik ben ook voordat ik van de pil afging 15 ilo afgevallen maar door al dat gesodemieter zitten er wel weer 5 aan. begin elke maand weer met fanatiek sporten maar na mijn ei heb ik 2 weken gespannen borsten leuk met cup dd hardlopen doet dan gewoon zeer. mmarja volgende week gaan we gewwon weer gezellig verder