Langer dan een jaar bezig geweest (deel 3)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Danjo, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Yippie is bevallen van 2 gezonde dochters eva is geboren om 13:12 en weegt 2930 gram en is via de gewone weg gekomen en Vanja is geboren om 13:45 via een keizersnede ivm een spagaat ligging, en Vanja ligt in de couveuse ivm klein zijn 2070 gram.
    Yippie is moe maar ontzettend trots en papa natuurlijk ook

2. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Yippie; gefeliciteerd! Een bevalling en een keizersnee dat is niet niks zeg, hopelijk heb je een voorspoedig herstel. Laat jezelf lekker verwennen!

Dames; ik ben echt zooooo opgelucht! En ons meisje begint weer echt zichzelf te zijn, heerlijk vrolijk, kletst de oren van je kop en lacht tegen iedereen. Ook het angstig zijn begint af te nemen.

3. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Yippie: gefeliciteerd met jullie meiden :D :D

4. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Danjo; ik wilde net stemmen maar volgens mij heb je er al voldoende, klopt dit? Wat heb je nu gewonnen?

5. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Lizam wat fijn dat je meisje weer aan het opknappen is super.
    Ja ik heb nu even genoeg stemmen vanaf maandag mag je weer elke dag stemmen :D heb een wallie kaart gewonnen voor een spel dat ik speel

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Yippie; gefeliciteerd met de geboorte van jullie meiden!!!

7. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Gefeliciteerd Yippie.

Wat een verhaal 2 baby's en 2 verschillende bevallingen, maar wat fijn dat ze het beide goed doen. Prachtige gewichten En wat een stoere namen.
    Geniet Yippie en yippie-man.

Liefs Femme

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Yippie, ontzettend gefeliciteerd meid!! Heel bijzonder idd, een gewone bevalling en een keizersnede!

Ook wij zijn weer aan het dokteren. Gisteren heeft Nick na 9 maanden weer last gehad van zijn hartritmestoornis. :( Hij is al sinds september van de medicijnen af, maar gisteren was het weer mis. Hij was heel erg moe dus ik had een dvd aangezet en nam hem op schoot om samen een filmpje te kijken. En toen hij tegen me aanlag en ik hem vasthield, voelde ik zijn hart weer heel hard bonken. Gelijk mijn man gebeld en toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Aan de hartmonitor had ie weer een hartslag van 325. De kinderarts heeft hem weer 'gereset', ze hebben daar een bepaald medicijn voor dat ze via infuus inspuiten. Dan gaat zijn hart naar bijna 0 en pikt dan het normale ritme weer op. We zijn een nachtje gebleven ter observatie en hij krijgt zijn medicijnen weer. Ook gaan we nu weer maandelijks op controle tot blijkt dat het weer goed gaat.

Ik had echt niet meer verwacht dat het nog zou gebeuren, maar gelukkig hadden we het op tijd door en hadden we de tijd om te reageren.

Nu krijgt ik alleen de plakkers van de eerste hulp er niet af, die zijn voor volwassenen en zitten heel erg vast. Ik heb ze maar goed ingevet met babyolie, ik weet anders ook niet hoe ik het aan moet pakken...

9. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Ft: Oh get wat schrikken weer. Wat goed dat je het zelf gevoeld heb. Merkte je het ook aan hem? En zou het alweer vaker gebeurt kunnen zijn, zonder dat jullie het door hebben gehad?
    Vreselijk idee dat zo'n hart, als ware even weer op 0 gezet wordt. Is best griezelig of niet?
    Fijn dat ze hem nu goed in de gaten gaan houden.
    Is het voor jullie duidelijk waarom hij dit heeft en wat eraan gedaan kan worden? Ik weet nog wel dat jullie toen medicijnen gebruikte, maar begreep toen ook dat hij erover heen zou groeien toch?
    Nou heel veel sterkte voor jullie...knuff

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Gelukkig merkte ik verder nog niks aan hem, we hebben het echt vroeg ontdekt gelukkig. Ja, dat resetten is idd heel griezelig, de crashcar staat ook klaar als ze dat doen, het gaat vrijwel altijd goed, maar het zou kunnen dat hij dus niet meer op gang komt. Gelukkig is het laagste dat ik dit keer heb gezien 71, vorige keer zagen we 34 op de monitor. Hij pakte het heel snel op, voor ik het door had was het al gebeurd gelukkig.

