Langer dan een jaar bezig geweest (deel 3)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Danjo, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja hij is altijd vrolijk en vriendelijk.
    Dat hoor ik van veel mensen, van ach je ziet het niet aan de buitenkant ;)
    Wij kennen het Radbout nog niet, maar onze huisarts loopt er zelf met zijn kinderen en die stelde dat voor.
    Nog een paar weken en dan is jullie Nick 1 jaar :D
    Gaat snel he.

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ja niet normaal he? We zijn ook al druk bezig. hihi We hebben een glijbaan voor hem besteld en hele leuke uitnodigingen verstuurd. Nu nog straks een mooie fototaart en het feest kan beginnen. :D Ben stiekem ook wel heel benieuwd wat hij van de oma's en opa krijgt! hihi Mijn man zag bij zijn moeder in de meterkast een grote doos staan in speelgoedwinkel-pakpapier! hihi

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Overigens vind ik dit geen reden om dan maar te doen alsof het allemaal niet zo erg is! Kan me voorstellen dat je dat ook wel tegenkomt, mensen die doen alsof je van een mug een olifant maakt. ;)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Spannend meid, het feestje kan bijna beginnen ;)
    Jammer he dat ze er zelf nu nog niet veel van snappen.
    Hoe ouder ze worden hoe leuker :D

Ja meeste mensen snappen niet goed wat hij heeft.
    Vaak dachten mensen ook als ze hem zagen dat hij "lui" was. Omdat hij nog niet zo ver is in de ontwikkeling.
    En meestal kan ik netjes antwoorden maar soms ben ik het echt zat en zeg ik : Nee mijn kind is niet lui maar heeft een hersenafwijking.

Tja dan zijn ze stil he ;)

Als mensen er zelf niet mee te maken hebben zijn ze vaak geneigd om alles te bagataliseren.

Maar goed..

5. hier druk nee hoor...

het is hier de rust zelfe hihih..

gezellig druk heet dat!!

effe een spam..

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wat een leuke foto! :D Heerlijk hoor, zulke kleine kindjes. :D

7. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Caruli; ja het woord hersenafwijking maakt vaak wel indruk maar het blijft jammer dat je mensen moet shokeren voordat ze bepaalde opmerkingen voor zich houden!
    Mocht je niet tevreden zijn over de pre logopedist; bij het Radboud hebben ze een heeeeeeeele goede pre logopedie afdeling!

Yippie; wat een heerlijke meiden zijn het toch!

Ft; wat is dat eerste jaar toch snel gegaan zeg! Zeker spannend wat hij gaat krijgen. Hopelijk is het een leuk feesje.

Ons meisje moest vandaag weer terug naar de KA. Ze had nu een HB van 6,8. Net iets te laag maar ze was tevreden. Ze ontwikkeld zich namelijk goed en is nu ook eindelijk 9 kilo!!
    Het eczeem daar gaat het niet goed mee, dus hebben we nu een heftigere hormooncreme gekregen, ze heeft er zo'n last van, echt zielig. Vaak wordt ze gewoon wakker van de jeuk!
    Lastige is dat ik die creme niet mag smeren ivm mijn zwangerschap maar daar vinden we wel iets op. Over twee weken een telefonische afspraak ivm de eczeem en over twee maanden opnieuw HB prikken.
    En na zo'n zware dag ben ik echt helemaal op, dus lekker op de bank nu en op tijd mijn bedje opzoeken.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Caruli het is allemaal wat zeg bah bah dikke knuf

Yippie jaaa roze meisjes :p

Ft heerlijk he dan gaat het toch wel heel snel he haha.

Lizam fijn dat ze weer tevreden is kun je die creme niet met een handschoentje smeren en bvb mondkapje op???

