Hoi Lauwie, Ja rare maand nu he, nu je 9 maanden geleden begonnen was... toen dacht je; oh als het raak is wordt het september! En nu is het september... Ben er deze week ook best van onder de indruk, terwijl ik dat niet van mezelf had verwacht. Een goede vriendin van mij is net zwanger, ik weet het als een van de eersten en daar ben ik wel blij mee! Ik vind het ook leuk om er met haar over te praten, gun het haar wel van harte! Zou het ook niet leuk vinden als ze me juist op afstand houdt, dus ik kan me wel voorstellen dat je het vervelend vindt dat je vriendin dat doet. Hoe voel je je er verder bij? Mag ik vragen wat de reden is dat je naar de gyn gaat? (misschien had je het al gezegd, maar heb het niet helemaal gevolgd...) @Wens, kom gezellig meekletsen. Ik ben er sinds een paar dagen ook weer, terug van weggeweest
Langer dan een half jaar bezig: Ronde 6: Roshi Sannemart Farfan Cynnie23 Ronde 7: Silvana81 Katje2 EllenVL Visjes Ronde 8: Puzzcat24 Yvetje1982 Martjemar Jannegie Essiegirly Roos80 Ladyzorra Ronde 9: Charlie01 Schatje1 Nikitje Enise Marieke1610 Ilona Daantje86 Jessica83 (9 maanden) Ronde 10: Moedergans Britt28 Roosje75 Anoul26 Zwanger! Jiska jessica85 Evi27 Wens Ronde 11 Loesjuh Daantje82 Ronde 12: Femmie1 Boogschutter78 Elisa Lauwie Langer dan 1 jaar bezig: Hstr (ronde 13) Mickey06 (ronde 13) Miss butterfly (ronde 14) Gerda1975 (ronde 17) Zwanger! Ellendoll (ronde 17) Linda24 (ronde 1 Wies31 (ronde 1 Grace20 (ronde 23) Funnyme (ronde 36) Marian26 (17 maanden) Zwanger! Ik hoop dat ie zo weer klopt!
hey visjes, ik wist wel heel snel dat ze zwanger was. we hadden het er ook al samen over gehad dat we met de pil gingen stoppen en over hoe leuk het zou zijn als we samen verlof zouden hebben, samen met onze babies op stap. natuurlijk ook stom om me niet goed genoeg te realiseren dat het ook heel lang kan duren of niet kan lukken.. kan me voorstellen dat je het leuk vindt om met je vriendin te praten over haar zwangerschap. ik heb met mijn vriendin ook heel veel samen gekletst over haar zwangerschap en ik vind het ook leuk om over te praten. merk alleen dat ik het dan los wil zien van mezelf (dus geen opmerkingen als: hoop dat jij ook een keer een echo meemaakt, het was zo mooi). en over mijn niet zwanger worden kan ik ook goed met haar praten. vandaar dat ik teleurgesteld ben dat ik nu pas na ruim een week langs mag komen. maar ik realiseer me natuurlijk ook dat ik niet weet hoe het is om te bevallen en net moeder te zijn. maar ff een kwartiertje kijken en cadeautje geven had ik wel leuk gevonden. maar goed, nu morgen op kraamvisite en niet mijn (egoistische) gevoel er over laten blijken vind ik wel moeilijk omdat we normaal zo open naar elkaar zijn. maar wil ook niet haar (op dit moment) lastig vallen met mijn gevoel. we gaan naar de gyn omdat ik in die 9 maanden al wel 11,5 ronde erop heb zitten. al 11 kansen niet zwanger geworden en omdat ik over een paar maanden 35 word, wil ik geen tijd verspillen als we vruchtbaarheidsbehandelingen nodig blijken te hebben. ik weet dat ik de afgelopen 2 maanden een eisprong heb gehad en dat het zaad van mijn vriend goed is. nu ben ik me aan het orienteren op wat er nog meer kan zijn waardoor het niet lukt. hoop dat het gewoon een kwestie van geduld (niet mijn sterkste kant!) blijkt. wil jij niet naar de huisarts of de gyn met zulke lange rondes? of doen ze daar niets aan? liefs, lauwie
