Langer dan een jaar bezig geweest (deel 3)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Danjo, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Als ik wil heb ik dat zeker wel, maar op de een of andere manier zit ik nog niet zo in mijn emoties, ja, soms. Ik ben meer opzoek naar antwoorden. Daarom heb ik zojuist ook een topic aangemaakt in het baby, dreumes stuk. Hopelijk zijn er mama's die het herkennen waarmee ik ervaringen kan uitwisselen.

Caruli; nu pas weet ik een beetje wat je doormaakt, die onzekerheid over de gezondheid van je kind. Dikke knuffel hoor!

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

Daar ben ik weer, 2 dochters rijker nu. Ben afgelopen maandag bevallen van een dochtertje, ze woog 3740kg.
    Ik geniet volop van ze en mijn kraamtijd, nu ben ik echt een fulltime mama.

Hoe gaat het hier met jullie?

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Hey ben je d'r weer! Wat leuk! Nogmaals ontzettend gefeliciteerd! (We hadden je allemaal gefeliciteerd en zijn toen vrolijk verder gaan beppen dus dat staat alweer enkele pagina's terug.)

Da's een mooi maatje! Oh lijkt me heerlijk, zo'n ontzettend klein lief teder hulpeloos mensje dat helemaal afhankelijk van je is en wat nog het liefst lekker op je buik of schouder in slaap valt! (Alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe het is als je nog een kindje rond hebt lopen!)

Ga je ook niet meer werken, ben je nu een thuisblijf mama? Lijkt me erg leuk. :D

4. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Hvj: Goed gevoel, mama van 2. Heerlijk. Is alles voorspoedig gegaan?
    Je banner zegt dat je al aan het lijnen bent...nee toch? Eerst even genieten toch. Die kilo's gaan er zo vanzelf af, als je achter je dametjes aan moet rennen ;)
    Geniet van je mooie meiden.
    @ Liza: Lekker even huilen is alleen maar goed voor je. Weet je al de uitslag? Hopelijk krijg je snel de antwoorden die je zoekt: knuff
    @ Ft: Jammer dat ze niet langer zo klein blijven. Alhoewel als ze groter worden ook zoveel leuks en lief doen...zucht...het is gewoon allemaal geweldig.
    Hoe is het met Nick?
    @ Caruli: Fijn dat het wat rustiger is. Dit is de maand dat je voor de so gaat. Ik ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Hoe gaat het met de ontwikkeling van Mitchell?

Gisteravond overleeft :D Het was nog best gezellig en pas 23:30 thuis. Ik sliep ook binnen 10 minuten.
    En mijn kleine meid loopt....Ze valt nog wel af en toe, maar het grotendeels loopt ze nu. Ik moest vanmiddag wel lachen, want ze heeft 2 poppen en besloot om met die 2 poppen in haar armen naar de huiskamer te gaan lopen....dat was misschien wat hoog gegrepen en ze bleef vallen. Ze werd helemaal rood van woede :D:D:D Toen heb ik haar maar even geholpen ;)

Liefs femme

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hvj: Nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :D :D
    Geniet van je kraamtijd.

La Femme: Hier staat de ontwikkeling weer stil, hij zit nu nog steeds dik onder de P5 lijn...
    Nu is het aftellen naar 21 mrt, dan moeten we een dag naar Rotterdam. Neuroloog, Oogarts en Kinderarts.
    En dan 22 mrt is DE dag van de second opinion ;)
    Het kan mij nu niet snel genoeg gaan.

6. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Hvj; ook van mij nogmaals gefeliciteerd! Geniet van de kraamtijd.

La Femme; wat leuk dat ze loopt, zo leuk dat ze steeds wat meer willen dan lukt, alleen maar goed voor de ontwikkeling.

Caruli; als je in onzekerheid zit is het nog lang wachten.

Hier vannacht helaas weer een gebroken nacht gehad. Ze is zo angstig en wil telkens bij ons zijn. Ook het inslapen was een drama. Om 22.30 uur sliep mevrouw. Ze was na 2 uur helemaal overstuur, toen ging het niet meer lukken en hebben we haar toch maar uit bed gehaald. Lastige is dat je ook niet weet hoe ze zich voelt dus het kan zijn ze zich gewoon nog niet goed voelt. Lastige situatie hoor.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    LizaM: jee meid das niet leuk als je meissie niet kan slapen, kan ook komen door het zh opname. Daar kunnen ze ook nog een tijd overstuur van zijn.

