langer dan een jaar bezig geweest

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Danjo, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Danjo, wat een prachtige foto! En zo te horen heb je een prettige bevalling gehad. :D Geniet maar lekker!!!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    danjo: idd knap zeg
    en wat een scheetje is jullie meid toch...
    daar kun je zeker trots op zijn
    geniet van je gezinnetje meid :D

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Danjo, nogmaals van harte gefeliciteerd.. Het is echt een prachtige meid!!

Hier gaat het nog prima, alleen vandaag last van veel harde buiken en sinds een paar uur samen met wat menstruatiepijn. Weet niet wat ik ervan moet denken, blijft afwachten..

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Oh wat spannend zeg!! Zou je de volgende zijn? :D

5. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Even een egoberichtje;

Nadat ik een borstontsteking heb gehad hebben Amber en ik spruw gekregen. Amber dronk door de medicatie niet meer goed.
    Afgelopen woensdag waren we naar de huisarts geweest en moest ik om de twee uur gaan voeden. De eerst volgende voeding om 16.00 uur konden we haar amper wakker krijgen. Nadat ze verschoont was en otrivin gekregen had viel ze weer in een diepe slaap en kon ze niet drinken. Om 18.00 uur weer geprobeerd. Toen heeft ze een kleine 3 min. in totaal gedronken, daar had ik een half uur over gedaan. Ze voelde zo slap! Mijn vriend en ik hadden afgesproken dat als ze 5 min. dronk we de volgende voeding af zouden wachten, maar toen ze dat helemaal niet haalde meteen de huisartsenpost gebeld. Die zeiden dat we snel moesten komen en kleding mee moesten nemen voor haar. Eenmaal daar aangekomen meldde we ons bij de balie. De medewerkster wilde haar meteen zien. Ze wierp een blik op haar en zei dat we meteen door moesten lopen naar een bepaalde ruimte. Daar onderzocht ze haar kort en zei dat ze meteen ging kijken of de HA al tijd had. Die stond binnen een minuut bij ons meisje. Onderzocht haar en binnen 10 minuten stonden we al op de kinderafdeling. Het ging ineens zo verschrikkelijk snel!
    De kinderarts was het met ons eens dat we de daktaringel moesten stoppen. Ook kreeg ze iets om haar neusje open te krijgen want ze is zo verschrikkelijk verkouden. Daarna moesten we proberen haar te laten drinken aan de borst. Ze dronk nog geen 20 cc (dat wegen ze). Dus meteen kolven en bijvoeden. Zo hebben ze haar aan kunnen laten sterken tot ze van donderdag op vrijdag nacht weer zelf om voeding begon te vragen. En zelfs vaker kwam dan eigenlijk zou moeten. Nu is ze weer levendig en alert.
    Heerlijk om ons meisje weer zo te zien. Vrijdag middag mochten we weer naar huis toe gelukkig.

Het was erg schrikken, maar ik ben erg blij dat we ons gevoel gevolgd hebben en er op tijd bij waren. De HA belde ons gisteren nog en vroeg hoe het gekomen was dat we naar de huisartsenpost gebeld hadden. Wij ons verhaal gedaan. Ze vroeg ook nog of haar advies voldoende was geweest. Mijn vriend heeft toen aangegeven dat het voelen van de fontanel (deze mocht niet ingevallen zijn) te moeilijk te beoordelen was voor ons. En dat gaf stress want wij dachten dat deze al ingevallen was, maar dat bleek nog niet voldoende te zijn om van uitdroging te spreken. Wel erg goed dat ze hier naar vraagt vind ik.

Maar eind goed al goed. Ons meisje is nog niet echt zwaar; 3130 gram vrijdagmorgen (3000 geboorte gewicht en ze was op de dag van wegen 3 weken en 2 dagen). Dus dat moeten we goed in de gaten gaan houden.

Tot zo ver ons verhaal weer.

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    jeetje lizam dat is zeker even schikken
    gelukkig knapt jullie meisje weer goed op nu wat gewicht erbij.

Hier gaat gaat ook alles super ons meisje komt elke 3 uur en in de nacht om de 4 uur. we zijn gestopt met de bv want dat liep niet goed. nu op de fles doet ze het super. ze was bij dr geboorte 3366 op dag 2 3160 en op dag 4 alweer 3220 morgen word ze weer gewogen en mn laatste dag kraam wat zal ik haar missen zeg

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

LizaM, wat schrikken zeg!! Echt goed dat jullie snel gehandeld hebben.

Danjo, fijn dat het met flesvoeding beter gaat, tis altijd afwachten he met borstvoeding? Wil het zo graag geven, hoop dat het gaat lukken bij mij.. Het blijft afwachten.. Maar goed, eerst ervoor zorgen dat ik nog ga bevallen haha :)

Tis verder rustig, af en toe rommeld het, maar vaak is het rustiger. Geniet daarom lekker veel van mijn verlof, want straks kan dat niet meer ;)

8. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Weer een egoberichtje; Ons meisje is vannacht weer opgenomen. Eigenlijk hetzelfde verhaal, ze dronk weer steeds minder goed en sliep veel, was moeilijk wakker te krijgen voor een voeding.
    Ik zit er echt effe doorheen hoor, begin me steeds af te vragen of er misschien meer aan de hand is...
    Zo weer naar het ziekenhuis, helaas daar geen internet.

9. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Danjo: Wat een prachtig meisje zeg. Dat zal zeker genieten zijn en ik kan me voorstellen dat je gewoon de hele dag naar haar wil kijken....heerlijk gevoel he meid, geniet er heel veel van. Fijn dat de fv wel goed gaat.
    @ Lizam: Oh meid wat een verhaal en nu weer. Heel veel sterkte met jullie kleine meid en natuurlijk ook voor jullie zelf. Ik denk aan jullie. En hopelijk is er verder niets aan de hand...sterkte
    @ Enise: Jij bent de volgende toch. Spannend hoor al dat gerommel. Geniet lekker van je verlof. Ik mag nog 5 weken werken en dan ook genieten, kan niet wachten

Hier ook wat minder nieuws. Ik ben afgelopen donderdag ziek geworden. De griep, 38.5 graden koorts, hoesten, beetje benauwd. Direct de HAP gebeld en ik moest direct straten met oseltamivir. Dat bracht nogal wat emoties met zich mee, want ik wilde eigenlijk helemaal niet met dit zulk middelen starten...juist vanwege mijn kindje. Mijn schoonvader is arts en heeft mij verzekerd dat het geen kwaad kon en ook de Ha heeft mij daar nogmaals van overtuigd. De complicaties voor een zwangere vrouw in hun laatste trimester kunnen dramatisch zijn. Ik ben dus netjes begonnen met mijn kuur met heel veel tranen.
    Mijne kleine uk is sinds donderdag vreselijk actief, waarschijnlijk mist ie het bewegen van zijn moeder en wordt ie onvoldoende in slaap gewiegd, maar ik ben blij dat ie laat merken dat het goed gaat.
    Momneteel voel ik me stukken beter. Ik weet nog niet of ik de kuur van 5 dgaen ga afmaken. Het nadeel is dat tamiflu een remmend middel is, als je stopt weet je niet of de virus al voledoend geremd is. Maar ja de grootste kans blijft natuurlijk ook dat het helemaal niet die virus is geweest, maar gewoon een griepje. We zullen het wel nooit weten.

knufffffff

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Lizam jeetje zeg je makat wel wat mee met je meisje zeg ik hoop dat ze snel opknapt dikke knuf voor jullie.

lafemme dat is idd niet leuk en kan me je gevoel voorstellen maar als je schoonvader het al zegt moet je er maar vanuit gaan dat het allemaal goed is he. ook voor jou een dikke knuf en niet te druk maken meid.
    ja het is echt een poepie

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    lizaM: jeetje zeg dat is schrikken....
    je zou haast denken dat er iets is..
    maar hopelijk knapt ze snel weer op
    dikke knuffel!

danjo: fijn dat het zo goed gaat met jullie meid.
    hoe voel je je nu als moeder?

lafemme: beterschap meid, hopelijk is het een gewoon griepje geweest en knap je snel weer op.

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    @Lafemme, hebben ze er niet op getest dan? Ik kan me je twijfels voorstellen. Maar idd, voor hoogzwangeren is de griep wrsch gevaarlijker dan de medicijnen.

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Het zit ons echt niet mee......
    waarschijnlijk heb ik in het ziekenhuis mex. griep opgelopen. Ik lig nu thuis met een hoge koorts. Borstvoeding loopt nu sterk terug omdat ik geen vocht binnen kan houden. En ik kan natuurlijk nu niet naar ons meisje toe. Nog belangrijker het zou kunnen zijn dat ik haar al besmet heb..... wanneer komt nu eindelijk die rose wolk?!

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Jeetje Liza, het zit idd echt helemaal niet mee zeg!!! :$ Kijk maar goed uit! Heb je medicijnen?

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Breekt even in :D was even nieuwschierig naar vele van jullie hihi.

Maar wat lees ik nou LizaM, wat een nare berichten, ik hoop dat je snel kan genieten meis, beterschap voor jullie!

Caruli, wat ga jij snel! de laatste loodjes :) spannend!

Danjo, ben blij te lezen dat alles zo goed gaat bij jullie!

enise, bij jou word het steeds spannender, geniet van je verlof!

FT, en bij jou gaat ook alles goed lees ik (tot zover ik heb gelezen dan) super! :D

Ik hoop in de toekomst dat ik me bij jullie clubje verder kan aansluiten :D

Liefs Mounia

16. ook ik volg jullie dus kom hier even een knuffel brengen..

voor jullie allemaal..

lieve jullie ik hoop me ook snel hier te mogen voegen..

knuffie yippie

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jee lizam het zit jullie echt niet mee he bah bah snel weer opknappen meid

Inbrekers word tjd dat jullie deze kant op komen meiden. ik blijf iig duimen

hier heerlijk geslapen meisje komt om half 12 dan rond 4 uur weer en net om 9 uur nou wat wil een mens nog meer geweldig
    zal van de week weer ff spammen

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    idd meiden
    het word tijd dat er hier weer een aantal meiden bij gaan komen
    voordat we straks allemaal bevallen zijn ;)

19. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    LaFemme, dat is zeker schrikken zeg! Hopelijk valt het allemaal mee, fijn dat je kindje zich vaak laat voelen. Idd gek dat ze je niet getest hebben.

Danjo; wat heerlijk dat ze al zo goed doorslaapt, die nachtvoedingen zijn toch wel slopend.

Yippie en Mounia; ik hoop ook dat jullie je hier snel echt kunnen aansluiten! We kunnen wel weer wat zwangeren gebruiken.

Caruli; hoe is het nu met jou??

Ik voel me een stuk beter vandaag. Met ons meisje gaat het nog steeds wisselend. We hebben sinds zaterdagnacht geen kinderarts meer gezien, dus niemand heeft meer naar ons meisje gekeken! dat vind ik zo slecht.....

20. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ligt ze nog in het ziekenhuis? Ik zou anders zeker gaan klagen. Ze is daar niet voor niks toch?

Deel Deze Pagina