Langer dan een half jaar bezig

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jiska, Jun 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    hi Lauwie,
    in het begin liet ik wel het een en ander. Na bijna 3 jaar heb ik zoiets van ach eerst maar 2 strepen en dan laat ik de dingen wel

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Langer dan een half jaar bezig...

01. Jiska - Ronde 8
    02. Lies - Ronde 12
    03. Patricia - Ronde 9
    04. Marjan26 - Ronde 15
    05. Puzzcat24 - Ronde 6
    06. Enise - Ronde 6
    07. Marleen1979 - Ronde 6 (8 mnd. bezig)
    08. Linda24 - Ronde 18 (1,5 jaar bezig)
    09. Rossi - ronde 13 - ZWANGER! (juli '07)
    10. Frumpje - Ronde 8
    11. Miss Butterfly - ronde 13
    12. Emma29 - Ronde 12 - ZWANGER! (juli '07)
    13. Willes - Ronde 11
    14. FunnyMe - Ronde 34
    15. Nikitje - Ronde 6
    16. wies31 - Ronde 17
    17. Yvetje1982 - Ronde 7
    18. Schatje1 - Ronde 9
    19. Popsel - Ronde 11
    20. grace20 - Ronde 22
    21. wenneke20 - Ronde 10- ZWANGER! (juli '07)
    22. Brenda1976 - Ronde 10
    23. Essiegirly - Ronde 6
    24. Visjes - Ronde 6
    25. Lauwie - Ronde 10
    26. Loesjuh - Ronde 9

Hallo meiden ik heb me ook even toegevoegd. Vandaag weer ongi geworden, ook langere cyclus gehad als normaal had allerlei symptomen maar mocht niet zo zijn helaas. Ik heb afgelopen mei wel een vroege miskraam gehad dus ben eventjes zwanger geweest. We zitten nu in ronde 9 alweer. Vandaag even een dipje gehad, iedereen om mij heen is/word zwanger..

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Als ik heel eerlijk ben heb ik er helemaal niets om gelaten... Overigens drink ik al bijna nooit alcohol dus dat was geen probleem. Ik kan niet zonder koffie en ga daar dus gewoon mee door. Ong. 4/5 kopjes op een dag, denk ik... Verder had ik keurig netjes foliumzuurtabletten gekocht maar die neem ik heel onregelmatig in :oops: .

4. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    Lauwie ik let wel een beetje op, maar ik drink toch nog wel een wijntje hoor! Misschien kan het nog lang duren eer ik zwanger ben en dan 1 of 2 wijntjes drinken op een feestje is dan niet veel (anders krijg je gelijk weer van andere mensen te horen: ben je zwanger? En daar zit ik helemaal niet op te wachten).
    Een vriendin van mij was ook zwanger, maar dat wist ze nog niet en zij was in de 3e of 4e week echt zat (was met carnaval) en haar zoontje is nu 2 en super gezond. Dus ik denk dat het in het begin nog niet erg is als je een wijntje drinkt.

5. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik begin er steeds weer aan als me ei eraan komt :)
    Voor het geval dat hahahahahahahah ;)

6. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hi,

ik maak me ook niet echt zorgen dat als ik zwanger ben dat het schadelijk voor het kindje zou zijn dat ik nog koffie drink of nog af en toe een wijntje gedronken heb. pas na zoveel weken heb je verbinding met de baby volgens mij. al stop ik wel zodra ik het weet! met alcohol dan en koffie gewoon weinig (1 a 2 per dag)

ik maak me meer zorgen dat het langer duurt om zwanger te raken als ik koffie drink.

en dat foliumzuur is herkenbaar. het gaat hele tijden goed, maar ook echt tijden minder :( is ook een beetje tegenstrijdig met 'er niet mee bezig zijn' vind ik, om dan wel elke dag aan foliumzuur te denken. nu ik ook aan het afvallen ben, heb ik femnatal gekocht. mocht ik door het afvallen niet alle vitaminen binnenkrijgen dan krijg ik zo nog wat. het is daardoor wel iets minder de link met zwanger worden..

7. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hi loesjuh,
    ons weekend was waarschijnlijk redelijk vergelijkbaar als ik het zo zie. had je al een test gedaan?
    hoe gaat het nu? alweer een beetje uit je dipje?
    blije zwangerverhalen kunnen dan wel confronterend zijn, ja.
    hoop dat je het snel weer optimistisch inziet!
    liefs, lauwie

8. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Ja dat is hier ook heel herkenbaar. Ik moet ivm met de kans op een 2e kindje met schisis (lip, kaak gehemelte spleet) meer foliumzuur sliken als normaal. Was er in't begin heel fanatiek mee, maar vergeet het nu nog wel eens.. doe m'n best maar ben nou eenmaal niet zo'n pillen slikker (had ook niet voor niets een mirena spiraaltje) De huisarts zei dat als ik in iedergeval 3x per week wel de dosering slik, het tekort al is aangevuld. "t is natuurlijk wel belangrijk om consequenter te slikken als ik wel zwanger zou zijn. Maar ja dan heb je tenminste ook die stok achter de deur om het niet te vergeten.
    Femnatal is idd zowiezo goed om er bij te nemen.

9. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland

01. Jiska - Ronde 8
    02. Lies - Ronde 12
    03. Patricia - Ronde 9
    04. Marjan26 - Ronde 15
    05. Puzzcat24 - Ronde 6
    06. Enise - Ronde 6
    10. Frumpje - Ronde 8
    13. Willes - Ronde 11
    14. FunnyMe - Ronde 34
    15. Nikitje - Ronde 6
    16. wies31 - Ronde 17
    17. Yvetje1982 - Ronde 7
    18. Schatje1 - Ronde 9
    19. Popsel - Ronde 11
    20. grace20 - Ronde 22
    23. Essiegirly - Ronde 6
    24. Visjes - Ronde 6
    25. Lauwie - Ronde 10
    26. Loesjuh - Ronde 9
    27. Moedergans - ronde 9

Hoi. Ik heb mezelf ook even toegevoegd. Hoop dat dat zo mocht?
    Hier even een dipje. Collega is zwanger geworden na een lang traject m.m.m. Echt heel blij voor ze, maar 't doet toch wel ergens een beetje zeer...heel dubbel gevoel.. 't is gewoon opeens zo dicht bij. Had zo gehoopt ondertussen ook weer zwanger te zijn.

10. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Mag ik er ook bij in ronde 14 ong zwanger helaas mk nu alweer in de 7e ronde

11. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    hi moedergans,

fijn om te weten dat een dagje overslaan blijkbaar niet zo erg is. ik denk ook wel eens dat je van 11 maanden foliumzuur misschien ook wel een voorraadje opbouwt.

ik heb zelf eerder moeite met vrouwen die opscheppen dat het meteen de eerste ronde raak is of zoals een vriendin zeggen dat het eigenlijk wat te snel gaat. (daar kan ik me dan ook wel weer in verplaatsen dat je eigenlijk geen tijd hebt om te wennen aan het idee, maar ik zou zo graag ruilen!). vrouwen die al lang bezig zijn en zelfs in de medische molen terecht komen, gun ik het heel erg. van die vrouwen weet je zeker dat ze het heel graag willen en hebben er veel voor doorstaan. en ik vind het ook hoopgevend!
    maar ik begrijp van jou ook goed dat zwangeren in de omgeving je nogal confronteert met je eigen wens die op zich laat wachten.
    begrijp ik goed dat je al een kindje hebt? je weet dan in ieder geval dat je zwanger kunt worden toch? dan kan het hooguit wat langer duren dan je wil! ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten op een broertje of zusje voor de oudste!

liefs, lauwie

12. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    @ dat is het dus idd. ik ben echt heel blij voor m'n collega, heb alle ellende van dicht bij meegemaakt en vind het echt geweldig voor ze, maar 't drukt je neus er wel weer even op dat je het zelf nog niet bent...
    dat maakt de vreugde voor hun niet minder, maar 't doet toch een beetje zeer. zijn vast wel meer die af en toe zo een beetje "beurs" gevoel hebben.

