Ik las net je verhaal, LadyZorra. Veel succes meid in de MMM! Wie weet ben je al voor de onderzoeken zwanger. Dat hoor toch nogal wel eens... Wel fijn dat jullie zo snel geholpen worden en nog niet even moeten wachten. Wij gaan volgende maand een afspraak met de HA maken. Ik vind het best een stap hoor... Aan de ene kant wil ik dolgraag omdat ik zoiets heb: vertel me maar wat er mis of juist niet mis is. We kunnen er in ieder geval wat aan gaan doen dan (als dat mogelijk is natuurlijk). Maar aan de andere kant vind ik het ook een mijlpaal... Je bent er dan niet meer samen bij betrokken en het is dan officieel: wij kunnen moeilijk (geen?) kinderen krijgen. Maar goed, als je eenmaal geholpen kunt worden ben je daar vast snel overheen. Veel sterkte en succes meid!
Oh Floddertje, ik leef met je mee! Begrijp helemaal wat je bedoelt. Vooral ook dat je je onvrouwelijk voelt. Dat had/heb ik ook heel erg! Een vrouwenlichaam is er voor gemaakt om kinderen te krijgen en als dat dan maar niet lukt dan baal je van je eigen lichaam. Zo heb ik dat wel ervaren. Kop op meid! Ik weet dat het moeilijk is om telkens weer moed bij elkaar te rapen. Zeker als je, net als wij, er alles aan doet om zwanger te worden, alles lijkt oké en toch lukt het niet. Ik hou me vast aan de meiden die op dit forum ook nog na 10, 11 en 12 maanden zwanger worden. Dat kan voor ons ook nog! Sterkte meid!
Langer dan een half jaar bezig: Ronde 6: Roshi Sannemart Cynnie23 Ronde 7: Silvana81 Katje2 Visjes Farfan Ronde 8: Jannegie Essiegirly- Zwanger! Roos80 Racebabe EllenVL Ronde 9: Charlie01 Schatje1 Nikitje Jessica83 (9 maanden) Ladyzorra Ronde 10: Moedergans Britt28 Roosje75 Jiska jessica85 Wens Marieke1610 ilona Martjemar Puzzcat24 daantje86 ronde 11 Evi27 Daantje82 Noukie Yvetje1982 Enise Ronde 12: Femmie1 Boogschutter78 Elisa Loesjuh Langer dan 1 jaar bezig: Lauwie (ronde 13, 11 maanden) Hstr (ronde 13) Mickey06 (ronde 13) Miss butterfly (ronde 14) Gerda1975 (ronde 17) - Zwanger! Ellendoll (ronde 17) Linda24 (ronde 1 Wies31 (ronde 1 Grace20 (ronde 23) Funnyme (ronde 36) Marian26 (17 maanden) Zwanger! Helaassssss door naar ronde 11..
Wij gaan volgende week ook naar de huisarts. We zitten in ronde 8 en de arts had gezegd dat als we van de zomer (na een half jaar pilloos) nog niet zwanger waren, we dan langs mochten komen. Ik ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen. Ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd, ovulatietesten, SMEP en de laatste ronde, ronde 8, ben ik helemaal niet bezig geweest met zwanger worden. Ik heb er geen geloof meer in. Toen we begonnen aan ronde 8 heb ik tegen mezelf gezegd, deze ronde is alleen voor de fun en niet om zwanger te worden. Verbazingwekkend genoeg heb ik er toen ook nauwelijks meer aan gedacht. Een paar dagen voor m'n NOD kreeg ik pijnlijke borsten, steken in m'n lies een opgeblazen buik en was ik alleen maar moe, moe,moe. Toen begon voorzichtig de hoop te gloren. Balen dus toen ik wel ongi werd! Deze ronde? Ik heb geen idee. Voorlopig staat het idee van sex me enorm tegen. Ik hoop maar dat dat snel over gaat. En natuurlijk ben ik heel benieuwd wat de huisarts zegt volgende week!
