Langer dan een jaar bezig geweest (deel 3)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Danjo, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    La femme; logisch dat het niet helemaal zeker voelt. Maar probeer er vertrouwen in te hebben. Dat je een kloppend hartje gezien hebt zegt echt iets.

Hier gaat het allemaal wel goed. Helaas moeten we ons meisje wel bijvoeden want ze zat op 10% afvallen. Dus naast het voeden, kolven en bijvoeden. Dat is best even pittig. Hopelijk kunnen we hier over een paar daagjes mee stoppen. Wat mij betreft blijft het wisselend gaan en moet ik nog veel op bed liggen. De nodige keren val ik nog net wel of net niet flauw helaas .Maar ik heb een super kraamhulp die me heerlijk verwent (dezelfde als bij onze eerste meid).

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    #822 Fairy Tale, Aug 25, 2011
    Last edited: Aug 25, 2011
    @Liza, lijkt me idd lekker om dezelfde kraamhulp te hebben, de onze was ook geweldig. :) Wij hebben Nick ook een paar dagen bijgevoed omdat ik de eerste dagen maar weinig voeding had. Tot ik op een dag eerst 's ochtends 30 cc kolfde en 's middags ineens 130! Toen was het bijvoeden ook niet meer nodig. :D Hoe voel je je ivm je bloedverlies? Wat was je HB toen je naar huis mocht? De mijne was 's morgens 5,4 en toen mocht ik wel 's middags naar huis. Maar kon echt de eerste 3 a 4 dagen helemaal niks, niet eens alleen naar de wc lopen, daar had ik steun bij nodig en zat dan daar weer bij te komen voor de terugweg. De staaltabletten van de huisarts heb ik maar een paar dagen gebruikt, daar had ik last van. Verder veel floradix geslikt en vitaminepillen en roosvice ferro gedronken.

Wij zijn trouwens alweer terug na 4 dagen camping met de caravan. De voortent die erbij zat (hebben de caravan dit jaar tweedehands gekocht) kon aan één kant niet goed gespannen worden en met de belachelijke hoeveelheid water die er in die paar dagen is gevallen, stond de hele voortent blank. Nick had al moeite met wennen en toen hij ook niet meer op de grond kon zitten in de voortent, niet buiten kon lopen omdat het gras drijfnat was en dus eigenlijk alleen in zijn kinderstoel kon zitten, of in de auto of in de buggy, was de lol er wel vanaf. Met dit weer is hij eigenlijk nog te klein om met de caravan weg te gaan. Het slapen was ook drama, duurde ruim een uur voor hij eindelijk sliep en overdag wilde hij al helemaal niet. Nu gaan we een midweekje bungalow doen om toch iig nog vakantie te vieren. Lang leve de lastminute aanbiedingen. :D

3. LIZA!!!! van harte gefeliciteerd met je dochter!! whii ook 2 dochters..

La femme Dikke knuffel voor jou.. hopelijk blijft het geod gaat het is zo leuk een maart mama te zijn :p

4. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    FT; Wat jammer dat jullie campeer-ervaring in het water is gevallen! Maar een volgende keer komt het vast goed.
    Fijn dat jullie toch nog even weg kunnen.

Mijn hb is niet helemaal duidelijk wat dat was toen ik ontslagen werd. Tegen mij zeiden ze 4,6 en in het verslag stond 5,6. Volgens mij een typefout, maar goed dat hoor ik wel bij de nacontrole.
    Afgelopen dinsdag is mijn hb weer geprikt en was toen 4,8. Als het dus idd 5,6 was (waar de vk vanuit gaat) dan is hij gedaald. Dus ze hebben contact opgenomen met de gyn maar ik hoefde gelukkig niet terug voor een nieuwe bloedtransfusie.
    Hij mag nu niet verder gaan dalen. Komende dinsdag weer bloedprikken. Voel me nog steeds zo slap als een vaatdoek.
    De vk heeft bij het afsluiten van het kraambed ook een heel gesprek met me gehad dat ik een lang hersteltraject moet verwachten. Ik moet er rekening mee houden dat ik na mijn verlof niet meteen aan het werk kan. Het viel me zwaar tegen dat ze dat nu al kan voorspellen.
    Maar het goede nieuws; ons meisje doet het super!

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Fijn dat het met je meissie goed gaat, en hoe vind je andere meid het nu een zusje erbij?

En het herstel kan idd een tijdje duren, ik heb na mijn fluxus nog maanden slap gevoeld enzo...

6. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Lizam hoe is het meid?

lafemme hoe is het met jou meid en met beeb?

