goedemorgen dames, goede topic! Eindelijk geen mensen die als ze roepen "dat ze gek worden van het wachten" in ronde 1 of 2 zitten. Ik zit nu in ronde 7. Ben in december gestopt met de pil. Na 17 jaar pil en een moeder waarbij het 3 jaar geduurd heeft voor ze zwanger was en zelf ook niet al te jong meer(33) heb ik me voorbereid dat het lang zou kunnen gaan duren. Toch herken ik alle dingen die jullie hier schrijven maar al te goed. Ik zie overal zwangere vrouwen. Allemaal vriendinnen om me heen die even moeten inwrijven dat ze in ronde 2 of 3 al weer zwanger zijn. ZUCHT...en ik dan?... en dan weet je dat je gewoon geduld moet hebben want tot nu toe heb ik een regelmatige cyclus en geen enkele reden om niet zwanger te kunnen worden. Ik blijf proberen tot december en anders wordt het tijd om eens bij de HA langs te gaan. Kijken of alles echt wel in orde is.
Hi meiden, Ik wil ook wel meeschrijven. Ben FunnyMe, 26 (bijna 27 hihi) en wij zitten inmiddels in ronde 33. Ik zit weer op de wachtbank zoals dat heet. Wij zijn in december 2005 naar de ha gegaan. In febr 06 voor het eerst naar de gyn. Wat standaardonderzoeken gehad en in april '06 een HSG gehad. Dat was zeer pijnlijk. MAar ook dat hebben we achter de rug. We mochten daarna meteen met iui beginnen maar ik wilde even zelf proberen tot na t trouwen. (juni 2006) In september 2006 zijn we begonnen met iui. De 4e iui werd ik zwanger (heb positief getest in las vegas!). Met 7 weken heb ik een echo gehad en alles was goed. Het hartje klopte ook goed! Maar omdat we geen fotootjes meekonden nemen (printer was kapot) mochten we later terug komen. Met 7 weken en 5 dagen terug en toen bleek dat na de echo het kindje was gestopt met groeien en het hartje klopte niet meer. Ik mocht een paar dagen nadenken over wat ik wilde (curretage, wachten tot mn lichaam het zelf afstootte of pillen om een miskraam op te wekken). Dat was op donderdag en dan moest ik dinsdag terug komen bij de gyn om te vertellen wat we wilden. Ik had meteen al zoiets van als mijn kindje niet meer leeft moet het uit mn lichaan. Heel raar maar ik wilde het neit meer in mn buik hebben. Mn mannetje heeft de volgende dag de gyn gebeld en ik heb pillen gekregen om een mk op te wekken. Dat was ook erg pijnlijk want ik kreeg natuurlijk flinke weeen. Het heeft bij elkaar 13 uur geduurd vanaf de eerste wee tm het moment dat het kindje eruit was. Ik heb toen een maandje rust genomen en daarna met de gyn afgesproken dat als ik vrij ben tijdens mn vrichtbare dagen (ik werk onregelmatig) dan komen we voor iui. Ben ik niet vrij en kunnen we geen iui doen dan slik ik alleen CLomid. Mijn mannetje zn zwemmers zijn altijd erg goed, alleen deze 1e iui na mn mk niet. Het waren er 1,8 miljoen. En het minimum voor iui moet 2 miljoen zijn. Ik mocht kiezen van de gyn of ze het toch zouden inbrengen of niet. Ik heb ervoor gekozen om het toch in te laten brengen anders had ik die hormonen voor niks geslikt en gespoten. Nou heb ik voor volgende maand tamoxifen gehad omdat ik steeds meer stemmingswisselingen kreeg en het voor mn mannetje echt neit meer leuk was thuis. Nou ja en nu maar hopen dat het niet nodig is. ZO dit was mijn lange verhaal. Hoop dat ik met jullie mee mag schrijven!
