langer dan een jaar bezig geweest

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Danjo, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja ja nog 3 dagen..
    ben echt alweer aan het aftellen :(

2. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Danjo meid wat leuk zeg! Een meisjeee hihi :D :D

3. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Enise; ik zie dat jij ook al weer 14 weken bent, wat gaat de tijd toch hard! Heerlijk he!

Caruli; hoe gaat het met jou stoelgang?

Hier gaat het niet zo goed met de stoelgang. Ik had even zitten tellen gisterenaovnd en het is nu dag 11 dat ik niet ben geweest. Dus toch maar even de huisarts gebeld. Ik moet nu twee keer per dag movicolon gaan gebruiken, helaas. Mijn buik doet steeds meer pijn, mijn darmen zijn zo aan het samentrekken. En de baby schopt echt heel vaak, het lijkt wel of hij meer ruimte wil.
    Even hier doorheen zien te komne en dan gaat het vast wel weer goed.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey LizaM,

Zoo jij bent lang niet geweest.. goed dat je ff naar de huisarts hebt gebeld, hoop dat het met de tijd beter zal gaan.. ik heb er ook last van gehad in het begin en kon gewoon niet zitten van de pijn. Jaa zeker, de tijd gaat echt snel niet normaal.. probeer daarom van elke dag te genieten, want deze dagen ga je straks zeker missen :D :D

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    De zwangerschap gaat erg snel vind ik zelf.
    En daarom genieten hoor voor je het weet ligt je kleine al op je armen

6. Dano wat leuke en meid!! van harte gefeliciteerd!! t is e echt gegunt!!!!!

7. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Danjo: een meid! Hoe super!
    En nu lekker gericht gaan shoppen joh!

LizaM: jee meid......................11 dagen geen toilet......bleh. Hoe rot moet jij je niet voelen. Knuf! Hopelijk gaat het snel beter met je buikkie.

Caruli: hoe is het met je en je wondertje? ;) Heb je nu donderdag weer een echo?

Hier vandaag contact gehad met de verloskundige. De fert.arts gaf aan zo al wat rond te gaan kijken en informeren, zodat we op 3 juni de gegevens van de praktijk kunnen doorgeven aan het ZH. ZH draagt mijn dossier over aan hen. Ook wordt mijn huisarts door het ZH ingelicht. Prettig allemaal!
    Nu hebben we dus op 4 juni een eerste afspraak staan met de Vlos. Ben benieuwd!
    Verder begint hier de moeheid steeds meer de kop op te steken. Poeh!
    Ook lijken mijn (.)(.) steeds meer door te groeien, niet normaal! Smeer ze dus flink in want dat geeft wel verlichting merk ik. Ook neem ik meteen mijn buik mee want die begint al wat bol te staan...... Verder (nog steeds) geen andere klachten, echt bizar.....
    Maar ja, vriendin van mij had haast ook geen klachten dus wie weet blijft dat bij mij ook zo?
    liefs

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Lizam ik heb het medicijn hahahahaha gisteren bij de ah een klein appeltaartje gehaald
    die heb ik voor de helft opgegeten ( schaam)
    Vannacht werd ik wakker en dacht aan mn taartje een heel klein stukje gepakt (schaam).
    Vannochtend wakker geworden gedoucht en daarna een kop thee met een witte boterham met kaas nou ik moest rennen hahahahahahaha.

esser leuk na een vk wij hadden na 2 goeie echos ook dat we na een vk gingen, alleen doordat ik een cyste had ging ik weer terug naar een gyn ( had beide toen)
    Nu mogen we weer naar de vk.
    Dat moe zijn is echt vervelend ik heb dat zeker tot 12 weken extreem gehad toen ging het een paar weken goed en nu is het sinds 2 weken weer terug.
    je borsten haha mn bhs paste echt niet meer dus ben van een b naar c gegaan hihi

9. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Dames ik ben gisteren nog naar de wc geweest!! En dat deed me een pijn! Maar ik ben het weer kwijt, pff wat een opluchting. Mijn buik is meteen een stuk kleiner, mijn elastiek kan weer strakker en sommig broeken gaan weer dicht.
    Ik had mijn vriend gemaild dat ik het weer kwijt was maar dat nu de wc ermee opgescheept zat want het wilde maar niet doorspoelen! haha (sorry voor de details dames!)

Danjo; oooh heerlijk een appeltaartje, helaas mag ik geen lactose (krijg ik juist obstipatie van) dus ook geen appeltaart. Maar ben blij dat jij er van genoten hebt en van naar de wc kan!

Esser; wat fijn dat de eerste afspraak bij de verlos al staat. Is zo fijn als je dadelijk het 'normale' traject weer in kan. Dat je borsten zo snel groeien had ik ook. ik draag al eventjes voedings bh's. Via http://www.prettymum.nl heb ik fijne gekocht van Carrywell. Als je meteen voedingsbh's koopt dan hoef je straks niet weer iets anders te kopen. Volgens de verkoopster van de Livera mag je ook niet te lang door blijven lopen met beugelbh's want dan heb je straks meer kans op ontstekingen.
    Dat vermoeid zijn is helaas heel normaal. Er gebeurt nu zo verschrikkelijk veel in je lichaam! Wees blij dat je niet meer klachten hebt, die hoef je echt niet te hebben als 'bewijs' dat het goed gaat. Sommige hebben er (veel) last van sommige niet.

