Langer dan een half jaar bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jiska, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hey hoi,

Ja het is idd prettig dat we elkaar begrijpen he! Ik denk soms ookwel dat ik de mensen in m'n omgeving er ook wel mee vermoei! :) Maar ze zeggen het niet erg te vinden, maar toch....

@ Lauwie, wel lief van je zusje dat ze eigenlijk wilde wachten, maar het is inderdaad niet reeel. Wel fijn voor haar als ze weet dat jij daar ook zo over denkt. Hoe was het op kraamvisite Lauwie? Heb je de beeb vast mogen houden? En heeft ze veel visite gehad? Lekker trouwens dat je niet zo lang hoeft te wachten voordat je bij de gyn terecht kan. Fijn in elk geval dat het zaadonderzoek goed was!
    Ik krijg idd wel rust door dat testen... hoewel ik de laatste dagen wel pittig vind op de wachtbank hoor! Maar het is tot die tijd inderdaad wel zo rielekst. Voordat ik de pil slikte had ik ook cyclussen van rond de 5/6 weken... Ik ben om buikpijn aan de pil gegaan en had nu weer zoooooooo buikpijn, dat is hoop dat dat het teken is dat de pil nu uit m'n lijf is... Maar goed... we zullen het wel zien allemaal!

Een ovutest geeft trouwens positief als je zwanger bent, dat is denk ik wat floddertje bedoelt...

@mammieloves; wat heftig dat je al 2 miskramen hebt gehad! Hoe lang was je zwanger toen je de miskramen kreeg?

@Marian26, thnx voor je opbeurende bericht! Hopelijk volgen we je snel! Hoe voel je je?

@Wens, ik stel me zelf er ook op in dat m'n broer wel eens met dat nieuws zou kunnen komen... altijd goed om je erop voor te bereiden, want dat is voor degene die het verteld ook wel zo leuk :)

@Fiona23; wat raar dat ze niet heeft gevraagd of je de beeb vast wilde houden! Is toch juist logisch? Vervelend joh! Hoe was het verder, wel gezellig?

Balen Julita en Marieke! En ik ben bang dat ik hetzelfde bericht krijg als ik al naar de huisarts zou gaan :(

Suc6 en sterkte allemaal! Eens wordt het ook onze tijd!

xxx

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey visjes,
    thanx voor je berichtje. was een beetje drama dag gister. ik zat op internet te zoeken en vond een site die precies de zaaduitslag uitlegt. ik die er bij gepakt. allemaal prima op de vorm na. de norm is 14% ideale vorm, bij ons staat er 3%. ik meteen over de pis. zat toch al niet lekker in mijn vel met de kraamvisite waar ik naar toe ging. kreeg ik tot overmaat van ramp nog eens ruzie erover met mijn vriend. hij vindt dat ik er veel te veel mee bezig ben en dat het wel lijkt of ik het met zijn tweeen niet meer leuk vind. ik vind dat hij wat weinig begrip toont voor het verdriet en de zorgen die ik ervan heb en dat we ondertussen ook wel wat reden hebben om ons zorgen te maken. kortom goeie ruzie net toen ik op het punt stond om te gaan. heb maar afgesmst en de spanningen maar eens goed uitgesproken. afgesproken om elkaar wat meer in het midden tegemoet te komen. we gaan ons wat meer concentreren op leuke dingen samen doen. en hij probeert wat meer begrip voor mijn zorgen op te brengen.
    zijn ff samen in de stad gaan eten en mochten 's avonds alsnog op kraamvisite komen. ik merkte toen ik het afgezegd had pas dat ik er toch eigenlijk ook wel graag naar toe wilde.
    en de kraamvisite was ook gezellig. heb niet gevraagd wie er allemaal geweest zijn, maar gewoon genoten van dat we langs mochten komen. was een schattig meisje en ik heb haar ook nog even vastgehouden.
    maar wel weer een heftig dagje. blijf het moeilijk vinden om een manier te vinden om het wat meer los te laten.

is je luteale fase wel ongeveer gelijk elke maand? dan weet je in ieder geval een beetje wanneer je er onrustig van kan worden. al zijn temperatuurstijgingen en dalingen natuurlijk ook al spannend genoeg. als je cyclus voor de pil ook al langer duurde, hoeft het in ieder geval niet meer aan ontpillen te liggen inderdaad. maak je je zorgen over je langere cyclus of is het vooral vervelend omdat de nieuwe kans zo lang duurt?
    zie je je eisprong aankomen op ff of is het daar te onregelmatig voor? ik vind ff heel fijn omdat het wat minder een black box is met ongi aan het begin en eind. dat je ook weet of het zin heeft om te testen of wanneer je je ongi kan verwachten, maar ook dat je weet dat je voor een baby niet meer hoeft te klussen.