@lauwie ik herken je verhaal een beetje nou ben ik pas in ronde 2 en ben 24 dus dat is wel anders maar ik had ook samen met een vriendin afgesproken om te proberen tegelijk zwnager te raken je lult dan zo stom achteraf de kans is klein en het is ook minder dat zij net 3 weken terug is bevallen van een wolk van een zoon en ik ben nu met me mannetje bezig voor een 2de ronde want ik was er al langer bezig dan hij want hij wist het zogenaamd nog niet maar sinds 2 rondes gaat die er echt voor een beetje sneaky van me maar goed nou belde zij me echt elke dag de hel zwangerschap doo en als ze het niet ff meer zag zitten ston dik er voor haar klaar we hadden het er ook over dat ik ook nou moets gaan opschieten en bla bla bla de laaste weken moest ze bedrust houden nou ze hing de hele dag door aan de telefoon en toen ze was bevallen belde haar man mijn man en zei ja het is geboren dat was super nartuurlijk ik stond al in de startblokken om erheen te gaan met een pakie ff kijken en dan weer weg maar ze zei eerst familie en dan de rest ik heb haar een week niet gehoord en toen mochten wij langskomen vondt het wel een tegen valler maar goed nou zie ik haar voor de 2de keer in 3 weken ze komt vanavond hier eindelijk heen met de beep ja ik zit te zeiken want kan me idd niet voorstellen in wat coor periode ze zit maar ik heb me wel ff lekker egiostisch zielig gevonden
He wat bale nou, Floddertje! Ik ken dat gevoel ook. Dan heb je naar je eigen idee alles 'goed' gedaan. Op de juiste momenten geklust en lekker veel geklust en dan toch... Zo zie je maar dat het toch een puzzel is. Het moet net een keer 'passen' ofzo... Ik vind het wel bar ingewikkeld om zwanger te worden! Je kunt nergens van op aan... Tis telkens weer een gok. Als je alsnog ongi wordt: heel veel succes in de volgende ronde. Het komt gewoon een keer goed, meid!
He Lauwie, Het begin klinkt net zoals het nu met mij en mijn vriendin begint...! Lijkt me ook wel moeilijk als je zelf juist zwanger bent en je hebt een vriendin die ook wel graag wil, dan ben je denk ik ook wel bang dat je haar jaloers maakt of pijn doet... maar kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent dat je nu pas langs mag komen. Misschien heeft ze het zelf niet door of weet ze zelf ook niet goed hoe ze hier nu mee om moet gaan... En ik weet ook niet hoe je bent als je net bevallen bent.. misschien heb je dan ook wel helemaal geen zin in visite enzo... maar toch je zou denken dat het met vriendinnen anders is. Typisch dat jij Fiona dat zelfde hebt wat betreft je vriendin! Ja ze zeggen vaak een jaar wachten maar ja, je ziet al, jij hebt al met 9 maanden al 11 rondes gehad en ik zit na 9 maanden in de 7e ronde... verstandig dat je al naar de gyn gaat. Kunnen ze alles controleren en wie weet een handje helpen.... wanneer heb je een afspraak bij de gyn? Ik heb eigenlijk nog geen contact gehad met de huisarts hierover. Een tijdje geleden toen ik maar niet ongi werd zei de assistente dat ik langs moest komen als ik het 3 maanden niet was. Maar zover is het nooit gekomen. Ik wacht nog een ronde af... Ik temp ook dus heb de afgelopen 2 rondes wel een ei gespot dus lijkt erop dat ik die wel heb. Als ik naar de ha ga wil ik eigenlijk ook 3 kaartjes mee kunnen nemen... denk dat ik als het deze ronde niet lukt wel een afspraak ga maken, misschien kunnen de zaadjes van hubby gecheckt worden. Dat is bij jullie ook al eerder gebeurd toch? Deden ze daar moeilijk over? En werd je makkelijk doorverwezen naar de gyn? @Fiona, vervelend dat jij ook zo'n ervaring hebt als Lauwie met je vriendin... Is idd bijna hetzelfde verhaal! Hoe was het vanavond? Alles weer goed of loopt het nog niet echt lekker? Hopelijk was het gezellig met je vriendin en de beep!