@Jiska, Mijn ouders en schoonouders weten niet dat we bezig zijn. Ik wil het ook nog niet vertellen. Soms kost het me wel moeite hoor. Ik weet ook dat ze het heel erg leuk zouden vinden om opa en oma te worden. Zeker mijn schoonmoeder, ze zegt regelmatig dat het haar zo leuk lijkt om oma te zijn. Mijn moeder zou het ook geweldig vinden, maar die zegt daar niks over. @Frumpje: Ja, inderdaad lekker dat er hier mensen zijn die ook al langer bezig zijn. Dan kunnen we het delen en ervaringen uitwisselen. Ik word soms ook erg moe van de mensen die in ronde 1 en 2 zeggen dat het zo lang duurt en dat ze denken dat ze onvruchtbaar zijn.. @FunnyMe: Wat een heftig verhaal joh... Lijkt me heel moelijk om dat mee te maken. Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken! (en natuurlijk ook voor alle andere vrouwen hier)
ook ik wil graag op de lijst ben nu bijna 2 jaar bezig en ben bij ronde 12 aangekomen. ben gestopt met de prikpil en dat duurt langer voordat het zou gaan lukken. Ondertussen is wat langer wel erg langer geworden en na onze vakantie in augustus ( troostreisje naar mexico ) gaan we eindelijk naar de ha samen om e.e.a. na te laten kijken. We wilden het zo lang mogelijk natuurlijk houden maar het geduld is op en we moeten realistisch blijven dat er wel degelijk iets mis kan zijn... Ben blij met dit topic ... voel me hier ook het meest thuis want ik vind het moeilijk om te lezen soms dat mensen na ronde 1 of 2 zwanger zijn al gun ik het iedereen van harte hoor maar ik wil het zelf nu zo graag eens zijn. Wordt ook helemaal gek van mezelf elke maand pffff alle klachten heb ik wel maar toch elke maand ongi.. en voor mijn gevoel heb ik het er steeds moeilijker mee. Na een flinke huilbui bij mijn ongi gaat het wel maar elke dag hoop je het weer even en ook omdat er zo veel mensen om me heen op het punt staan om te bevallen.... moeilijk die dikke buiken maar gelukkig heb ik wel veel knuffels voor die beebs in het verschiet staan ! alle meiden hier veel succes en ik hou jullie mee in de gaten.... voor iedereen hier duim duim duim
@Funnyme: Wat erg wat er allemaal gebeurt is. Ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken en dat het goed blijft gaan. Het lijkt me heel erg om te weten dat je zwanger bent en dat dan later blijkt dat het kindje dood is. Ik leef heel erg met jullie mee! En ik duim voor jullie dat jullie binnenkort zwanger zijn! @Jiska: Bij ons weet ook niemand dat we bezig zijn (behalve 1 collega van mij, zij weet hoe het is om lang te moeten wachten op een kindje, dus bij haar kan ik mijn verhaal een beetje kwijt en ze leeft ook erg met mij mee). Het vervelendste vind ik nog wel dat familieleden vragen: goh willen jullie nog geen kinderen? En dan kan ik wel janken, omdat we al bijna een jaar bezig zijn. Soms snap ik niet waarom mensen zo ongevoelig kunnen zijn. Snappen ze dan niet dat dit soort opmerkingen mensen kunnen kwetsen? Ze weten dan wel niet dat we bezig zijn, maar als je bijna 30 bent en je vriend is bijna 35, dan moeten ze toch wel snappen dat je de leeftijd hebt om aan kinderen te beginnen en te denken en dat dit soort opmerkingen kwetsend kunnen zijn! XXX Patricia
wil ook graag?! op de lijst erbij ben sinds vorig jaas juni bezig dus we zitten nu op 13 maande de rondes weet ik niet precies of 12 of 13 ben een paar keer heel verschillend ongi geworden, was zelfs een keer 3 weken te laat! dus zeg maar gewoon 13 maanden hihi. wij hebben het onze ouders wel verteld en daar heb ik nu wel een beetje spijt van , want had niet verwacht dat het zo lang zou duren en we ze zo vaak dus teleur moeten stellen. xxx miss butterfly
Ik wil toch wel even wat kwijt over die thuistesten voor het zaad. Essie, mischien maak jij je wel zorgen om niets. Deze test laat alleen zien hoeveel zaadcellen er per ml inzitten. Dat zegt verder niks. Deze test zal onder de 20 mil per ml negatief aan geven, maar een man is dan echt NIET onvruchtbaar. Onvruchtbaar zijn weinig mannen, dit zou 0 zaadcellen betekenen. IN een onderzoek van de dokter, word er naar veel, heel veel dingen gekeken. Zo als de hoeveelheid van het ejaculaat, aantal zaadcellen per ml, viscositeit, bewegenlijkheid, vorm enz enz. De hoeveelheid zegt niets. een man kan positief krijgen op deze test omdat hij 100 mil per ml heeft, maar daar kan ook 95% wel onbewegelijk van zijn. Ook scheelt het per keer, de ene kaar kan het 4 mil per ml zijn, de andere keer 50 mil. Ik zou dus aan die ene test echt geen conclusies hangen! Wil je het echt weten, laat je testen bij de dokter.
Hallo fumpje! Van harte welkom hier! Ik zet je zo op de lijst. Ik voel me hier ook beter op m´n gemak omdat hier meiden zijn die weten wat het is om elke maand weer te balen... Ik ben hier tenminste niet de enige bij wie het niet vanzelf gaat. Ga snel eens bij de HA langs want die kan jullie vast verder helpen! Ik hou me altijd vast aan het feit dat er uiteindelijk maar heel weinig stellen zijn die écht geen kinderen kunnen krijgen. We gaan er voor!
Langer dan een half jaar bezig... 1. Jiska - Ronde 7 2. Lies - Ronde 11 3. Patricia - Ronde 9 4. Marjan26 - Ronde 15 5. Puzzcat24 - Ronde 6 6. Enise - Ronde 6 7. Marleen1979 - Ronde 5 (7 mnd. bezig) 8. Linda24 - Ronde 18 (1,5 jaar bezig) 9. Rossi - 13 maanden bezig 10. Frumpje - Ronde 7 11. Miss Butterfly - 13 maanden
Dank je voor de geruststelling! Als ik straks ongesteld ben geweest, hebben Vin en ik besloten om naar de HA te gaan. Dus dan zien we het van hoe en wat? En alle nieuwe meiden WELKOM ALLEMAAL Gr Essie
heee waarom sta ik er niet bij ? heb ook gevraagd of ik op de lijst mocht ? ronde 12 en al bijna 2 jr bezig !
