Langer dan een jaar bezig geweest (deel 3)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Danjo, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Nou ik heb het overleefd :D

@ FT: oh dat is een matje of zo? Mijn zusje heeft volgens mij echt een heel matras, maar dat heet dan zeker anders of ik vergis me gewoon. (lees nu dat je matras en soort toplaag hebt)
    Dit staat op de site van wiegendood:

Beoordeling: De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene: minder omvang, minder kracht. Niet uit te sluiten is dat onvoldoende uitgeademde lucht wordt vervangen. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek of de testen van de fabrikant is niet vast te stellen of de AeroSleep een effect heeft op het risico op wiegendood.

Ik wilde het gaan aanschaffen, omdat mijn dochter dus zoveel draait, maar nadat ik dit had gelezen dacht ik...wat heeft het dan voor zin. Maar ik kan me goed voorstellen dat het wel gerust stelt, alleen kindje moet nog wel steeds omgedraaid worden naar rug. Dat raden ze tenminste aan. In de winkels geven ze vaak niet de juiste informatie staat op de site van wiegendood.
    Klopt het dat het best prijzig is of valt zo'n zeiltje wel mee? Ik twijfel namelijk wel nog steeds.....

Als je interesse hebt op deze site staan heel veel producten die vraagtekens oproepen: wiegendood.nl

nou ik ga naar bed, het is alweer veels te laat

trusten

2. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Lf bloeddruk is weer een stukje gezakt gelukkig. en naomi loopt gedeelte los kan een heel eind komen maar kruipen gaat dr sneller af :D

Ft heerlijk genoten dus.

Caruli spannend dus.

matras hier ook niet omdat het niet bewezen is.

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    @Lafemme, ik heb toen matrasje en aerosleep samen gekocht en ik geloof dat ik daar 150 euro voor heb betaald. Ik zag op babydump.nl de aerosleep protect voor 69,75.

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden.

Hoe is het met jullie?

Hier gaat het goed, vandaag met Mitch naar de kinderarts geweest voor controle. Hij heeft verhoging gekregen van zijn medicatie en we moesten bloedprikken voor een glutentest.
    Helaas ging dat niet van harte, eerst in zijn handje maar ze kreeg geen bloed. Toen zijn andere arm helaas ook niks, toen uiteindelijk een klein adertje in zijn voet gevonden. Daar hebben ze een beetje bloed uitgekregen, hopelijk is het genoeg voor het onderzoek.
    Nu mag ik Mitch 2 weken geen brood geven totdat de uitslag er is.
    Over 2 weken een belafspraak en over 2 maanden moet hij weer terug komen. In januari moeten we ook gaan proberen weer koemelkprodukten te gaan geven en kijken hoe hij er nu op reageerd.
    Ben benieuwd.
    Nu is het aftellen naar maandag...
    Ben echt super benieuwd wat de neuroloog gaat zeggen en doen.

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Akelig he, als ze zoveel moeten prikken voor een beetje bloed? Idd hopen dat de uitslag goed is.

6. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Caruli hier alles goed. Jeetje wat naar zo vaak prikken bij zon kleintje, spannend maandag

7. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Caruli: Oh die arme kleine Mitchell. Zo zielig. Hopelijk levert het alleen maar goeds op.
    Heel veel succes alvast voor morgen. Ik denk aan jullie.
    Heb je verder al plannen voor zijn 1e verjaardag?
    @ Danjo: Fijn dat alles weer goed is. Ik geef Naomi groot gelijk, lopen is hartstikke vermoeiend ;)
    @ FT: Hoe is het met Nick?
    @ Lizam: Hoe is het nu met je? Kan je je vrienden een zekere steun geven? Heb je nog een nieuwe IUI gehad? Ik duim voor je.
    @ Alle zwangere: Hoe gaat het met de kwaaltjes en de mooie buiken?

En meiden doen jullie al wat met de Sint?
    Mijn zoon wil het liefste elke dag zijn schoen zetten. Ik heb wortels en suikerklontjes moeten aanschaffen. Hij vindt het dit jaar echt reuze spannend. Gisteren de intocht hier bij ons gehad. Was super. Volgende week heb ik sint-feest op mijn werk.
    5 december vieren we het met mijn familie. Mijn moeder heeft een videoband van Sinterklaas, waarop hij alle kindjes toespreekt. Ik ben benieuwd hoe hij dat vindt. Verder nu druk aan het kijken wat we hem gaan schenken.