Ik herken het gevoel ookwel een beetje. Mijn nichtje bellde een maand geleden op dat ze in de 1ste ronde zwanger is geworden... Erg moeilijk dan als je zelf toch al weer 10 mnd verder bent... Hou moed allemaal...
hey, echt wel fijn die herkenning hier! dat je je niet hoeft te schamen voor je gevoel en dat meer meiden zich zo voelen. fiona, kan me voorstellen dat als je vriendin je zo vaak belt dat je dan helemaal teleurgesteld bent. zit het jullie vriendschap in de weg nu? kun je er met haar over praten? of kun je je er makkelijk over heen zetten? wat bedoel je met dat je er al langer mee bezig was? zonder dat je vriend/man het wist? was je dan niet bang voor zijn reactie als het gelukt zou zijn? visjes, je hebt ook gelijk dat het voor de zwangere partij in het verhaal ook niet leuk is als het bij een vriendin niet lukt. hoe makkelijk kun je dan nog blij doen met je eigen verhaal, maar ook mag je dan klagen over dingen die zwaar zijn.. mijn zusje heeft daar nog meer last van dan die vriendin. ze wilde eigenlijk wachten met zwanger worden van de tweede totdat ik zwanger was. wel heel lief, maar natuurlijk niet reeel. wie weet hoe lang ze dan nog zou moeten wachten! gelukkig kan ik zowel bij mijn zusje als bij die vriendin mijn verhaal kwijt en zij hun verhaal bij mij. als morgen blijkt dat mijn vriendin helemaal geen bezoek heeft gehad de afgelopen week (behalve natuurlijk ouders en broertjes/zusjes) dan kan ik er ook beter tegen dan wanneer ze allemaal verhalen heeft over wie al langs geweest zijn. wat betreft de huisarts: wij hebben ooit een thuistest gedaan voor mijn vriends zaad. die thuistest was positief, maar later begreep ik dat dat alleen om het aantal zwemmers gaat. dat je bij die thuistest niet kunt zien of ze leven, snel zijn en wat voor vorm ze hebben. de huisarts heeft mijn vriend vast voor zaadonderzoek naar het ziekenhuis verwezen waar we straks naar de gyn gaan en woensdag hoorden we dat het goed was en kregen we de verwijzing. de afspraak met de gyn hebben we op 25 september, dus niet eens zo lang wachten. ik denk dat deze cyclus dan net voorbij is. de huisarts deed niet moeilijk over verwijzen door mijn leeftijd. hij zei dat ze dan wat sneller verwijzen. het gesprek vond ik verder helemaal niet leuk omdat hij ons voor ging rekenen welk percentage nooit zwanger wordt. kan me voorstellen dat met jouw cyclus temperaturen helemaal wel fijn is. ook omdat je dan wat meer zicht hebt op hoe lang je cyclus gaat duren (als je je luteale fase weet). anders weet je ook niet wanneer je overtijd bent en zou kunnen testen. ook wel heel fijn om te merken dat je wel een eisprong hebt! heb je lang de pil geslikt? en duurde je cyclus daarvoor ook af en toe lang? wens, wat je schrijft is ook heel herkenbaar. ik denk al na over wie er zou kunnen vertellen dat ie zwanger is. anders ben ik bang dat ik schrik en dat ik niet blij kan reageren. je hebt ook helemaal gelijk dat we moed moeten blijven houden! jij ook hoor! en floddertje, een ovu-test geeft na de eisprong toch sowieso geen tweede streepje meer? dan zegt het toch niet zoveel over je ongi? maar herken ook dat je jezelf vast voorbereid op de naderende ongi. succes deze dagen! liefs, lauwie
hoi hoi, ik ben ruim 4 maanden bezig om zwanger te raken! ik heb in die prille tijd 2 miskramen moeten meemaken, het was vrij heftig allemaal maar ik ben er al helemaal overheen, alhoewel ik nu merk dat alles wat gevoeliger zit. ik raakte wel elke keer teleurgesteld, omdat nadat ik gestopt was met de pil ik meteen zwanger raakte MAAAAR toen meteen een miskraam heb gehad! in het begin vond ik het erg, maar door alle steun die ik heb gehad van mn man ben ik sterker geworden en ben ik er niet meer zo mee bezig.. ik slik niks, helemaal geen voorbehoedsmiddel, ik doe gewoon mn dingen en zie wel dat op een gegeven moment mijn menstruatie een lange tijd uitblijft.. ik ga niet meer zoals de voorgaande menstruaties na 1 dag overtijd te zijn rennen naar de drogisterij om een zwtest te halen, ik ben dat alles helemaal beu! laat ik het zo zeggen, ik ben er niet dag in dag uit mee bezig, maar ergens in mn achterhoofd heb ik wel het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn maar god wete het! kus kus