Caruli hoe is het met jou en beeb :D

Rest hoe gaat het met julle

Hier alles goed heb werk voor 12 uur in de week enbevalt me super. Naomi word een echte boef maar ohh zo leuk

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier gaat het goed, buikje groeid ook al goed dus...
    Afgelopen maandag hebben we de 1e GUO gehad en hetgeen wat ze konden zien was goed. Kindje lag er helaas niet goed voor. Maar goed er volgen nog sowieso 4 herhalingen van de GUO dus er zal heus wel een keer bij zitten dat het kindje wel goed ligt.

8. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    weet je al wat het word of wil je dat niet weten?

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja wij weten wat het word.

10. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    oke houden jullie geheim haha

11. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Caruli; Wat is dat? GUO? Mooi dat je buikje goed groeit nu.

Danjo; wat fijn dat je weer werk hebt. Wat doe je nu?

Hier is het even heel hectisch geweest. Onze oudste is ziek geweest. Onze jongste spuugt en heeft er enorme last van. We zijn gisteren bijvoorbeeld van 15.00 uur tot 2.15 uur met haar bezig geweest, ze bleef maar onrustig. Nu heeft ze nexium gekregen tegen de reflux.

Ik ben flink ziek geweest door borstonsteking (gekregen na de spruw). En omdat ik het niet vertrouwde heb ik gisteren de gyn gebeld en ik mag komende dinsdag voor een curettage komen. Zucht toch weer niet alles er in een keer uit helaas.
    Hopelijk hebben we dan het gehad en kunnen we gaan opbouwen en genieten. Oh, mijn hb is wel aan het stijgen gelukkig. Maar slap voel ik me zeker nog wel.

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Liza, jeetje meid, het zit je niet mee! Ga je nog wel door met bv? Balen van die curretage, vloei je nog zoveel dan?

@Danjo, gefeliciteerd met je baan. Hoe gaat het met je bi? Denk je dat je het goed kan combineren? :)

@Caruli, hoe gaat het verder? Ik zag dat Mitchell een paar stapjes doet? Wat goed van hem zeg! Gaat het verder lekker met eten en drinken?

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Hoi meiden

We zijn zaterdag met mijn broer zus en vriendin met aanhang en kids naar het strand geweest. Ik had verwacht dat Nick het allemaal maar raar of eng zou vinden, het zand en het water, maar hij vond het geweldig! Hij heeft zo'n leuke dag gehad (en wij dan dus natuurlijk ook!). Het is heerlijk om te zien hoe hij zo lekker zijn gangetje kan gaan. :D Even een fotootje. :D

14. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Hey meiden

Even ego

Ik zie nu dat ik hier niet verteld heb dat ik vorige week een niet zo'n gunstige uitslag had gekregen na mijn combinatietest. Ik heb een verhoogd risico op een kindje met trisomie 21 (syndroom van down)
    Ik was er ondersteboven van en nam het vooral mezelf kwalijk omdat ik zo graag nog een kindje wilde. En nu deed mijn leeftijd dit wonder schade.

Ik kreeg het voorstel om in een ander zh een extra onderzoek te laten doen. Dit heet een nt+ meting. Hierbij gaan ze bepaalde markers controleren. Het sluit natuurlijk nooit iets uit, maar het kan je kansen vergroten of natuurlijk verlagen.
    Ze keken naar het neusbotje aanwezigheid, hoek stand kaak/hoofdje, werking hartklepjes en np. Ook naar de vaten in de navelstreng etc.
    Bij het invullen van de waardes van vandaag van de np en mijn bloedwaardes was ik al gestegen van 1:190 naar 1:473. Ik was best verbaasd en vroeg ook meteen waarom ze die testen dan niet een week later doen. Dit heeft vooral met de vlokkentest te maken.
    In ieder geval bij ons kindje was alles aanwezig en in orde waardoor mijn uitslag va 1:190 naar 1:3400 (zo ongeveer) is gestegen. Het maximale, want je kan niet meer dan 20 keer je uitgangswaarde scoren.(vandaag was dat 1:172, vorige week 1:166)

Sorry dat ik het hier niet vermeld heb. Ik was gewoon even te veel van slag.
    Ik voel me na vandaag stukken beter. En ga nu weer heerlijk genieten van deze laatste zwangerschap.

Ik kom snel even bij lezen. Nu lekker slapen

Liefs Femme

15. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee meid wat zal dat schrikken zijn geweest zeg... Gelukkig ziet het er nu wat gunstiger uit meid.
    Probeer er idd maar van te genieten, hopelijk krijgen jullie straks een gezond beebje.

16. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ft: Wat een heerlijk ventje zeg :D

17. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    ft heerlijk mannetje :D

lafemme kan me voorstellen dat dat ff schikken was, gelukkig nu een betere uitslag.

hier alles goed doe een deel telefoniste en deel callcenter werk. erg leuk. naomi is nu wel grieperig maar hoef pas vrijdag weer te werken

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Ik ben net weer thuis gekomen van de curettage. Er waren complicaties waardoor ik een nacht en een dag moest blijven.