Mijn meisje is afgelopen week een paar dagen ziek geweest. Hoge koorts en erg verkouden. koorts is weg, maar snot spijbelt constant naar buiten :D

Nou ik ga naar de sinterklaasfilm kijken.....hij is net van het dak gevallen.

Liefs Femme

8. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Caruli; sorry ik had het berichtje inderdaad niet gezien. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat de neuroloog gaat zeggen. Dat ben ik eerlijk gezegd ook wel. Sterkte morgen.

Ik heb niet alles bijgelezen ons meisje is erg ziek. Weer koorts, een oorontsteking, maar ze hield zelfs haar medicatie of water niet meer binnen. Ze heeft nu sinds vrijdag nauwelijks gedronken (gelukkig vannacht weer bijna 100 ml) en niets gegeten. Ze is super slap en slaapt veel. Als het morgen nog zo is bellen we toch maar weer naar de HA. Maar net was ze nog wel even alert, dat controleren we vaak. Ik heb erg weinig tijd dus want slapen wil ze alleen bij ons doen. Hopelijk knapt ze snel op want dit is zooo zielig.

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    LizaM: jee jou meissie ook al zo ziek, hou het maar goed in de gaten. Ze kunnen toch al zo snel uitdrogen.
    Beterschap.

La Femme: Ik heb niet iets speciaals in gedachten voor zijn verjaardag, heb vorige week al wel de foto uitnodigingen verstuurd. Nu nog maar afwachten wie er allemaal komen.

10. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Lafemme hier doen we niet aan sinterklaas ze snapt er toch nog niks van wel hebben de opas en omas weer een zooi kadootjes gekocht...........-> help waar moet ik het toch allemaal laten.

Caruli hoe laat moet je er wezen?

Lizam agos idd ff goed in de gaten houden en vertrouw je het niet bellen, hoop dat ze weer snel opknapt.

Hm madame kroop veel tussendoor maar het lopen is nu toch wel veel leuker gewoon weer opstaan en verder gaan:D. ook heeft ze vandaag na maanden samen drinken uit een beker wat super ging alleen uit dr beker gedronken zonder te knoeien mama is trots

11. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Hier even snel een verslag van ons bezoek aan de neuroloog met Mitchell.
    De neuroloog is best geschrokken van de toestand van Mitchell, zeker de laatste uitval die hij heeft gehad. Ook zijn ontwikkelingsachterstand (nu 'n kind van 6a7mnd) vond ze echt zorgwekkend. Ondanks dat we fysio en oefeningen met hem doen.
    Nu wil ze Mitchell zsm opnemen voor minimaal 3 dagen en dan wil ze alles onderzoeken, EEG maken, bloedprikken op stofwisselingsziekte, chromosonen, gen afwijkingen, en zijn bindweefsel nakijken enzo. Ook wil ze de mri scan die al stond vervroegen. Pff we krijgen het nu echt benauwd, een arts zegt niet zomaar dat Mitchell zsm moet komen en helemaal binnenste buiten word gekeerd.. :(
    We vinden het wel fijn dat ze het gelijk helemaal goed doen, maar toch geeft dat wel een nare smaak.. Ook komt er nog een oogarts kijken naar zijn oofaandoeningen enzo. Dus er zullen in die dagen veel artsen voorbij komen ben ik bang. Ik moet in het zh bij hem blijven slapen, dat is het beleid bij kleine kindjes..
    Ben even helemaal onderste boven van alles, sorrie voor het lange verhaal meiden, maar we komen net thuis en moest het ook even kwijt aan jullie.

Ga nu even een bakkie doen om alles even te laten gaan.

12. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Caruli jee zeg dat is zeker even schikken zeg waar denken ze aan dan? wel fijn dat er nu spoed achter zetten. dikke knuffel voor jou meid

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Caruli; dat is zeker even schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat je er onderste boven van bent. Hebben ze inderdaad een vermoeden geuit?