Hallo Meiden.. Het is vervelend als je al zo lang aan het proberen bent en het nog steeds niet lukt.. Dan ga je aan jezelf twijfelen, ik heb dit ook gedaan.. Ik dacht echt dat ik nooit geen kinderen kon krijgen.. afgelopen maand zei ik nog: wij gaan ronde 18 weer in.. heb ook gezegd ik ga me er niet meer mee bezig houden.. Maar toch kon ik dat niet.. En dan toch was het zover.. ik was overtijd en had zere borsten.. ik deed een test.. en nog1.. en nog1.. en nog1.. en op allemaal verscheen een tweede streep! Zo zie je maar weer dat je ook als je lang bezig bent wel een kans hebt om zwanger te raken.. een lichaam zit zo raar in elkaar dat je elke maand wel wat voelt en het uiteindelijk loos alarm is.. ik weet niet wie er ook altijd voordat je ongesteld moet worden zere borsten heeft.. maar als je dat hebt en het blijft langer dan normaal dan zou het heel goed kunnen dat je zwanger bent! ik wens iedereen hetzelfde geluk! liefs van Marian26
Qoute: wens, wat je schrijft is ook heel herkenbaar. ik denk al na over wie er zou kunnen vertellen dat ie zwanger is. anders ben ik bang dat ik schrik en dat ik niet blij kan reageren. je hebt ook helemaal gelijk dat we moed moeten blijven houden! jij ook hoor! Ik ben idd ook steeds aan het scannen, wie zou er.. dan kan ik er rekening me houden en kan ik idd " blij" reageren... MAar soms is het best moeilijk... bijna een jaar verder en nog steeds niets... de onzekerheid.... We houden de moed er in. AL had ik een behoorijke dipp bij de 6 maanden....
ze was er gisteren de hele avond me vriend heeft hem een tijdje op schoot gehad was zoo lief! maar ze heeft geen 1x gevraagd of ik hem ook wou vasthouden nou ja het is niet anders hij was wel om op te vreten !
Over een paar weken is het 1 jaar geleden dat ik ben gestopt met de pil. Toen had ik echt zoiets van : ach, volgend jaar rond deze tijd....Maar jah, we zijn een jaar verder en nog niets! Telkens als ik weer overtijd ben (cyclus tussen 28-30) denk ik stiekum ; zou het dan eindelijk zo ver zijn...? We wachten gewoon nog even af...alhoewel het nu wel lijkt dat heeel veel mensen om je heen zwanger raken!
Het is allemaal zo frustrerend. Een vriendin van mij is in juni gestopt met de pil. Ze is in juli getrouwd en op haar honeymoon zwanger geraakt. Nu bijna 8 weken zwanger. Bij mij begint de moed een beetje in mijn schoenen tezakken. Maar we gaan wel gewoon door hoor. Misschien dat ik er dan niet meer zo mee bezig ben. Mijn cyclus werkt ook niet mee. Het eerste half jaar heel erg kort en vaak niet eens een eisprong. Nu ben ik 6 juli voor het laatst ongi geweest, 4 testen versleten en bij de ha geweest. Sla ik dit keer weer ongi's over. Vind het niet erg om niet ongi tezijn maar dan wel met een zwangere reden. FF heeft vorig weekend mijn ei pas gespot, dus nu is het wachten tot zondag, dan ga ik weer testen als ik niet ongi ben.
he bah julita! balen! ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, maar zie onderschrift! hij vind t nog te vroeg om er iets aan te doen...ben ik november al gestopt met de pil dus officieel zitten we in ronde 10. maar goed...als ik deze maand ongi word dan neem ik ook wat afstand van de site. misschien dat ik er toch teveel mee bezig ben! liefs marieke
dank je Marieke, ik heb vanmorgen met ha gesproken want mijn lf is dus 9 of 10 dagen en ik vond dat nogal kort. Ze zei dat dat geen probleem was... Ik ben niet helemaal gerust gesteld evengoed.