Balen Enise! En Floddertje, ben je al geweest naar de ha? Hoe was het? Worden jullie doorverwezen? Ik zit nu volop in het onderzoekcircuit. Al 4x bloed laten prikken, samenlevingstest (negatief ) en volgende cyclus hsg. Vind het niet echt leuk, maar kan het zwanger worden beter van me afzetten dan ik had verwacht (aangezien ik er door de onderzoeken wel aan herinnerd word). Dit weekend nog een avondje gaan stappen met een aantal biertjes (al tijden niet gedaan) en niet nagedacht over eventuele embryo's. Bevalt me wel even zo, ook omdat we het volgende maand niet eens mogen proberen. In ons ziekenhuis doen ze de hsg midden in de cyclus en mag je dus niet zwanger worden. Tegen die hsg zie ik wel erg op, dus ik ben blij dat ik er vandaag een datum voor geprikt heb. Geeft ook rust. Ik wacht maar gewoon alle uitslagen af (over drie weken)... liefs, Lauwie
We hebben van de huisarts inderdaad een verwijsbrief voor de gyn gekregen. Ik heb 'm alleen ergens eind december tussen mijn agenda gestopt. Ik wil er nog even niet aan, eerlijk gezegd durf ik gewoon niet. Al die onderzoeken, smoesjes verzinnen om weg te gaan op mijn werk. Ik ben ook bang voor een negatieve uitslag. Bovendien gaf de huisarts aan dat we ons heel goed moesten realiseren dat als we de MMM ingaan, het zwanger worden dan nog lang op zich kan laten wachten. Je begint met allerlei onderzoeken, die volgens haar best belastend zijn. En ze raadde ons af de MMM in te gaan zolang we nog de verwachting hadden dan snel zwanger te zijn. Daarom wil ik nog even wachten. Ik probeer het hele zwanger worden, kindjes krijgen een beetje uit mijn hoofd te zetten. Het is moeilijk, maar het gaat. Ik kijk nu naar het volgende jaar. In 2008 zal ik zwanger worden. Als de dag aankomt dat ik mijn agenda omsla en ik de brief tegenkom zal ik naar het ziekenhuis bellen. Maar eerst nog twee maanden proberen dit van me af te zetten. Gelukkig kan ik er goed over praten met mijn lief. Hij vindt het ook moeilijk, maar samen slaan we ons er wel doorheen.
Langer dan een half jaar bezig: Ronde 6: Roshi Sannemart Cynnie23 Ronde 7: Silvana81 Katje2 Visjes Farfan Ronde 8: Jannegie Essiegirly- Zwanger! Roos80 Racebabe EllenVL Ronde 9: Charlie01 Schatje1 Nikitje Jessica83 (9 maanden) Ladyzorra Ronde 10: Moedergans Britt28 Roosje75 Jiska jessica85 Wens ilona Martjemar Puzzcat24 daantje86 ronde 11 Evi27 Daantje82 Noukie Yvetje1982 Enise marieke1610 Ronde 12: Femmie1 Boogschutter78 Elisa Loesjuh Langer dan 1 jaar bezig: Lauwie (ronde 13, 11 maanden) Hstr (ronde 13) Mickey06 (ronde 13) Miss butterfly (ronde 14) Gerda1975 (ronde 17) - Zwanger! Ellendoll (ronde 17) Linda24 (ronde 1 Wies31 (ronde 1 Grace20 (ronde 23) Funnyme (ronde 36) Marian26 (17 maanden) Zwanger! zit inmiddels ook in ronde 11
Langer dan een half jaar bezig: Ronde 6: Roshi Sannemart Cynnie23 Ronde 7: Silvana81 Katje2 Visjes Farfan Ronde 8: Jannegie Essiegirly- Zwanger! Roos80 Racebabe EllenVL Ronde 9: Charlie01 Schatje1 Nikitje Jessica83 (9 maanden) Ladyzorra Ronde 10: Moedergans Britt28 Roosje75 Jiska jessica85 Wens ilona Martjemar Puzzcat24 daantje86 ronde 11 Evi27 Daantje82 Noukie Yvetje1982 Enise Marieke1610 Ronde 12: Femmie1 Boogschutter78 Elisa Loesjuh Langer dan 1 jaar bezig: Lauwie (ronde 14, 11 maanden) Hstr (ronde 13) Mickey06 (ronde 13) Miss butterfly (ronde 14) Gerda1975 (ronde 17) - Zwanger! Ellendoll (ronde 17) Linda24 (ronde 1 Wies31 (ronde 1 Grace20 (ronde 23) Funnyme (ronde 36) Marian26 (17 maanden) Zwanger!