Hier ook even een minder fijn bericht Ons meisje is afgelopen maandag opgenomen in het ziekenhuis. Ze hield echt niets meer binnen en begon uit te drogen. Ze hadden in het ziekenhuis gedacht dat ze haar in vier uur tijd via de sonde met vocht weer op de been konden krijgen maar ook dat bleef niet zitten. Dus mocht ze een nachtje blijven. Nu ze de sonde heel langzaam in laten lopen kan ze dat vocht binnen houden. Dus vanmiddag mocht de pomp uit en mocht ze zelf wat drinken. Maar dat was weer een tegenvaller. Ook de paar hapjes avondeten kwam weer terug en zelfs een beetje van de sonde die ze daarna weer aangesloten hadden.
    Dus ook deze nacht blijft ze daar, mijn vriend in nu bij haar.
    Morgen zien we weer verder.
    En nu slapen want dat is de afgelopen nacht nauwelijks gelukt.

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Oh jee wat een nare berichten allemaal!

@Caruli, ik zou zelf denk ik ook het liefst dicht bij mijn kind blijven, toch? Wat zul je geschrokken zijn van deze berichten! Ik hoop dat er iig snel wat meer duidelijkheid is meid!

@Liza, er heerst idd een buikvirus heb ik gehoord! Maar dat het zo ver gaat is wel heel vervelend. :( Heeft ze er ook koorts bij of niet?

15. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    LizaM: jee meid toch, hoe is het nu met je meissie? Ik hoop dat ze snel opknapt en haar eten binnenhoud, des te sneller mag ze mee naar huis.
    Dikke knuffel en heel veel beterschap!

16. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Oh meiden wat een narigheid allemaal...

@ Caruli: Wat schrikken meid. Jullie krijgen wel veel op jullie bord geworpen. Ik hoop dat jullie zsm opgeroepen worden. Des ten eerder weet je tenminste hoe en wat. Fijn dat je wel bij hem mag blijven. Is dat allemaal een beetje te regelen met thuis? Ik vind het verdrietig dat kleine Mitchell zo kwakkelt. Hopelijk is er niets ernstigs met hem. Dikke knuffels voor jullie.
    Oh en dan is hij ook bijna jarig.....wat een ellende zeg....bah
    @ Lizam: Ook jouw meisje zo ziek. Hopelijk knapt ze snel op en houdt ze weer aan voeding binnen. Dan kunnen jullie tenminste weer lekker naar huis. Ook voor jou knuffels.

liefs Femme

17. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    La Femme: Het ligt eraan wanneer we moeten komen, mijn schoonouders (oppas) zijn vanaf 7 dec tot 14dec op vakantie.. Zul je net zien dat we dan moeten komen, en tja Casey moet naar school.
    Dan zal mijn man alleen overdag tijdens schooltijden in het zh zijn denk ik. Ik weet het anders ook niet.
    Voor mijn eigen gevoel zou ik het wel jammer vinden als Mitch met zijn verjaardag in het zh ligt. Hij merkt er niks van maar wij wel..
    Maar goed als het zo is kunnen we er toch niks tegen doen.

18. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    @ Caruli: Oh dat zou zeker even balen zijn (zo zonder oppas). Eigenlijk is de hele maand niet zo gunstig. Jullie treffen het ook niet. Ik hoop voor jullie en voor Mitchell dat hij met zijn verjaardag lekker thuis is, daar waar hij hoort. Ik denk aan jullie!
    Dikke knuffels voor jou en Mitchell.

19. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Even snel, het ziekenhuis heeft net gebeld en Mitchell zal helaas zijn 1e verjaardag in het ziekenhuis moeten vieren.
    6 December moeten we ons melden.
    Ben wel heel benieuwd wat ze allemaal gaan doen en wat eruit gaat komen.
    We hebben al een paar dingen die we denken dat eruit gaat komen, maar zeker weten doen we dat nog niet.
    Pff vind het wel een beetje jammer dat hij met zijn verjaardag niet thuis is, maar goed wat moet dat moet. Hij merkt er zelf niks van.
    Zijn 1e jaar bestond uit zh in zh uit dus nu sluit hij zo het jaar ook af.
    Hopelijk met goede afloop.

ps Nu alleen nog even opvang regelen voor Casey, aangezien mijn oppas dan op vakantie is.

LizaM: Hoe is het nu met je meissie?

20. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Awwww nee he? Je was er al bang voor! :( Maar goed, dan maar proberen het in het zh nog een beetje gezellig te maken. Als je een beetje leuke verpleegsters hebt, doen ze wel een beetje mee. Maar lastige situatie, nu ook nog je schoonouders er niet zijn! Het zit je niet mee zeg!

Share This Page