Caruli; ik dacht dat je vrijdag weer een echo had? Alles goed met je?

Oh, meiden wat ben ik aan het genieten van de zwangerschap!!! Ik zit hier met een grote lach op mijn gezicht. (zo dat moest ik ook nog even kwijt!)

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    hier alles rustig
    geen klachten meer :(
    aan de ene kant fijn en aan de andere eng
    maar goed we zullen het af moeten wachten tot vrijdag ;)

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Lizam, ohh wat ben ik blij voor je dat je het kwijt bent hihi :D :D :D

Ben ik nou de enige? Mijn borsten zijn namelijk nog steeds hetzelfde haha.. echt niet gegroeid :D Ze zijn ook helemaal niet gevoelig..

Caruli, spannend meid! Probeer positief te zijn en focus jezelf erop dat het lekker goed blijft gaan :D :D Is ook helemaal niet goed voor je ;)

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Caruli; toch vrijdag dus. Ik begrijp dat het heel erg spannend is maar je hebt toch nog helemaal geen bloed verloren? Probeer er vertrouwen in te hebben. Sterkte meid!

Enise; tja, zo zie je maar dat alle zwangerschappen zo anders kunnen verlopen. Fijn hoor dat die nog gewoon normaal zijn.

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Caruli komt we goed meid hier kwamen en gingen de klachten ook.

Enise ik heb ook niet super gevoelige borsten gehad hoor maar ineens paste mn bhs niet meer haha ze floepte ze eruit.

Lizam fijn dat je zo geniet ik herken je gevoel helemaal ik zit met recht nu op een rose wolk
    al komen de datums van mn mks dichtbij en daar heb ik het toch de laatste dagen wat moeilijk mee.

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    het is ook zo dubbel he
    aan de ene kant ben ik blij en hoop ik natuurlijk dat het goed gaat enzo
    maar aan de andere kant blijf ik zo bang...
    en natuurlijk is dit een andere zwangerschap dan van tygo*
    maar toch..
    zal blij zijn als we de 27 weken gehaald hebben dat is voor ons de mijlpaal :D

hebben jullie al een idee over het geslacht
    ik denk dat we een meisje gaan krijgen :D

ik mag van hubbie 2x een pretecho laten maken hihi
    en ik krijg over 2 weken met mijn verjaardag een angelsound van hem
    zodat ik ook weer lekker thuis kan luisteren
    ik denk dat dat ook wel geruststeld ;)

heb nog wel last van afscheiding zeg.
    schrik er steeds van

wat zijn de klachten bij jullie nu nog?

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    afscheiding en moe soms lichtelijk misselijk.

Caruli ik duim voor jullie meid en wel posi blijven he
    heerlijk dat je een angelsound krijgt meid

16. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Caruli, ik ben tegen de avond helemaal op.. voor de rest van die kleine dingen, zoals zurigheid wat na het avond eten terugkomt. Verder kan ik ook niet meer zo veel eten. Vooral vandaag, heb de hele dag maar 3 sneetjes brood gegeten. Met moeite gegeten..

Dames,

Even iets anders he. Had via de zilveren kruis een postcode check gedaan voor een kraamzorg bureau in de buurt. Nu kwam ik er een tegen, de beste van de lijst en heb me ingeschreven. Krijg ik een mail terug dat ze geen diensten leveren bij ons in de buurt. Is toch vaag? Mijn zus heeft het ook via hun geregeld en woon maar 5 min. bij hun vandaan. En ik mag opeens niet??

Hebben jullie dit ook al allemaal aangevraagd?

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kraamzorg had ik al met 10 weken geregeld dit ivm dat ze het vroeg willen weten.
    Maar dat is wel raar kraamzorg zit hier bijn om de hoek en die doen het ook gewoon.

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Kraamzorg heb ik geregeld ja. Geen problemen mee gehad heb dezelfde organisatie gepakt als mijn vriendinnen. Wel een raar verhaal inderdaad. Als ik jou was zou ik ze even bellen. Misschien is het een foutje?

Caruli; logisch dat je angst blijft houden met jullie ervaring. Probeer er zo relaxd mogelijk mee om te gaan als mogelijk, maar ik begrijp dat dat heeeel erg moeilijk is.

Wat betreft klachten. Tja, soms nog overgeven, veel misselijk , brandendmaagzuur en oprispingen. Heeel veel afscheiding en heeel erg moe, flauwvallen, obsitipatie, dat zijn de belangrijkste kwaaltjes. Ondanks alles zit ik gewoon op een rose wolk hoor (ondertussen wel tenmiste ;))

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goedemorgen meiden :D

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007