Langer dan een half jaar bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jiska, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hallo allemaal,

wij gaan deze maand zijn wij (alweer) 1 jaar bezig. ben sinds oktober begonnen met de persona. heb gelukkig elke maand mijn eitje kunnen vinden. in maart ben ik zwanger geraakt maar helaas eindigde dit in een spoed operatie omdat mijn kindje in mijn eileider zat (die is toen geknapt). dat is een verhaal apart die ik nu niet hier ga doen (mensen die het wel willen weten moeten even zoeken op bbz op goede vrijdag). wij krijgen nog tot september zelf de kans om een kindje te maken. is het is september niet gelukt dan gaan we het ziekenhuis in.
    lijkt me erg gezellig om hier mee te kletsen!

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Welkom pluys!
    Gezellig dat je mee komt kletsen!
    Misschien moeten wij hier ook maar eens een lijstje beginnen om het overzicht te houden... We zijn dol op lijstjes hier op dit forum :) !

3. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Haha.. Ja, inderdaad lijstjes genoeg!

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Spannend voor je! Hopelijk is het nu snel raak!
    Ik ben pas in ronde 5, en er zijn kennisen om me heen ook zwanger en zooo snel! Terwijl wij ook al langer bezig zijn! Het stomme is dat ik ernorm baal om de laatste te zijn.... ja sorry klinkt gek ik weet het.........
    Maar wij hadden zo graag tegen iedereen het willen vertellen, en nu zijn er een paar me voor helaas :(

5. Karo

Karo Lid

9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Zou het echt zo zijn dat je meer gefixeerd bent op anderen die zwanger worden als je er zelf mee bezig bent, terwijl er eigenlijk niet méér zwangeren zijn dan anders? Of zouden het voorjaar en de zomermaanden gewoon goede maanden zijn.... Soms vraag ik het me echt af.

6. Niet meer actief

Ik voeg me hier ook bij.
    Ben nu in de 11e ronde en we zijn in augustus 2006 gestopt met de pil.

Ik ben gelijk met ovulatietesten begonnen in ronde 1 :oops: :)
    maar helaas na 5 rondes nog niks en ben ik naar de ha gestapt voor zaadtest van vriendlief.
    De uitslag was beroerd en vele onderzoeken later gaan we in aug starten met iui.
    Wel fijn dat we dan "nog maar" precies 1 jaar bezig zijn en al kunnen starten met iui.

Xxx

7. Niet meer actief

Trouwens doen jullie dit ook?:

Ik kijk altijd regelmatig bij de nod van sept. vorig jaar en dan zie je bij bijna alle banners dat ze zwanger zijn of al geboren :(
    En de mijne staat nog gewoon op een cyclusbanner :cry:

Gister is een meisje die samen startte met mij om zwanger te raken bevallen :( Voor mij best een pittig moment :(

8. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hoe bedoel je na 5 rondes?
    Net zoals ik dus in me ronde 5 zit?

9. Niet meer actief

Ja ik was ongeduldig en voelde dat er iets niet goed was bij mijn vriend.
    Gelukkig wilde de huisarts meewerken.

10. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben het ook van plan om na deze keer te gaan!
    Wij hebben ook een lieve dokter, en ik zeg gewoon dat we wat langer bezig zijn :oops: . Maar ook omdat we een huisttest gedaan hebben al een tijd terug en die negatief was. Volgens die test is mijn man onvruchtbaar. Ik maak me mega druk daar om! Dus ga ik ook maar na me ongie!

11. Niet meer actief

Maar ze konden bij mij wel zien wanneer ik de laatste pilstrip opgehaald had dus ik kon niet zeggen dat we langer bezig geweest zijn.
    Als je man mee wil werken zou ik het zeker doen!
    Scheeld een hoop maand als dat je pas na een jaar naar de ha stapt!

XX

12. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dat hoeft nier hoor Lies. Ik had nog een voorraadje van 6 maanden gehaald bij de apotheek en besloot een maand later te stoppen. Heb thuis nog 5 strips liggen. Ze kunnen dat echt niet contoleren :)

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee ik niet. En ik zou als ik jou was dit ook niet doen. Zo maak je jezelf alleen maar kapot! Probeer er niet ze veel mee bezig te zijn :)

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ohhh... Lies, ik begrijp voor je dat dit heel moeilijk is... Veel sterkte meid.

Ik herken wel wat je schrijft (al ben ik natuurlijk wat minder lang als jij bezig) alleen doe ik het andersom! Ik kijk wel eens een jaar geleden bij onderwerpen bij 'Zwanger worden' zoals 'Helaas, weer niet raak' of zoiets. En vaak zie ik dan dat degene die dit onderwerp openden in 9 van de 10 keer toch zwanger zijn of zelfs al een beebje hebben. Daar trek ik me dan weer aan op :) . Je moet 'deze manier' maar eens proberen, meid ;) . Nee hoor, geintje...

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wat verdrietig, Essiegirl... Snel naar de dokter jij ;) ! Hij kan jullie vast verder helpen!
    Wat bedoel je trouwens met een huistest waaruit bleek dat je man onvruchtbaar was? Ik ben er wel benieuwd naar! Ik twijfel stiekem wel eens dat dat bij ons ook het geval is (mannetje onvruchtbaar).

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Statistisch gezien worden er iedere maand ongeveer evenveel kinderen geboren. Het scheelt soms een procentje :D ...
    Maar ik heb hetzelfd als jij hoor... Ik zie overal baby's, kinderwagens en dikke buiken. Ik betrap mezelf dat ik gewoon naar wat dikkere buikjes kijk en dan denk 'Zou ze zwanger zijn?' :)

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik heb de pil altijd via internet besteld dus van mij kunnen ze helemaal moeilijk wat achterhalen ;) .

18. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Tadaaaa.... Hier komt 'ie dan! Het lijstje van meiden die langer dan een half jaar bezig zijn. Ik vind het wel zo gezellig om met dit (wat kleinere) clubje meiden verder te kletsten bij wie zwanger worden 'niet als vanzelf gaat'. Wie doet er mee :) ?!

Langer dan een half jaar bezig...

1. Jiska - Ronde 7
    2.

19. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit nu in ronde 6, waarschijnlijk hoor ik er nog niet bij :oops: :oops:

Maar blijf wel lekker meelezen :D