langer dan een jaar bezig geweest

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Danjo, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi bolletjes,

Hoe gaat het met jullie en de inhoud? Hier wat beter, dan afgelopen vrijdag.
    Gisteren een bruiloft gehad tot 00u en pas om 02.30u thuis aangekomen helemaal bekaf. Het was wel gezellig en ik heb ervan genoten! Vandaag met manlief gaan uitwaaien/wandelen, en daarna de stad in gegaan.

LizaM, ik hoop dat de andere maanden van je zwangerschap beter zullen gaan meid want ik kan begrijpen dat dit je breekt.
    Danjo, leuk kids in huis. Tjah nu zul je sneller vermoeid zijn als voor je zwangerschap. Veel succes morgen bij de echo en geniet ervan!
    Enise, alles goed meid?

Liefs knuff Roosje,

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Roos gelukkig gaat het beter nu ff lekker rust nemen naar zon feesje haha.

Ik mag zo weer voor een echo heb dr helemaal zin aan

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Iedere keer als ik achter de computer kruip begint er eentje te jengelen, vandaar dat het even duurde, maar hier toch mijn bevallingsverhaal.

Ik denk dat ik niet mag klagen over de bevalling (desondanks a hell of a job). 14-04 om half 1 ’s nachts begonnen de weeën, om half 6 naar het ziekenhuis en daar had ik al 8/9 cm ontsluiting. Het persen duurde wel erg lang, ik had erg pijnlijke rugweeën. Maar om half 9 ’s ochtends is ze dan toch geboren, nadat eindelijk na een uur ook de placenta kwam en ik wat kleine hechtingen had gekregen waren we om half 1 weer thuis met de nieuwe wereldburger.

Voel me goed, en vandaag mag ik eindelijk met de kleine naar buiten. Kraamhulp is eigenlijk een beetje overbodig, ga haar niet mijn eten en drinken laten verzorgen terwijl ik zelf in de keuken sta. En bovendien hebben we hulp in de huishouding. Maar goed, ze is er ook alleen maar halve dagen en morgen voor het laatst.

Ik hoop dat het met jullie (naar omstandigheden) allemaal goed gaat. Het blijft een wonder dat het resultaat van 9 maanden zwanger nu in de box ligt! Geweldig, en dat weten we in dit topic maar al te goed.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kipkip wat fijn dat het allemaal zo vlotjes is gegaan.
    Ik begrijp dat je het nu wat drukker hebt en wat minder tijd heb om hier te reageren.
    Ik denk eigenlijk net zo als jou over de kraamzorg haha maar goed je wet niet hoe je je voelt na die tijd.

Hier was de echo goed over 3 weken weer komen cyste was wel kleiner geworden iig

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Kipkip, wat super dat alles goed is gegaan! Geniet lekker van je kleine ;)

Danjo, jij boft echt joh, alleen maar echo's hihi :D :D Fijn dat je cyste kleiner wordt!!

Ik heb gister een laatste gesprek gehad in het ziekenhuis, hoef er niet meer te komen. Mocht me dus aanmelden bij een verloskundige praktijk, aangezien we er hier 1 hebben heb ik gelijk ernaar gebeld. Blijkt er een wachtlijst te zijn, echt irri. Moet dus wachten op een belletje, ze gaan overleggen of ik mag komen. Ben dus benieuwd..

Verder gaat het prima met mij, geen klachten ofzo hihi :D

6. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Kipkip wat fijn dat je zo'n vlotte bevalling hebt gehad! Geniet lekker met z'n drieeen.

Roosje; wat fijn dat je je wat beter voelt. Is je man nu weer een tijd weg of gewoon naar zijn werk?

Danjo; weer een positieve echo wat heerlijk. Je hebt inderdaad geluk met zoveel echo's, ik zou ook best weer eens willen kijken maar volgens mij moet ik nu tot de 20 weken wachten (bij 16 weken luisteren ze alleen naar het hartje).

Enise; Wat fijn dat je je zo goed voelt. Dan kun je er vast extra van genieten.

Gaan jullie komende woensdag en weekend ook naar de prenatal? Ik heb al wat positiekleding gezien. Het is wel erg lastig voor me, ze hebben erg weinig wat ook echt past. Maar goed met jurkjes enzo moet ik het wel redden en een moeder die kei geworden is in alles innemen!

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Lizam, jaa is wel fijn als je nergens last van hebt.. ik wacht nu op een dikke buik :D
    Ik heb af en toe wel een soort naar gevoel wat op misselijkheid lijkt, dus tis niet zo dat ik 100% niks heb.. maar het is gewoon heel weinig en geen belemmering voor mij :)

Ik heb ook leuke positiekleding gezien, dus die korting geldt ook voor kleding? Verder zal ik denk ik nog niks kopen, vindt het namelijk een beetje te vroeg. Wil ook graag weten wat het gaat worden, denk dat ik daarom alles na 20 weken zal kopen.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb echt geluk met al 9 echos oeps.
    Over 3 weken weer en dan over 3 weken weer de 20 weken echo hoezo verwend

Oei Enise niet eerder al aangemeld bij een vk. ik heb dat eigenlijk meteen na een goeie echo gedaan. Heerlijk dat je verder weinig klachten heb meid.