Hier gaat alles zn gangetje

9. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

@ Caruli: Ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend kan zijn dat men altijd maar een mening vormt zonder daarbij na te denken. Soms zijn mensen zo dom. Het is fijn dat Mitch zo'n vrolijk mannetje is, maar ik kan me voorstellen dat voor jullie al die onduidelijkheid en al die ziekenhuisbezoeken behoorlijk gaan opbreken. Wat ik al zie. Je bent een kanjer. Hopelijk krijgt alles een plekje.
    @ Ft: Wanneer is Nick precies jarig? En wanneer vieren jullie het? Leuk hoor dat je de uitnodigen al hebt gestuurd. Goed bezig....zo leuk zo'n eerste verjaardagfeestje. Geniet ervan.
    @ Liza: Fijn dat je dochter is opgeknapt. Hopelijk helpt de hormooncrème. Moet je wel voorzichtig meedoen toch? Ik bedoel dat mag je niet te lang smeren...Hopelijk knapt het er van op.
    Wat leuk dat je de kleine al voelt schoppen. Wanneer ben je precies uitgerekend? Balen dat de misselijkheid blijft. Ik kan me voorstellen dat je ja soms erg zwak voelt.
    @ Yippie: Wat word ik vrolijk van je foto's. Wat een droppies. Wat zal jij trots zijn.
    @ Danjo: Zwaai zwaai. Fijn dat alles zijn gangetje gaat. Lekker aan het genieten van het mooie weer?

Hoe zou het met de andere pas bevallen moeders zijn. Vast allemaal druk druk druk.

Hier richting "de dag", maar ik geloof dat de symptomen van een naderend bloedbad zich al melden. Ik had even wat hoop (wat dom is...) maar sinds vandaag alle oude kwaaltjes zijn er weer. Nu al de hele avond buikpijn....blehhhh. We zullen het wel weer zien.

Liefs femme

10. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    La Femme; ik duim toch nog even verder voor je, je weet immers maar nooit......En hoop moet je wel houden hoor!
    Ik ben op 28 augustus uitgerekend, nu ruim 19 weken. Komende dinsdag de 20 weken echo!
    Het smeren van de creme moeten we inderdaad zo minimaal mogelijk doen. Maar het ziet er nu al een stuk beter uit!

Danjo; ja ik kan wel smeren met een handschoentje maar als het lukt doet mijn vriend het nog gewoon.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    LizaM: Wow spannend de 20 weken echo, leuk dat je je beebje al voelt ;)
    Fijn dat het nu beter gaat met je meissie.
    Wat een klein poppetje is het zeg, hier is mitch al 10 kilo.

Lafemme: De zh bezoekjes zijn idd zwaar omdat het vaak lange dagen zijn, maar nu hebben we weer even rust ;)
    Hoop voor jou dat het bloedbad uitblijft.

Danjo: Zwaai zwaai :D

Yippie: Leuke spam "smelt"

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ps. Vandaag is ons ventje alweer 16 maanden, wat gaat het snel!

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    #613 LizaM, 7 apr 2011
    Laatst bewerkt: 7 apr 2011
    Wat grappig ons meisje is vandaag precies 1,5 jaar! Gaat inderdaad super snel ;)

En dan te weten dat ze de laatste tijd een enorme inhaalslag heeft gemaakt. ;)

Sinds deze week zit ze dan ook eindelijk in een vervolgstoel in de auto. Ze pas nog prima in de maxi cosi wat betreft de normen maar haar beentjes begonnen we erg uit te steken en ze was het ook wel zat om niets te kunnen zien. In zo'n stoel ziet ze er ineens een stuk groter uit!

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wow lizam nu pas? Naomi zat met ong 8 mnd al in een autostoel moet ik ook zeggen dat ze toen al zelfstandig ging zitten en de mc echt beu was. terwijl naomi wel gemiddeld zit maar beslist niet groot en dik. ben benieuwd in mei weer na het cb denk dat ze nu wel de 10 kilo heeft gehaalt

lafemme we duimen nog ffkes door hoor

15. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Wij hebben het voor het jaar een keer geprobeerd in de winkel maar ze was echt nog te klein. De verkoopster zei ook dat dit nog niet veilig kon zijn ook al zou haar rug al sterk genoeg zijn doordat ze toen al liep. Dus wij hebben geduldig afgewacht. Tja, is geen grote hè. Sinds heb begin van de winter draagt ze al maatje 74 en nu zitten de broeken eindelijk best redelijk. Er zijn er nog maar een paar die we om moeten slaan zodat ze omhoog kan houden en dat de lengte ook wat beter begint te worden. Bovenkleding beginnen we nu met de kleine maatjes 80. Wel goedkoop hoor ze doet lang met haar kleren :p