Ik ben ff in tranen... Ik kreeg net een mailtje van een vriendin dat ze zwanger is.. Van de tweede. Zij helemaal blij. Ik ook maar een blije mail teruggesturd, maar ondertussen doet het wel pijn.. Zal zo wel weer over zijn..
Hee Marleen, Kop op, laat je niet gek maken! Jullie tijd komt nog wel. Er zullen misschien nog wel meer van dit soort momenten komen, maar blijf gewoon positief denken! Dont't worry, be happy
Haha, niks om je voor te schamen hoor! Ieder z'n eigen ding zeg ik altijd maar. Het is alleen niet aan mij besteed denk ik . P.s. mag ik ook toegevoegd worden aan het lijstje? Ronde 11.
Sorry Emma29, ik dacht dat ik iedereen had. Ben namelijk even hier niet geweest. Hier komt ´ie dan alsnog! Klets gezellig mee!
Langer dan een half jaar bezig... 1. Jiska - Ronde 7 2. Lies - Ronde 11 3. Patricia - Ronde 9 4. Marjan26 - Ronde 15 5. Puzzcat24 - Ronde 6 6. Enise - Ronde 6 7. Marleen1979 - Ronde 5 (7 mnd. bezig) 8. Linda24 - Ronde 18 (1,5 jaar bezig) 9. Rossi - 13 maanden bezig 10. Frumpje - Ronde 7 11. Miss Butterfly - 13 maanden 12. Emma29 - Ronde 12 13. Willes - Ronde 11
Ohhh... Marleen . Veel sterkte hoor! Kop op meid, wie weet hoe snel jij goed nieuws hebt. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt... Ik heb het idee dat mijn beste vriendin ook 'bezig' is en elke keer denk ik: ja hoor, ze is zwanger...
Ik voel me al weer beter hoor. Maar toen ik het net las deed het wel pijn. Maar ik gun het haar wel van harte! Het is dan wel even confronterend om te lezen. Maar inderdaad onze tijd zal vast wel komen.
hallo allemaal ik had me in het begin al aangemeld datik ook ruim half jaar bezig ben. heb sinds deze maand keurig voor het eerst op FF mijn temp bij gehouden en heb voor het eerst mijn eisprong kunnen ontdekken ( door diemooie rode kruis ) Ik had eerst een banner van 35 dagen aangemaakt ( mijn NOD zou dan op 11 juli zijn ) , dit omdat mijn langste 36 is, maar omdat ik mijn ei nu al op dag 15 heb gehad ( 20 juni ) moet ik dus ook eerder ongesteld worden, dus mijn nieuwe NOD is 4 juli ( over 11 dagen ) inplaats 11 juli. sinds mijn laatste menstruatie ( 6 juni ) heb ik links onder last ( vermoedelijk mijn eierstok ) het is even weg geweest en toen weer terug. 19 juni heb ik vreselijke pijn gehad,met uitstralingen naar mijn rug /liezen/been dit hield ff aan. hierbij had ik ook onwijs veel witverlies ! mn onderbroek was best nat, was zalfachtig en de dag erna was het melk(dun)achtig( nog niet te weten dat mn ei kwam en nog geen kruis ontdekt op FF ) achteraf nu weet ik wsl waardoor het kwam. Nu vandaag ben ik erg moe heb spierpijn in mn rechterzij, en lage rugpijn! heb hierr en daar af en toe kramp linksonder WEER, en niet alleen daar, ook soms in het midden, maar is met vlaagjes hoor niet super erg met hoesten heb ik ook last linkonder. verder werd ik vanmorge wakker, heb normaal getempt om half 8, temp was 36,7 en had last van een leeg gevoel in de maag, misselijk is het net niet te noemen. net of je een heele dag niks gegeten heb. beetje flauw dus. verder heb ik het ook warm, mischien door het weer. nouja heel verhaal maarja aangezien ik hier wel bij hoor dacht ik mischien ook wel om ervaringen uit te wissellen hier mijn tempkaartje : zo, en nu ga ik jullie verhalen eens lezen! ps; mag ik mee op de lijst ?
@jiska je vroeg wie de familie op de hoogte stelde,maar jammer genoeg kan ik dat niet... Mijn moeder is overleden in 2001 en mijn vader heb ik niet meer gezien sinds ik 12 was,Ik ben voogd over mijn kleine zusje zij is de enige met wie ik "echt" contact heb (al heeft ze het syndroom van down) Het doet me pijn als ik vragen heb die niet beantwoord kunnen worden,maar tot nu toe heb ik google om raad gevraagt en dat gaat goed hihi ach,ja ik moet toch wat... En voor alle vrouwen die ook lang bezig zijn een hele dikke knuff! Oei nog 2 dagen....NOD!