Er was een groot placentarest, deze was vergroeid met de baarmoeder. Dit is waarschijnlijk al in de zwangerschap gebeurt maar kunnen ze niet zien op de echo's. De placenta is bij de geboorte dus ook niet loskomen maar losgescheurt. Losscheuren kan hevig bloeden veroorzaken met alle gevolgen van dien. Dus ik heb enorm geluk gehad dat dat niet gebeurd is. Ook heb ik geluk gehad dat ze niet eerder achter dit placentarest kwamen want was ik kort op de bevalling gecuretteerd dan was de kans op nog meer bloedverlies heel groot geweest. Waarschijnlijk hadden ze dan mijn baarmoeder niet kunnen redden.
    Nu hebben ze stukje voor beetje moeten losrukken/snijden. Daarbij ben ik veel bloed verloren, meer zelfs dan tijdens de bevalling. Mijn hb was 4,0, mijn temp 34,9 en mijn bloeddruk 89 over 49 toen ik klaar was. Ook mijn hartslag was matig, alleen mijn saturatie bleef goed. Ik lag dus aan alle toeters en bellen, waarvan er geregeld iets af ging.
    Nog nauwelijks bijgekomen kwam de gyn bij mij om uit te leggen wat er aan de hand was en te vragen of ze toestemming kreeg om eventueel de baarmoeder te verwijderen mocht ik hevig gaan vloeien. Ook de internist stond gelijkertijd aan mijn bed. Die had allerlei vragen waar ik nog maar nauwelijks antwoord op kon geven.

Vanmiddag heb ik nog een zak bloed gekregen want mijn hb bleef maar laag. Gelukkig reageerde ik daar snel en goed op. Ik zie weer zo wit als een laken en heb enorme stap terug gedaan in mijn herstel. Kan nauwelijks opstaan doordat ik draaierig ben of omdat mijn buik erg veel pijn doet. Volgende week moet ik weer terug komen bij de gyn. De gyn die mijn operatie in eerste instantie deed had dit nog nooit meegemaakt en daarom heeft ze er een andere gyn bijgroepen. Ook omdat ze samen meer zagen dan zij alleen en een tweede curettage wilde ze niet meer doen. Later bleek trouwens nog dat ik bij eventuele resten die nu nog vast zitten, zonder hevig bloedverlies eventueel ook met medicatie geholpen kan worden. Het zou dan een soort van chemo-kuur zijn. Niet echt iets waar je op zit te wachten maar beter dan het weghalen van mijn baarmoeder natuurlijk. In mijn ziekenhuis hebben ze dat nog nooit gedaan maar wereldwijd schijnen er goede resultaten mee geboekt worden.
    Maar ik ga er voor dat alles nu weg is en dat het vloeien helemaal gaat stoppen. En dat ik eindelijk op die lang verwachtte rose wolk kan kruipen!
    Gisterenavond was het even spannend want ik kreeg flinke buikkrampen. Het leken naweeen, wat kan duiden op in inwendige bloeding, maar voor mij zat het op de verkeerde plek. En dat bleek gelukkig te kloppen. Er was geen bloeding te zien en ook geen resten. De pijn is waarschijnlijk pijn van mijn baarmoeder en de spieren erom heen want ze zijn erg lomp te werk gegaan. Het vloeien is ook een stuk minder aan het worden!

Sorry tis een heel ego verhaal geworden

19. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Jeetje, wat een nare berichten!

@Lafemme, gelukkig was de tweede uitslag een stuk beter dan de oorspronkelijke. Maar ik kan me voorstellen dat je je naargeschrokken bent en dat toch even je wereld op zijn kop staat. :(

@Liza, je hebt geen geluk in je kraamperiode he? Gelukkig is het nu verholpen (zoals het er nu naar uitziet) en kun je nu echt gaan opknappen. Het is dus wel even behoorlijk spannend geweest zeg! Hoe gaat het met je meisje?

@Danjo, klinkt idd als een baan die goed te combineren moet zijn met je bekkenklachten. Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt. :)

20. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Zo even de tijd genomen om jullie berichten bij te lezen.

La Femme; Tjee wat schrikken zeg. Gelukkig bleek na nader onderzoek alles mee te vallen. Fijn dat je toch kunt gaan genieten van deze zwangerschap!

FT; wat een prachtige foto! Als de kids een leuke dag hebben, hebben papa en mama dat idd ook. Op deze manier is het echt genieten!

Danjo; wat fijn dat je passend werk hebt gevonden. Lijkt me toch wel lekker om weer iets buiten de deur te doen, nietwaar? Hopelijk knapt de kleine meid snel op.

Share This Page