Er is nog steeds een kans dat hij eroverheen groeit en ik ga daar ook nog steeds vanuit (ik kan me er later altijd nog zorgen over maken). Als hij het toch vaker zou krijgen en hij groeit er niet overheen, dan kan hij eraan behandeld worden. Wat ze toen uitlegden was dat je een soort 'knoop' in je hart hebt die het ritme regelt en hij heeft een extra 'puntje' zitten wat soms de boel in de war stuurt. Zijn hartboezems gaan dan heel erg snel kloppen, waardoor op den duur zijn bloed niet meer rond gaat omdat zijn hartkamers dat niet bij kunnen benen. Vandaar dat ie toen ook zo ontzettend ziek is geweest en ze ook geen infuus erin kregen. Er stond te weinig druk op zijn aderen om te kunnen prikken. Nu ging dat in één keer goed, dus we waren gelukkig goed op tijd.

Het zou kunnen dat hij het nog eens heeft gehad, hij kan er namelijk ook weer uitkomen door flink te hoesten, niesen of zelfs door druk te zetten bij poepen. Maar ik denk het niet, ik denk dat ik het dan toch wel gemerkt zou hebben. Nu legde ik mijn hand op zijn borst en zag mijn eigen vingers heen en weer gaan. Je voelt dan echt dat zijn hart zo ongeveer uit zijn borst klopt zo hard.

Naderhand was hij trouwens wel heel erg moe, hij heeft vandaag heel veel geslapen. Maar het is natuurlijk lichamelijk ook heel vermoeiend als je hart zo snel gaat.

11. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    FT; tjee, je zult echt wel weer geschrokken zijn zeg! Wat lijkt me zo'n behandeling verschrikkelijk zeg. Gelukkig pikte hij het snel weer op. Wat goed dat je het zo snel door had. Balen dat hij nu weer aan de medicijnen moet en je telkens op controle moet. Laten we hopen dat hij er snel overheen groeit.

Dames; kleine tip: doe FT en mij aub niet na en zorg dat je wegblijft uit het ziekenhuis!!!! ;)

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    FT: jee meid wat een schrik, hopelijk gaat het snel beter met zijn medicijnen.

LizaM: hoe is het met jou?

Ja hier zien we ook al bijna 15mnd het zh... leuk is anders. Maar als het moet voor je kind dan moet het.

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Ft; hoe is het nu met Nick? En met jullie?

Caruli; hoe is het met jullie en het wachten? Wat kunnen dagen dan toch lang duren hè. Ik hoop zo dat jullie snel duidelijkheid krijgen en de juiste hulp voor Mitchell zodat hij weer vooruitgang laat zien.
    Hier helaas twee erg matige dagen in het weekend. En morgen heb ik ons meisje eigenlijk de hele dag alleen, ik ben bang dat opa en oma weer moeten inspringen want zoals het nu gaat....
    Ons meissie is trouwens weer vrijwel de oude, zo wat is het lang geleden zeg dat ik haar zo heb horen lachen dat ze weer de hik krijgt. En hoe snel nu ineens haar taalontwikkeling gaat, echt niet normaal! Super om haar weer zo te hebben!

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Liza, Nick is weer de oude, al is hij wel moe elke keer. Ik denk dat het toch wel indruk heeft gemaakt allemaal. De medicijnen die hij heeft houden zijn hart rustig, dus het zou nu niet meer moeten gebeuren.

Wat heerlijk dat jullie meisje weer als vanouds is! Jammer dat je jezelf niet lekker voelt, ben je nog steeds zo misselijk? Je zult wel zo slap als een vaatdoek zijn dan. :(

@Caruli, idd, voor je kind doe je alles, ook al zou je het liever anders zien. Voor jullie nog 16 dagen tot de second opinion. :) Ik ben echt heel benieuwd of zij iets anders zeggen.

15. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    ft idd schikken meid, gelukkig nu vaker controle en gaat het weer goed knuffel.

caruli voor jullie ook een knuf meid.

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Femme, voordeel is idd dat de bm wel snel slinkt hier ook het geval. Mijn oudste is heel lief/zorgelijk naar haar zusje toe maar op z'n tijd ook wel beetje jaloers als ik haar vast heb/voed want dan wil zij ook bij mij komen zitten. Zo alweer 5jr gepartnerd. Wil je nog steeds niet trouwen?