Trek je het nog wel met je zwangerschap?
    Een hele dikke knuffel!

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Liza, da's idd lastig als ze zo overstuur is. Mijn gevoel zegt houd haar lekker dicht bij je. Dan merk je misschien wel of ze gerustgesteld wordt door je aanwezigheid of dat het toch meer is dan alleen onrust.

@Caruli, 22 maart komt alweer dichterbij! Nog maar 3 weekjes. :D

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja idd nog 3 lange weken ;)

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

Ben ik ook eventjes, hier erg druk met de meiden en het bezoek. Ook voel ik me nog brak dus actief meedoen/kletsen kan ik nog niet doen. Ik heb ineens weer hevige krampen en mijn lichaam voelt leeg/uitgeput, mentaal heb ik het zwaarder dan ik dacht pfff.

Dank je voor de felicitaties dames. Ik ben nog niet begonnen met afvallen, ben gwn steeds nieuwsgierig hoeveel ik weeg dmv gezond eten en bv geven.

Bevalling was vrij snel gegaan, het begon zondagnacht op maandag met weeën die hevig werden maar ik alsnog niet serieus op in ging aangezien het weken daarvoor ook zo ging en het niet doorzette.
    Heb die nacht ook niet kunnen slapen, in de ochtend werd het heviger waarna ik een douche heb genomen en uiteindelijk mijn man belde dat het toch serieus begon aangezien het regelmatiger werd.
    Om 14u kwamen we aan in het zh, om 15u kreeg ik inwendig onderzoek bleek ik al 7cm te hebben (ik geloofde mijn oren niet). Om 16.30u tot aan de bevalling kreeg ik me een helse pijn, maar pufte het toch rustig weg gelukkig. De vp zei steeds ik denk dat ik de gyn maar erbij ga roepen want je ligt erbij alsof er niks aan de hand is, omdat ik zo rustig was (tjah aan schreeuwen heb ik niks, pijn zal ik toch moeten lijden haha).
    Toen de gyn kwam om 17u had ik 9cm. Toen ik volledige ontsluiting had waren de weeën als sneeuw voor de zon verdwenen, en op mijn rug kreeg ik geen persdrang maar op mijn zijkant weer wel. Uiteindelijk moeten persen zonder weeën, en binnen 2min was onze prinsesje er om 17.28u

Nadeel van een snelle bevalling zijn de naweeën, OMG wat doen die vreselijk pijn. Ik heb het 3 dagen erna nog gehad en alleen dmv pm kon ik de pijn verzachten.

Het is achter de rug gelukkig, nu verder genieten van mijn prinsesjes.

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

@FT, ik werk al niet meer sinds ik zw was van mijn eerste. Ben fulltime huismama.

12. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Hvj: Mooi verhaal, Ik ga gelijk weer aan mijn eigen bevalling denken. Ik had ook een snelle bevalling en heb toen ook meer last gehad van de naweeën dan van die daarvoor (bij wijze van hè ;))Mijn baarmoeder was daardoor wel binnen no time weer geslonken.
    Lekker goed uitrusten. Dat kletsen komt wel weer. Geniet heerlijk van je mooie meiden. Hoe vindt je oudste haar nieuwe zusje?
    @ Liza: Extra knuffel voor jou. Ik kan me voorstellen dat je dochtertje even helemaal van slag is. Lijkt me best angstig allemaal voor zo'n klein meisje. Maar lekker vaak knuffelen en hopelijk wil ze dan snel weer lekker zelf gaan slapen. Sterkte.
    Volgens mij kreeg je donderdag de uitslag toch? Ik denk aan jullie
    @ Caruli: Wat vervelend dat hij momenteel niet vooruit gaat. Jammer. Je hoopt toch dat hij beetje bij beetje er gaat komen. Helpt het revalidatie programma wel? Ik ga de dagen voor je weg denken.

Morgen zijn mijn partner en ik 5 jaar gepartnerd. Ik wilde niet trouwen, dus hebben we een partnerschap afgesloten. Vlak voordat onze zoon werd geboren. Hij wordt in mei 5. Ik denk niet dat mijn man (vind ik makkelijk dan partner, dat klinkt zo zakelijk :cool:) er aan gedacht heeft. Normaal ik ook niet, maar mijn zusje wel :D. Ik heb geregeld dat de kids morgenavond bij mijn ouders aan het slapen zijn, zodat wij een avondje uit kunnen. Morgenochtend ga ik ook nog een lekker ontbijtje maken....Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik vertel jullie donderdag meer.

