Langer dan een half jaar bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jiska, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik was regelmatig op 28 dagen maar ik had gewoon het gevoel dat er iets mis was bij mijn vriend en die heeft na een 5 maand dus een orienterend zaadonderzoek gedaan en dat bleek inderdaad slecht.
    Eind augustus zijn we gestopt met de pil en als ik nu eind augustus een jaar pilvrij ben heb ik de eerste IUI behandeling er al op zitten.
    Ik vind het heel fijn dat we er op tijd bij waren...

2. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hee Miss Butterfly,

Niet te gauw getreurd! Mijn vriend heeft 2x een potje ingeleverd. De eerste keer was het helemaal mis; te traag en te weinig spermacellen.
    Na een maand nog een keer ingeleverd en toen was het al beter. Uiteindelijk zouden we een derde keer inleveren (3 maanden na de 1e test), maar we moesten eerst een samenlevingstest doen. Dat telt het zwaarste en toen bleek dat het perfect was. De derde test was dus ook niet nodig!
    De arts heeft mij uitgelegd dat de zwemmertjes er 3 maanden over doen om klaar te zijn, dus een slechte test nu kan best een goede test zijn over een paar weken! En hou er rekening mee dat je ongeveer 4 dagen lang voor de test niet klust en het liefste eventjes geen alcohol.
    Als je vriend in de afgelopen 3 maanden ziek is geweest, kan dat een enorme invloed zijn op zijn zwemmertjes!

Hoop dat je nu wat opgebeurd bent en wens je heel veel succes toe!

3. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    De afweging voor mij om naar de dokter te gaan is dat mijn cyclus behoorlijk lang en onregelmatig is. Verder ben ik er door tempen achter gekomen dat mijn luteale fase erg kort is. Te kort denk ik.. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu al naar de dokter ga of dat ik toch nog een ronde wacht.

4. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Ik ben ook naar de dokter gegaan. Na een half jaar ben ik nog steeds niet ongesteld geweest :( . Ik heb dus het gevoel dat ik helemaal geen kans heb om zwanger te worden. :(
    Je hoeft hier niet langs de huisarts, je maakt direct een afspraak met de "Frauenarzt" (gynaecoloog). Die zit ook gewoon in de buurt en niet in het ziekenhuis.
    Het is hier sowieso verplicht om elk half jaar op controle te komen bij de frauenarzt. Dit vond ik eerst maar onzin, maar ben er nu wel blij mee.
    Ze was heel verbaasd dat ik nog nooit bij een gyn geweest was.
    Ze zijn hier heel blij als je kinderen wil (geboorteaantal is erg laag). Daarom word je ook snel geholpen :) . Morgen moet ik weer heen. Ik moet mijn kalender meegeven met mn dagen waarop ik bruinverlies heb gehad. Daarna krijg ik waarschijnlijk medicijnen om mijn cyclus op te wekken.
    Ik ben er erg blij mee. Heb het gevoel dat we daarna "echt" kunnen beginnen :D :D :D .

5. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    :cry: :cry:
    Vanmorgen absoluut zeker wakker geworden met ongi en bijpassende buikpijn....
    Het mocht alweer niet zo zijn...
    Nu gaan we officieel de 16e ronde in. En volgende wk voor de uitslagen van alle testen naar de Gyn terug.

Weet iemand of ik nu vandaag als de 1e dag moet rekenen of toch de eerste beetjes bloed al als dag 1 zien? Maakt natuurlijk uit voor uitrekenen van mijn ei...

We gaan ook lekker bijna op vakantie, even de zinnen verzetten en relaxen wie weet helpt dat ook. Maar dat wordt dus niet tempen of ovu-testen, geen zin in!

Eef

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    De eerste dag van het helderrood bloed is de 1e dag van je menstruatie...

7. Niet meer actief

bedabkt dames voor jullie lieve reacties en ook ik hoop nog wel dat het meevalt en de volgende keer beter is , maar mijn man is voor 7 jaar terug geopereert aan zijn bijbal er werdt toen gezegt dat er een soort ontsteking zat, maar bij mijn huisarts staat in de computer dat het een kieste (of hoe je het ook schrijft) zat , nou dat wisten we niet en dat dat invloed kan hebben op het zwanger worden wisten we ook niet, want er werdt toen gezegt dat dat niet het geval is , maar mijn huisarts zegt van wel dus daarom wordt die eerst helemaal onderzocht in het ziekenhuis.
    xxx miss butterfly

8. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Wij precies hetzelfde meid!
    Vandaar ook al naar de ha geweest zijn!
    Wachten nu op uitslag ervan ;)

9. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Hoe komen jullie dan aan het gevoel dat er bij je man/vriend iets niet in orde is? Mijn cyclus loopt namelijk wel redelijk goed, normaal. Ik denk elke keer als ik weer ongesteld ben geworden dat mijn lichaam er nog niet klaar voor is maar alles loopt prima. Mijn vriend vroeg mij namelijk of ik boos op hem zou zijn als het aan hem zou liggen...?

10. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik en mij man hebben maanden terug (net in het begin) een thuistest gedaan voor mannen. En die sloeg niet goed uit! Daarom hebben we nu die stap gezet! En ook vindt het verder een keus die ieder voor zich moet nemen uiteraard! Als je het nu al zou willen weten.... kun je het altijd proberen om naar de ha te gaan vind ik.

11. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Dan snap ik idd dat je twijfels hebt en dat die twijfels alleen kunnen worden bevestigd of weerlegd met een officieel onderzoek.

12. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Door die rottige test zijn we super onzeker geraakt.
    En daar komt nu verandering in, alleen op deze manier kom je erachter.
    En aangezien als het niet in orde is, dat het allemaal nog heeeeel lang duren kan. Dus vandaar deze keus en zijn we gegaan. ;)

13. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik vind dat er zowieso veel onzekerheid door je heen gaat als het met een aantal maanden niet lukt. Ik heb als pubermeid weleens de gedachte gehad dat ik helemaal niet aan de pil hoefde omdat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Dit hangt ook nog in mijn onderbewustzijn.
    Wij gaan eerst lekker drie weken naar Portugal en daarna bespreken we met elkaar of we naar de HA gaan.
    Jullie veel sterkte met de uitslag!
    Gr. Annechien

14. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Dank je meid!
    Fijne vakantie, wij gaan ok bijna ;)

15. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik lees na mijn vakantie wel wat jullie uitslag is. Ik hoop echt op een goede uitslag maar aan de andere kant betekent dat ook twijfel over waarom het niet lukt, toch?

16. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden, ik ben in februari gestopt met de pil en ik zit nu in de zesde ronde. Als het deze keer niet raak is betekent het dat wij ook 'langer dan een half jaar bezig' zijn.

Voor ik stopte met de pil heb ik het aan onze huisarts verteld. Ze was heel lief en vertelde me dat gezonde stellen "over het algemeen" wel binnen een half jaar zwanger zouden zijn en dat als het ons over een half jaar niet gelukt was we dan eens bij haar terug moesten komen voor een afspraak.

Nou, wij verlieten toen vol goede moed de spreekkamer. Een half jaar, dat leek verschrikkelijk lang!

Nu is het halve jaar dan bijna voorbij, en tot op heden nog geen zwangerschap. De woorden van de huisarts galmen door mijn hoofd (gezonde stellen zijn 'over het algemeen' binnen een half jaar wel zwanger). Verdorie, wij zijn toch ook gezond? We zijn jong! We hebben alles voor elkaar, een leuk huis, beiden een goeie baan.

Wat denken jullie, als het deze ronde niet raak is, zullen we dan het advies van de huisarts opvolgen en een afspraak maken?

Ik ben deze ronde gestart met ovu-testen en heb mijn ei ontdekt. We hebben die dagen ook goed geklust.

17. linda24

linda24 Lid

22 jun 2007
    28
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

Hier weer eventjes een update van mijn persoontje. Inmiddels zitten we halverwege ronde 19 en hebben toch maar besloten om eens met ovu testen aan de gang te gaan. Nou, dat was een goeie beslissing kan ik jullie vertellen.

Afgelopen maandag had ik een superpositieve ovu test en ineens viel alles op z'n plek. Ik heb elke maand wel ergens een dag of 2 dat ik vreselijk last van buikpijn heb. Ik heb daar verder nooit bij stilgestaan en ook niet bijgehouden wanneer dat precies gebeurde. Ik zocht er verder niks achter. Maar tijdens deze dagen krijg ik het al benauwd als mijn ventje alleen maar naar me kijkt, laat staan dat we zouden moeten klussen.

En of het nou toeval is of niet, mijn positieve ovu test kwam precies op zo'n dag dat ik dubbelgevouwen van de buikpijn zat... Zou het zo simpel kunnen zijn? Waarschijnlijk niet hoor, maar ja dit soort dingetjes geven me dan wel weer een sprankje hoop.

Dus maandag flink aan de klus geweest (pijn was inmiddels al een stukkie minder) dus we wachten maar weer geduldig af!

Voor alle meiden die nog bezig zijn, heel erg veel succes en voor alle meiden die al zwanger zijn, geniet er maar van!
    Groetjes Linda.

18. Niet meer actief

Snap niet zo dat een huisarts dat zegt. :(
    Het is namelijk een jaar wat er voor staat om zwanger te worden als je een normaal jong en gezond stel bent.
    Je kunt rustig nog even wachten maar dat is hoe je jezelf erbij voelt.

Vind het geen verstandige uitspraak van de huisarts.

19. Niet meer actief

En wanneer komt ook alweer de uitslag?

Hopen dat toch alles goed blijkt te zijn! ;)

20. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi,

Onze huisarts en de gyn praatten ook over een jaar ipv een half jaar!
    Vervelend dat er zoveel verschillende reacties op zijn; maakt je alleen maar onzeker..

Deel Deze Pagina