Pfff hier zijn de slapeloze nachten weer begonnen, ben wel nuttig beziggeweest want ik heb de vaatwasser al weer leeg!

La Femme; hoe is het??

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Lizam zie je tijd wel vroeg haha, Oke ja hier broeken maat 80 en bovenkleding 80 maar het meeste 86. vervelend dat je slapeloze nachten hebt ik herken het zo vanuit mn zwangerscchap pff maar goed toen kon ik liggen wanneer ik wou je hebt er nu wel een kleintje rondlopen

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hey meiden, wat is het rustig hier! (Niet dat ik nou zoveel te melden heb hoor ;))

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Idd rustig hier!
    Morgen hebben wij de 20 weken echo. Ben erg benieuwd. Zeker omdat ik zo ontzettend weinig mijn foliumzuur binnen heb kunnen houden. Hopelijk is alles goed. Duimen jullie voor ons?

19. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Liza: Succes en veel plezier met de echo. Willen jullie ook weten wat het wordt? Spannend.
    @ Ft: Nog maar even en dan is het groot feest. De hoeveelste is Nick jarig? Heb je alles geregeld? Hopelijk is het dan weer lekker weer, want vandaag is toch wel even een terugslag vergeleken met de vorige dagen.
    @ Caruli: Gefeliciteerd met Mitch zijn 16 maanden.
    @ Danjo: Hier meisje 78 cm en 9800 gram. Ze draagt maat 80 broeken en jurkjes. Maar veel bovenkleding gaat ook hier al naar 86.....Ze heeft zo'n lekker bolbuikje :D:D. Ze kan ook erg goed eten ;)

Verder hier weer een ronde verder. Ik heb er vrede mee. Gisteren was mijn eerste nod dag en toen ik gisterenavond nog niet ongesteld was, kreeg ik toch hoop. Maar mijn hoofd zei al...het is niet raak. En dat klopte dus, want vanmorgen lekker vroeg wakker met een goede buikpijn en een bloedbad ;)
    Mijn man was er ook niet van onder de indruk en vindt dat ik er weer teveel mee bezig ben. Hij wil niet weer de stress en het verdriet van jaren hiervoor. Dat hadden we ook afgesproken, toen we voor een derde kindje begonnen. Ik ga dus nog minder ermee bezig zijn. Aankomende maand is waarschijnlijk toch al verloren, want we zitten rond mijn ei, in Curaçao met de kinderen op onze kamer.
    Verder spoken er al heel de ochtend vragen door mijn hoofd. Waarom wil ik een derde kindje, is dit het waard (al die hoop, verdriet, stress etc) Wanneer wil ik stoppen, ik word al 37...wanneer is mijn grens bereikt. Word ik nou zoveel gelukkigere van nog een kindje? Of zit het tussen mijn oren? Etc...genoeg om op het strand over na te denken :D

Veel knuffels voor jullie

Liefs Femme

20. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    La Femme; hele begrijpelijke vragen maar ook erg lastige om antwoorden op te vinden. Toch weer jammer dat het niet gelukt is. Zou je er vrede mee kunnen hebben als het niet meer lukt? Of zou dat voor jou toch als een kindje missen voelen? Lastig hoor!

Wij zijn net terug van de 20 weken echo en alles was goed!! Het geslacht hebben we, net zoals de vorige keer, op laten schrijven maar weten we dus niet.
    Ik had daar, helaas, een slechte binnenkomst, gaf over én viel flauw. Maar daarna kon ik dan ook mooi liggen.

Deel Deze Pagina