nou succes weer deze ronde!
    liefs, lauwie

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey marieke,
    balen dat de huisarts niets doet. kan me voorstellen dat het toch al niet leuk is om er heen te gaan, dat je op zijn minst wil dat je daarna geholpen wordt!
    ging je erheen omdat je al in ronde 10 zit? of hebben jullie aanleiding om te denken dat het misschien niet vanzelf zou kunnen lukken?
    hoop dat je de rust vindt om de maanden door te komen, maar hoop eigenlijk vooral dat het in december helemaal niet meer nodig is!
    liefs, lauwie

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja raar he en ze zat helemaal ooo me mannetje mamas mannetje ja klink ik nu als een idooit? nou maar ik kreeg echt het gevoel dat ze dat expres deed om mij
    raar toch? soms voel je gewoon iets maar ik hoop het niet want dan is ze echt niet oprecht
    ze weet dat we bezig zijn als enigste
    maar goed ze kan toch zeggen hier hou jij hem maar lekker ff vast dat deed me andere vriendin juist wel die zei hier pak aan kan je alvast oefenen maar goed ik zie mischien spoken verder was het wel gezellig

5. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Zo meiden, ik kon ons topic bijna niet meer vinden :D !
    Ik had vanmorgen zo'n depri-stemming dat ik echt even behoefte had om hier te tikken. Hebben jullie dat ook wel eens? Wij willen dolgraag een kindje maar het duurt nu al 10 maanden en nog steeds niets... Dat wachten is het ergste nog niet. Ik begin steeds meer aan mezelf te twijfelen. Ik zie me al bij de dokter zitten 'Tja mevrouw, een kindje zit er voor u niet in'. Pfffff... Verder heb ik een topzwangere vriendin rondhuppelen en ben het gereken met die eisprong en de spanning rond de NOD zoooooo zat! Ik weet het, je bent er zelf bij, maar ik krijg het niet uit m'n hoofd. Ik zou willen dat ik nog heel spontaan en relax kon kijken naar het onderwerp Zwanger Worden... :cry: Het beïnvloed m'n leven téveel maar ik krijg het niet weg...

6. ik ken t jiska,
    probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn maar tuurlijk doe ik dat ook, je wilt iets graag dus ben je er automatisch mee bezig. overal om je heen hoor en zie je dat mensen zwanger zijn...erg frustrerend soms...
    maar ja er zit nu eenmaal nix anders op dan te w8en...
    ik heb ook soms van die dipjes, maar meid hopelijk komt ons geluk ook een keer!
    dus een dikke knuffel!

liefs marieke

7. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hi meiden,

Ben ff een tijdje niet geweest! Het houdt me op het moment (gelukkig) wat minder bezig...

Lauwie, hoe gaat het met je? En hoe gaat het met je vriendin? Is het allemaal weer een beetje bijgetrokken?

Kun je het zaadonderzoek een beetje van je afzetten? Ik hoop het want de dingen die allemaal op internet staan is ook niet altijd goed om te lezen...

@Fiona, hoe is het met jou en je vriendin? Gaat ook weer beter?

@Jiska, voel je je inmiddels al wat beter? Ik hoop het... het valt ook niet mee he als je iets zo graag wilt en je moet zo lang wachten... Denk dat veel mensen die angst wel hebben om onvruchtbaar te zijn... Kop op meid, komt vast goed! Was jij al bij de HA geweest? (sorry heb niet alle berichten van je gelezen)

Het lukt me momenteel wel goed om het van me af te zetten... Ik heb m'n dip vaak aan het eind van m'n cyclus. Ik probeer het maar positief te zien: ik hoef de komende 46 dagen nog niet na te denken of ik wil testen of niet ;)
    Maar stiekem hoop ik wel dat ik door het tempen m'n ei wat eerder spot :)

8. kon de lijst ff niet zo gauw vinden maar ik ga naar ronde 10

9. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    @Marieke, balen joh! Kop op! *knuf*

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey allemaal,

fijn visjes, dat je er wat minder mee bezig bent!
    balen, marieke! hopen dat dit jullie ronde wordt!
    en jiska, hoe gaat het? ben je weer een beetje uit de dip?

het lukt mij weer aardig om het allemaal positief in te zien. al zijn er wel dagen dat ik het idee heb dat het me heel lastig gemaakt wordt. vandaag is dus zo'n dag. van mijn team zijn 7 meiden zwanger of net bevallen, dus elke week gaat over de nieuwe zwangere of de baby die er voor het eerst is ofzo. en vooral over wie de volgende zal zijn. vandaag ging de vriend van een van die meiden ('het was meteen de eerste keer raak!') mij vertellen wat voor mij en mijn vriend een handige planning zou zijn ivm het nieuwbouwhuis dat wij gekocht hebben. heel irritant als mensen zich niet beseffen dat het krijgen van een baby niet voor iedereen te plannen is. (alsof de planning ivm het huis me nog wat kan schelen!)
    vervolgens ging ik nog even bij mijn vriend kijken. staat daar zo'n heel aso wijf (sorry, maar dit is echt een aso wijf) met een 7,5 maand zwangere buik het ene sjekkie na de andere peuk te roken en ik heb haar ook zeker 3 biertjes zien drinken. dan vind ik de wereld weer zo oneerlijk!