Liefs Femme

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    La Femme: Leuk joh, alvast gefeliciteerd :D

Hvj: Mooie bevalling meid, wel balen dat je hebt moeten persen zonder weeën.

La Femme: We hebben geen revalidatieprogramma, we moeten over 3 maanden weer terug komen en dan word er weer gekeken wat hij op dat moment kan enzo, en zo word er steeds bekeken wat hij doet en of we nog iets meer voor hem kunnen doen.

14. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Yippie ligt al sinds eergisteren in het zh, alles gaat goed met moeke en de kindjes ben benieuwd wanneer de kleintjes zich melden

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Danjo is ze aan het bevallen of is ze om een andere reden opgenomen?

@Hvj, mooie bevalling idd. Mijn moeder had al eens gezegd dat bij een snelle bevalling de naweeën heftiger zijn. Zij had dat bij mijn zusje (derde kindje) ook heel erg gehad.

@Lafemme, gefeliciteerd! En vooral ook een gezellige avond toegewenst. :)

16. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ft ik weet het niet ze moest voor controle en ze hebben haar daar gehouden. vind zo raar om dr te smsen straks is ze wel bezig haha

17. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    ff wat opgezocht hier

hah meidne..

ik lig sinds gisteren in het zh ik zou ingeleid worden maar helaas ging alles wat minder als we gehoopt hadden. ik ben nu al 2 dagen aan het primen.. dus we zien wel hoe het gaat lopen!

liefs yippie

Goeden morgen lieve dames..

Vanmorgen weer geprimed... hha ik denk dat mijn lijf gewoon een 40 weken zwangerschap in het hoofd heeft.. 3e dag van primen is aangegaan.. de asssistent gyn was er net en hij zij van je mag echt je gezegend weten dat het zo goed gaat.. de kinderen krijgen nog net wat extra gewicht mee en dan kan je waarschijnlijk zo naar huis.. moest wel lachen want hij had het er ook nog over dat hij niet vaak zag dat je er nog zo bij ligt zeg maar..
    Het is echt een leuk peer.. verder is het wel humor lopen hier 2 gyn te azen op mijn bevalling hihih.. 2lingen hebben ze niet elke dag he.. of zou het door mij komen!!!:)..
    We nemen de dag zoals die gaat.. en zien wel hoe het gaat lopen..

liefs Yippie

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Danjo; bedankt voor de info over Yippie; hoop dat het nu toch snel gaat beginnen voor haar.

Vanmorgen hebben we de meeste uitslagen van de onderzoeken gehad. Helaas was nog niet alles binnen maar ze gaan er vanuit dat het een TEK is geweest. Toen ze in november het Rota-virus doorgemaakt heeft, is de productie van rode bloedcellen grotensdeels stil komen te liggen. De rode cellen die er nog waren zijn ongeveer 120 dagen actief en worden dan weer afgebroken. Daarna begonnen dus echt de problemen.
    Door de bloedtransfusie maakt ze nu weer zelf rode bloedcellen aan. Haar HB was nog niet helemaal goed maar het ziet er naar uit dat ze dat zelf weer voldoende op kan bouwen. Een tijdelijk probleem dus en gewoon echt pech hebben. Het komt op 4 van de 100 duizend gevallen voor na een virus, best zeldzaam dus. Vanmorgen is haar casus schijnbaar dan ook gebruikt om andere arsten op te leiden en onze huisarts was het nog nooit tegengekomen in haar loopbaan. Waardoor sommige kinderen dit treffen is wetenschappelijk nog onduidelijk.

Komende donderdag krijgen we de andere uitslagen maar daar verwachten we geen gekke dingen meer van. Ondanks dat het pech is dat wij dit treffen hebben we dus erg veel geluk gehad dat er niets anders (ergers) aan de hand is!
    We zijn dan ook erg opgelucht.

Bedankt voor alle steun!

19. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Liza, dat klinkt heel erg goed idd. Domme pech dat jullie dit moet overkomen, maar niet heel ernstig dus. Ik kan me voorstellen dat je enorm opgelucht bent. :D Is ze al wat minder angstig?

20. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Spannend Yippie......ik denk aan jullie

@ Liza: Fijn dat de uitslagen goed zijn.

Ga snel weg, want de mol begint :D

laters Femme

Share This Page