@ehm da's makkelijk gezegd... helaas ligt het wat anders..
    Mijn eerste zwangerschap was na 18 weken vreugde opeens vol met zorgen (kindje met schisis) en door complicaties is het ook moeilijk geworden (maar gelukkig wel verantwoord) om weer zwanger te worden. zit nu zelf dus ook al een tijdje in de m.m.m. om e.e.a. in goede banen te krijgen.
    Er zijn zelfs vrouwen die al een kindje hebben, die bij de wens voor een 2e of 3e opeens helemaal onvruchtbaar blijken...

Doordat ik zelf enigst kind ben en dat echt niet leuk vind (zeker niet leuk op latere leeftijd als er iets met je ouders is)
    Is de wens op een brusje voor ons zoontje bij mij echt heel sterk.

Bedoel dit absoluut niet aanvallerig hoor! maar er wordt zo snel gedacht dat als je eenmaal al een kindje hebt, je bewezen vruchtbaar bent.. helaas geldt dat niet voor iedereen en kan de wens heel sterk zijn.
    dan maakt het echt niet uit of het om een 1e, 2e, 3e of meer gaat.

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Volgens mij heeft dat ook helemaal geen zin. Je hebt pas na 6 weken een bloedband met je kindje. Dus nu krijgt het er toch nog niks van mee.

14. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Toch zegt de ha dat je er al van te voren mee kan beginnen!
    Schijnt toch goed te zijn! :)

15. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    als je zelf een te kort aan foliumzuur hebt kan dit een verstoring in de vroege ontwikkeling van het vruchtje veroorzaken. ook al voor de 10 weken zwangerschap.

Tussen de 4e en 10e week van de zwangerschap, wordt bijv het gezichtje en ruggegraad aangelegd, als er een tekort aan foliumzuur is, is er een grotere kans dat er in die periode schisis en bijv. een openruggetje kan ontstaan. (daarom moeten a.s. moeders met een verhoogd risico op een kindje met zo'n afwijking, een hogere dosis slikken.)

't is niet gezegd dat dit altijd gebeurt, maar het is daarom wel aan te raden om vooraf al foliumzuur te slikken of er zo snel mogenlijk mee te beginnen.

't is dus niet verschrikkelijk als je het af en toe vergeet, als je voor de rest wel braaf slikt.

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    In ieder geval ben ik door jullie bovenstaande berichten weer extra gemotiveerd om m'n pilletjes op tijd in te nemen :) !

Ik heb op dag 15 meestal m'n ei dus wij moeten er zo'n beetje tegenaan. Helaas hebben we drukke dagen (en avonden) dus ik hoop dat het allemaal een beetje gaat lukken. Doen jullie het ook om de dag, om misschien wel iedere dag rond de eisprong?

17. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38

01. Jiska - Ronde 8
    02. Lies - Ronde 12
    03. Patricia - Ronde 9
    04. Marjan26 - Ronde 15
    05. Puzzcat24 - Ronde 6
    06. Enise - Ronde 6
    10. Frumpje - Ronde 8
    13. Willes - Ronde 11
    14. FunnyMe - Ronde 34
    15. Nikitje - Ronde 6
    16. wies31 - Ronde 17
    17. Yvetje1982 - Ronde 7
    18. Schatje1 - Ronde 9
    19. Popsel - Ronde 11
    20. grace20 - Ronde 22
    23. Essiegirly - Ronde 6
    24. Visjes - Ronde 6
    25. Lauwie - Ronde 10
    26. Loesjuh - Ronde 9
    27. Moedergans - ronde 9
    28. Wuppie 01 - ronde 9

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    ik heb me zelf ook toegevoegd doe het even in twee berichtjes want ik wist niet of het zou lukken :)

na een jaar foliumzuur slikken vergeet ik het ook wel eens elke ochtend denk ik wel zo voor een goed doel 8)

19. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0
    Jiska wij doen het rond de eisprong om de dag. Ik heb gehoord dat elke dag niet goed is. Het sperma zou dan niet optimaal zijn en als je het om de dag doet, schijnbaar weer wel.
    Suc6 met klussen!

20. frumpje

frumpje Actief lid

Mar 22, 2007
    175
    0
    0
    heb ik ook gehoord, dus om de 2/3 dagen

Share This Page