Langer dan een half jaar bezig: Ronde 6: Roshi Sannemart Cynnie23 Ronde 7: Silvana81 Katje2 Visjes Farfan Ronde 8: Jannegie Essiegirly- Zwanger! Roos80 Racebabe EllenVL Ronde 9: Charlie01 Schatje1 Nikitje Jessica83 (9 maanden) Ladyzorra Ronde 10: Moedergans Britt28 Roosje75 Jiska jessica85 Wens ilona Martjemar Puzzcat24 daantje86 ronde 11 Evi27 Daantje82 Noukie Yvetje1982 Marieke1610 Ronde 12: Femmie1 Boogschutter78 Elisa Loesjuh Enise (10 maanden) Langer dan 1 jaar bezig: Lauwie (ronde 14, 11 maanden) Hstr (ronde 13) Mickey06 (ronde 13) Miss butterfly (ronde 14) Gerda1975 (ronde 17) - Zwanger! Ellendoll (ronde 17) Linda24 (ronde 1 Wies31 (ronde 1 Grace20 (ronde 23) Funnyme (ronde 36) Marian26 (17 maanden) Zwanger! Helaas door naar ronde 12
Langer dan een half jaar bezig: Ronde 6: Roshi Sannemart Cynnie23 Ronde 7: Silvana81 Katje2 Visjes Farfan Ronde 8: Jannegie Essiegirly- Zwanger! Roos80 Racebabe EllenVL Ronde 9: Charlie01 Schatje1 Nikitje Jessica83 (9 maanden) Ladyzorra Ronde 10: Moedergans Britt28 Roosje75 Jiska jessica85 Wens ilona Martjemar Puzzcat24 daantje86 ronde 11 Evi27 ZWANGER!! Daantje82 Noukie Yvetje1982 Marieke1610 Ronde 12: Femmie1 Boogschutter78 Elisa Loesjuh Enise (10 maanden) Langer dan 1 jaar bezig: Lauwie (ronde 14, 11 maanden) Hstr (ronde 13) Mickey06 (ronde 13) Miss butterfly (ronde 14) Gerda1975 (ronde 17) - Zwanger! Ellendoll (ronde 17) Linda24 (ronde 1 Wies31 (ronde 1 Grace20 (ronde 23) Funnyme (ronde 36) Marian26 (17 maanden) Zwanger!
JOEPIE! Eindelijk na een jaar proberen zijn we zwanger! Net nog voor de MMM.. Ik wens jullie allemaal nog heel veel succes en de moed niet opgeven dus! Dit is het bewijs..Ik zat met m'n hoofd ook al helemaal in de MMM. Liefs Evi
He dames, Wat herkenbare verhalen.. Wij zijn "nog" maar in ronde 6, maar je begint zooo te twijfelen aan jezelf... vreselijk. Of te doemdenken, is het allemaal wel goed etc.. Dames ik wens jullie allemaal succes en hoop dat er gauw roze kleurt hier!
hey meiden, hoe gaat het met jullie? wij zijn vandaag weer naar de gyn geweest. was een druk weekje ziekenhuis: ma hsg, di restfoto en wo afspraak gyn. hij had nu alle resultaten van alle onderzoeken. alles was goed, behalve de 2 samenlevingstesten van vorige cyclus. hij snapt er niks van omdat er geen zaadcellen gevonden zijn, maar het zaad van mijn vriend wel heel goed is. voor de zekerheid doen we dus volgende maand nog (een paar keer) de samenlevingstest. is ie positief dan kunnen we zelf nog een jaar proberen. is ie negatief dan krijgen we behandelingen. ik heb er wel een goed gevoel over. hij neemt ons wel serieus zonder dat hij onnodig wil behandelen. deze ronde van de hsg mogen we niet zwanger worden, dus in tegenstelling tot de andere maanden kijk ik uit naar de ongi. al is het ook wel ff relaxed om niet te temperaturen en na te denken over eisprong en sexen. ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! en evi: gefeliciteerd! super meid! fijne zwangerschap! liefs, lauwie
Ik zit nu in ronde 12 Ben ook al wat minder hier op het forum om er zo min mogelijk mee bezig te zijn,maar kom toch af en toe spieken.. Liefs Yvette
Hey meiden, wat fijn om hier zulke herkenbare verhalen te lezen. Niet fijn voor jullie natuurlijk, maar fijn dat je niet de enige bent. Ik heb namelijk soms t idee dat mensen om mij heen of supersnel zwanger zijn of in de MMM terecht komen, je hoort maar zo weinig over daartussenin. Ik ben in December gestopt met de pil, en nog even afgewacht wanneer ik ongi zou worden, dat was eind Januari, en vanaf toen zijn we serieus bezig om zwanger te raken, sinds een maand of 3 met ovulatietesten. Ik mag niet klagen want heb nog genoeg kansen, maar ben soms wel een beetje bang dat er iets "mis" is. Vind t ook zo moeilijk hoe lang je moet proberen voor je hulp in gaat roepen.. We wachten het nog maar even af. Heb alleen soms zo'n dag dat ik er veel mee bezig ben en dan niet veel waard ben, vandaag is zo'n dag en vond t heel fijn dat ik dit gedeelte van het forum zag. Ik hoop voor jullie allemaal het allerbeste! En sorry voor de meiden die al heel wat langer bezig zijn dan mij en die mij mss maar een zeur vinden, ik wil het gewoon heel graag... Hoop dat we snel zwanger zijn.
p.s. zal hier niet heel veel te vinden zijn, in het begin zat ik bijna elke dag op het forum, maar daardoor was ik helemaal geobsedeerd. Kom dus niet zoveel meer, maar soms vind ik het gewoon fijn.