Zwanger worden en verminderd vruchtbaar zijn. Ervaringen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Suzanne 22, Nov 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne 22

Apr 26, 2006
    5
    0
    0
    Ik zit een beetje met het volgende:

Na lang twijfelen hebben we min of meer de knoop doorgehakt. We willen graag een kindje.

Mijn man heeft een aantal jaar geleden zijn zaad laten onderzoeken en hij blijkt verminderd vruchtbaar te zijn (45% doet het goed)

Nu wil ik graag weten hoe dat bij stellen in een soort gelijke situatie gegaan is. heeft het lang geduurt voordat het gelukt is? Is het wijs dat ik me laat onderzoeken om te kijken of dat ik voldoende vruchtbaar ben? Moeten we eerst gaan proberen? Zijn er andere dingen die we kunnen/moeten doen om een betere kans van slagen te krijgen?

Wie o wie kan ons een beetje op weg helpen?

Groetjes,

Suzanne

2. esther 7

esther 7 Bekend lid

Jan 18, 2007
    628
    0
    0
    hoi suzanne.

ik sluit me bij jou vraag aan.
    mijn vriend heeft door een ongeluk nog maar 1 testikel die het voor ongeveer de helft doet.

een jaar of 7 geleden is dat voor het laatst getest.
    en dat was niet zo'n goede uitslag.

ik vraag me af of zoiets met de jaren steeds wat beter kan worden.

liefs esther

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik zou als ik jullie was met je verhaal naar de ha gaan en vragen om een zaadonderzoek, want wat "vroeger" zo was, hoeft nu niet meer zo te zijn, misschien is het zaad van je vriend inmiddels wel weer "goed"... :)

bij ons was het precies andersom, met beide andere kids direct zwanger, en 2e door de pil heen, en nu met de 3e anderhalf jaar aan het "tobben" geweest en bleek in de tussentijd dat zijn zaad zo slecht was dat "zefl" zwanger worden eigenlijk niet mogelijk was en dat we de mm nodig zouden hebben om nog een keer een wondertje te mogen verwachten...

maar niets bleek minder waar toen ik 2 wkn voor we terug moesten positief testte....

dus ik zou zeggen gewoon vragen om een zaadonderzoek meid, dan weet je precies hoe het zit, en kun je altijd nog kijken of je eerst "zelf" gaat tobben.... ;)

4. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Inderdaad wat smoekie zegt even naar de HA om een nieuwe zaadtest vragen!

Succes!

Share This Page