liefs, lauwie

11. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hi Lauwie,

Je wordt ook wel heel erg met de neus op de feiten gedrukt op deze manier zeg! Ik kan me voorstellen dat het je frustreert... helemaal als een zwangere gewoon doorpaft en drinkt! Bah! Zulke dingen steken mij ook hoor! Of als iemand waarvan je verwacht dat het gewoon gepland is zegt: ja het was heel onverwacht, maar we zijn er wel blij mee hoor! Alsof ik had verwacht dat het ongepland was grrrrrrrr op dat soort momenten baal ik wel... over plannen gesproken!

Wat voor sport doe je eigenlijk?

12. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Hier na 71 dagen ongi geworden. Heb 19 oktober een afspraak met de gyn. Word die onregelmatige cyclussen knap zat nu. En niet iedere cyclus een eisprong. 3 of 4 eisprongen gehad sinds januari. :cry:

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Langer dan een half jaar bezig:

Ronde 6:
    Roshi
    Sannemart
    Farfan
    Cynnie23

Ronde 7: Silvana81
    Katje2
    EllenVL
    Visjes

Ronde 8: Puzzcat24
    Yvetje1982
    Martjemar
    Jannegie
    Essiegirly
    Roos80
    Ladyzorra

Ronde 9:
    Charlie01
    Schatje1
    Nikitje
    Marieke1610
    Ilona
    Daantje86
    Jessica83 (9 maanden)

Ronde 10:
    Moedergans
    Britt28
    Roosje75
    Anoul26 Zwanger!
    Jiska
    jessica85
    Evi27
    Wens
    Enise

Ronde 11
    Loesjuh
    Daantje82

Ronde 12:
    Femmie1
    Boogschutter78
    Elisa
    Lauwie

Langer dan 1 jaar bezig:
    Hstr (ronde 13)
    Mickey06 (ronde 13)
    Miss butterfly (ronde 14)
    Gerda1975 (ronde 17) Zwanger!
    Ellendoll (ronde 17)
    Linda24 (ronde 1
    Wies31 (ronde 1
    Grace20 (ronde 23)
    Funnyme (ronde 36)
    Marian26 (17 maanden) Zwanger!

Helaas door naar ronde 10 :(

14. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    bale zeg enise.

15. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi iedereen,

ik weet het het is lang geleden.
    Mijn vriend heeft me namelijk 3 weken geleden ten huwelijk gevraagd en we zijn volop aan het plannen. daarom heb ik wat minder tijd om op het forum te komen.
    ik zie dat er al een heleboel zwanger zijn onder ons.
    proficiat aan al diegene!
    ik heb namelijk vrijdag men eerste perfecte eisprong gekregen in 2 jaar tijd!
    wij hebben heel wat gewerkt en nu hopen we dat er een kindje van komt!
    nu zijn het weer die 2 lange weken wachten!
    ook mijn genecoloog was heel overtuigd dat het nu bijna niet meer kan misgaan. maar mij kennende zal er zeker wel weer wat misgaan.
    daar is die slechte hoop terug! best dat ik nog een bezighouding heb :d

groetjes grace

ps: de trouwdatum staat vast op 4 juli 2008 maar als er een kindje bij komt kan deze nog veranderen !

16. cynnie23

cynnie23 Actief lid

30 apr 2007
    267
    0
    0
    haaai meiden

nou hier dillema heb bruin/waterig afscheiding gehad en denk dat me ongi gaat doorbreken maar heb nog onwijs last van me borsten en ben misselijk met vlagen dus weet niet wat me nu te wachten staat maar ga er vanuit me ongi

gr

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    op naar ronde 15 :( volgens mij kan ik nooit mama en mijn man nooit papa worden....................

18. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi,

ik kreeg vandaag een echt dik wit slijm!
    wil dit zeggen dat het eitje is afgebroken of kan het de innesteling zijn?

iemand ervaring mee ?

groetjes grace

19. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    zit net lijst te bekijken en merk dat ik het hier nog niet gemeld had!
    Heb 1-9 bloeding gehad en heb vanmiddag een echo om te kijken of idd een MK is geweest!
    Zal nog laten weten wat het geworden is!

20. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    veel sterkte Gerda

Deel Deze Pagina