Lizam ik weet niet of ik naar de prenatal ga ik heb al redelijk wat kleren en voor de kleine wil ik toch wachten op het geslacht. en euh mn zus was bij de eerste ook mega slank 176 en 55 kilo maar zei kon wel redelijk goed slagen ( nadeel bij jou is dat je zo ziek bent geweest)
    nu hopen dat er wat kilos aanvliegen.

Enise die buik komt vanzelf hoor haha

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee helaas, ben niet zo slim geweest hahaha :D Ik ging gewoon wachten op het laatste gesprek en nu ik groen licht heb gekregen heb ik gebeld.. jaa beetje te laat eigenlijk. Hoop dat ik alsnog mag komen.. zou niet weten wat ik dan moet doen. Iemand moet mij toch begeleiden? :D

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zal vast wel goed komen hoor

11. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Enise, dat komt vast wel goed. Ik had ook pas gebeld toen ik hoorde dat ik naar de vk mocht, en dat kwam ook goed.
    Positiekleding is woensdagavond zelfs 25 % korting. Vanaf 5 uur. Ik ga er ook heen. Hierbij de link om eens te kijken hoe en wat allemaal http://www.prenatal.nl/Mama_Mazzel_Woensdag
    Verder koop ik waarschijnlijk ook nog niet zo veel, misschien alleen op zaterdag de bugaboo (want die is dan ook 25% korting en dat is voor Bugaboo heel veel!)
    En dat buikje gaat vanzelf komen, bij mij begint het nu eens te groeien, ik denk dat ik nog een paar weken mijn eigen kleding aan zou kunnen met elastiek en dan toch echt over moet stappen.

Danjo; ik ben toch wel een stukje kleiner dan je zus en mijn normale gewicht is ook wel wat minder dan dat van haar. Bij de prenatal kon ik 2 broeken aan, zelfs sommig rokjes konden echt niet. De verkoopster wist het op een gegeven moment ook niet meer. Die zei al dat worden veel trico jurkjes! Zelfs de buikbanden zouden mij te groot zijn volgens haar, maar dat betwijfel ik, en anders zijn die nog wel in te nemen. Komt vast goed.
    En wat betreft je vele echo's, daar heb je zeker geluk mee alleen jammer dat er een nadeeltje aan zit, je cyste!

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    is wel vervelend lizam

Nou ja mn cyste is op zich geen nadeel het is niet ernstig dus ik zie het niet zo haha

kleren heb ik op moment nog wel even genoeg ik wacht nog ff met shoppen tot juni totdat er echt een beetje zomer collectie is

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

LizaM, 25% korting op Bugaboo is idd best goed. Maar niet te vroeg nu om dat te bestellen? Ik weet namelijk ook nog steeds niet welke kleuren ik wil :( Ga wel ff met mannetje overleggen..

En ik heb goed nieuws! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek bij het verloskundige praktijk hier :D Heb morgen al mijn intake.. ben echt blij :D

14. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Trouwens dames een vraagje he,

Tijdens mijn laatste gesprek in het ziekenhuis hadden ze mij gevraagd of we een echo voor nekplooimeting wilden doen. Ik was alleen bij het gesprek en had gezegd dat ik dat niet wilde. Nu wilt mijn man het eigenlijk wel.. dus ga morgen dit bespreken tijdens de intake.
    Normaal moet je toch hiervoor betalen? Moest ik het alsnog doen als het ziekenhuis het ook zou doen? Hebben jullie het ook gedaan eigenlijk?

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Gezien jou leeftijd moet je dit sowieso betalen enise.
    Ik heb er niet voor gekozen heb brengt naar mijn idee alleen maar onrust met zich mee
    een kindje met syndroom van down is net zo welkom.
    wat als er de kans 1 op 10 uit komt ( kun je een vruchtwater test doen etc ook niet geheel veilig) je hele zwangerschap stress wat ga je doen etc etc.
    Nee ik bedank daarvoor

16. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit heb ik dus ook verteld aan mijn man. En dat is ook mijn reden waarom ik het niet wil. Maar helaas is hij het er niet mee eens.. hij zegt dan weten we waar we aan toe zijn en kunnen we ons erop voorbereiden. Sowieso zal ik geen verder onderzoek laten doen hoor, dus geen vruchtwaterpunctie etc. Puur alleen die echo.

17. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    LizaM, welke kleur bugaboo ga jij eigenlijk nemen?
    Ik wil zelf neutraal en dacht aan zand en grijs..

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    dan krijg je dus getallen dan zou ik het sowieso al niet laten doen maar goed.
    dan heb je verhoogte kans en dan je hele zwangerschap in onzekerheid zitten?
    tis ook vaak pas na je 30e he

voor die kosten maak ik dan liever een gewone echo
    maar goed als jou man het persee wilt

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    mischien samen met je man je laten voorlichten bij de vk
    vind dat jij ook wat te zeggen hebt en jij draagt het kind

20. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat is het ook. Wat ga je er mee doen? Niks, ik heb dan ook liever een gewone echo. Dan kunnen ze ook naar alles kijken, en met de 20 weken zien ze ook veel.. ik ga gewoon nog een keer met mannetje praten.

Deel Deze Pagina