Wie ook 1e kindje prematuur en nu zwanger van de 2e?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by debby82, Aug 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Ben benieuwd of er intresse is in een clubje van vrouwen waarbij het 1e kindje te vroeg geboren is en die nu zwanger zijn van de 2e.
    Mijn dochter is geboren met 34+4 omdat ik zwangerschapshypertensie had en ik hoop nu gewoon op tijd te bevallen...

x

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    wij zijn ook zwanger van de 2de onze dochter is geboren met 34.3 weken zonder reden.
    ik moet zeggen dat ik het erg spannend vind hoop het ook eigenlijk geen 2de keer mee te maken.

3. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    o ik zie ook dat onze kinderen straks even veel schelen onze dochter is van 19 augustus 2 maanden jonger als jou dochter maar ik ben ook 2 maanden korter zwanger als jou

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat is grappig! En mijn dochter is met 34,4 geboren.
    20 maanden verschil lijkt mij perfect

5. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ja dat lijkt mij ook.
    hoe groot was jullie dochter bij de geboorte??
    onze dochter was 1980 gram en 42 cm
    loop je bij de gyn of vk??
    ik mocht kiezen heb voor de vk gekozen vind ik toch wat persoonlijker.
    ik krijg wel 2 extra groei echo's en misschien dat ik ook nog voor controle's naar de gyn moest maar dat gaan we nog bekijken.
    word jij ook extra in de gaten gehouden??

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter was 1990 gram en 40 cm ;)

Ik loop bij de gyn. Ik mocht ook kiezen, maar vind de gyn fijner omdat ik zowieso vanaf week 36 naar de gyn moet omdat ik een keizersnee heb gehad bij de eerste. En ik was al bij de gyn omdat ik met medicijnen zwanger ben geraakt. Dus ik had geen zin in heen en weer gejojo.
    Ik heb wel extra controles denk ik op het laatst maar daar is nog niks over gezegd. Ik denk dat ik vanaf week 28 om groeiechos ga vragen. Dat had ik bij mijn dochter ook en toen kwamen ze er achter dat ze toch wat achter liep.

7. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn 1e is pre en dysmatuur geboren met 29+5. Hij was 900 gram en 36 cm. Hij is nu 8 jaar en alles is prima met hem.
    Mijn 2e zwangerschap vond ik heel eng, bang dat het weer zou gebeuren....mijn dochter kwam uiteindelijk pas met 42+3!!!! Zij was 3750 gram!
    Ben nu zwanger van een 3e, ben benieuwd hoe het dit keer gaat verlopen, precies 40 weken?:D

8. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ook een kleintje dus.
    ik kan me voorstellen dat je bij de gyn onder controle ben het heeft voor jou dus ook weinig zin om naar de vk te gaan.
    ik had zo iets als er wat is ben ik zo over naar de gyn de vk is aan het einde van de straat en mijn vorige zwangerschap hoefde ik maar te bellen en mocht meteen komen voor een echo.
    ik heb van 6 tot 20 weken hele flinke bloedingen gehad zo erg dat de gyn met 13 weken zei dat ik er over na moest gaan denken of het niet beter was om mijn zwangerschap af te breken voor mijn eigen gezondheid ik heb dit geweigerd heb nu dus een prachtige dochter.
    denk dat ik hoop op een goede zorgenloze zwangerschap wie niet maar denk dat ik daarom gekozen heb voor de vk

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dit soort verhalen hebben we nodig!!
    hopenlijk blijft dit kindje ook zitten tot de 38 weken of langer.

10. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook ja:)
    Ik mocht niet kiezen voor controles, werd gewoon weer gyn...
    De reden bij mijn zoon was hellp bij mij en groeiachterstand bij hem.
    14Sept de eerste controle en echo, spannend! Het is ook alweer zo'n poos geleden allemaal. Mijn zoon is 8 en dochter 6:)

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    anmiri welkom, nu zijn we met zijn drieen, wordt een echt clubje zo!
    spannend binnenkort de eerste echo!

mimi wat een vreselijk advies van die gyn... gelukkig heb je je er niet aan gehouden...

Share This Page