@Caruli, dank je en tjah ze moest eruit en dat was de enige manier op dat moment.

@FT, klopt ze zijn heviger dan de gewone weeën maar gelukkig is dat allemaal achter de rug.

@Liza, fijn dat de uitslagen goed waren en dat er niks ernstigers aan de hand is.

@Yippie, van hart met je 2 dochtertjes meid. Geniet er lekker van!

@Zeehondje, heb het denk nog niet gezegd dus bij deze meid. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, het is jullie gegund. Geniet ervan.

@FT, jeetje meid dat was ff schrikken maar gelukkig is hij weer de oude en aan de medicatie. Goed dat je het snel hebt opgemerkt, hopelijk komt alles goed.

@Liza, fijn om te lezen dat je dochtertje weer de oude is. Geniet ervan.

@Aan alle zieke kindjes en de mama's een dikke knuff!

@Hier gaat het z'n gangetje. Druk gezellige boel hier met de meiden. Zus is blij met d'r zusje en de kleine is nog snotverkouden. Zelf ben ik nog moe/uitgeput maar ja wat wil je met gebroken nachten en dagelijkse bezoek. Komende week wat rustiger aan doen zodat ik kan bijtanken.

17. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Ft: Fijn dat Nick weer de oude is. Ik kan me voorstellen dat hij moe is. Zijn hart heeft zo hard moeten werken. Stel dat hij er niet over heen groeit, moeten ze dan opereren aan dat "puntje" of wordt dat met medicijnen behandeld? Niet dat ik er aan wil denken, maar was gewoon benieuwd.
    @ Liza: Wat goed dat jullie meid zo is opgeknapt. Fijn om te horen. Houden ze haar hb nu nog in de gaten? Lekker genieten van haar gebabbel.
    Hoe gaat het met je dieet voeding?
    Hopelijk kan je toch ook een beetje gaan genieten van je zwangerschap.
    @ Caruli: Wat jammer dat Mitch zijn ontwikkeling momenteel stil staat. Wat kan hij nu al wel? Hopelijk vliegt de tijd voorbij zodat jullie snel voor de second opinion kunnen gaan.
    @ Danjo: Hoe gaat het met Naomi? En met jezelf? Gaat het wat beter met je bekken?
    @ Hvj: Fijn te horen dat alles goed gaat. Logisch dat je grote meisje af en toe eens jaloers is...dat hoort erbij. Gewoon niet buiten sluiten dat komt het wel goed. Goed plannen en alleen wanneer het jou uitkomt ;) En heerlijk genieten.
    @ Yippie: Hoe gaat het met jullie? Nogmaals dikke knuffels voor jou en je 2 meiden

Liefs Femme

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ft: Super dat het weer goed gaat met je ventje.

Liza: Ook fijn dat jou meissie weer opgeknapt is, moet je nu veel op controle voor haar HB?

La Femme: Op dit moment kan Mitchell Tijgeren (al 7mnd) Zich optrekken, en redelijk blijven zitten als we hem neerzetten, Dus hij kan niet zelfstandig gaan zitten. En praten nog helemaal niks.
    Hij zit op dit moment met zijn motoriek dik onder de p5 lijn.

Hvj: Snap het best dat je het druk ermee hebt zeg, probeer idd even bij te tanken. En natuurlijk lekker genieten van je meiden :D

Yippie: Hoe gaat het nu met jou, je man en de meiden'? Ik hoop dat Vanja snel mee naar huis mag. En Eva natuurlijk ook he ;)

Danjo: Hoe is het met jou en je meissie?

Hier morgen voor het eerst 1 hele dag geen kids, ze gaan naar oma en opa toe en blijven slapen ook nog ;)
    Pfff 1 dag is eigenlijk te kort dan he voor alles wat ik dan zou willen doen.
    Het hele huis "even" poetsen, medicijnen gaan bestellen bij de apotheek voor Mitch enzo enzo enzo.
    En dan oma maar denken dat ik dan aan het genieten ben van mijn kinderloze dag...

19. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Caruli, idd, tijd vliegt als je zoveel wilt doen. Bekend probleem. :D

@Lafemme, volgens mij zouden ze het met laser kunnen oplossen als ik me het goed herinner. Het zou geloof ik geen hele operatie worden. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Femme, dank je. I will!

@Caruli, en hoe was je kindlozedagje?

Share This Page