@Liza, heb je er al eens over nagedacht om alles te kolven en alleen nog maar flesjes te geven? Dan ben je van dat gedoe af. Mijn vriendin doet het ook zo. Die kolft een aantal maal per dag en verder krijgt de kleine alleen maar de fles (maar dan wel met het goede van mama ).
Bv is echt wel zwaar maar ik lees bij de oktober mamas dat vele gewoon 1 fles kv doen op een dag. en idd blijf wel kolven he meid anders loopt het wel terug en dat zou jammer zijn. Ben blij dat het iig goed gaat met je meisje is alweer een hele geruststelling.
Helaas blijft bij alleen (of te veel) kolven mijn productie niet op gang. Ik heb een nacht moeten kolven ivm ontzettende tepelkloven en in de ochtend kon ik nog 16 cc kolven (twee borsten). Dus dat is helaas geen optie. Ik kolf nu wel eens een voeding. Zit er wel aan te denken om in de nacht te zorgen voor een gekolfde voeding. Dat scheelt ons een stuk in de nachtrust!
Hoi hoi @ Lizam: Fijn dat het beter gaat met je meisje. Hopelijk gaat de bv toch snel wat beter. Zo lang voeden is slopend (ik weet er alles van) Als ze wat sterker wordt, gaat het vast beter. Succes ermee. En heerlijk zo'n lachje...genieten. Ik kan niet wachten @ Danjo: Wat een plaatje. Fijn dat alles zo goed gaat. Heerlijk hoor om jullie blijdschap te lezen @ Caruli: Oh wat naar dat je zo slecht slaapt. Dat gaat je zeker opbreken. Hopelijk kan je toch nog een beetje uitrusten. Wat spannend dat het eind alweer in zicht komt. Ik ben benieuwd wat erover 2 weken besloten wordt. @ FT: Gaat het goed met de baby van je vrienden? Gelukkig geen mexicaanse griep. Hoe gaat het met je buikje? Hier vorig weekend een weekendje weggeweest met heel veel vrienden met kinderen. Het was echt super, maar moest wel een beetje bijkomen. Ik was niet meer gewend om tot 02:00 door te gaan Verder alles goed hier. Jammer genoeg de laatste tijd tijdens het werken veel last van harde buiken. As dinsdag weer een groeiecho. Hopelijk blijft onze uk goed groeien. Wat gaan de dames hier doen met de vaccinatie voor de mex. griep? As. week gaan ze bij ons in het ziekenhuis beginnen met vaccineren en ik heb toch besloten om mee te gaan doen. Ze raden so wie so aan dat de hele familie zich laat vaccineren, vanwege gevaar voor de pasgeborene....Maar het blijft vreselijk moeilijk, vind ik. Tot snel, Liefs Femme
@lafemme, de baby van mijn vrienden is na 6 dagen in het ziekenhuis weer thuis. Het bleek een enterovirus te zijn. Dit is een noemer voor diverse virussen, maar de bekendste is polio. Klinkt dus wel heftig! Met het buikje gaat het goed, al heb ik het idee dat ie de laatste tijd (week of zo?) niet echt gegroeid is. Ik zal blij zijn als ik de baby voel, dan weet ik iig dat alles goed is. Nu maak ik me toch af en toe wel ongerust. 25 november hebben we de 20weken echo, dus dan weten we of alles goed is. Vind het wel een fijn idee dat ze dan alles heel goed bekijken. Dus jij laat je wel inenten? Ik vind het toch maar eng en heb besloten het voorlopig niet te doen. Als er straks mensen bij bosjes doodgaan, dan ga ik er nog eens over nadenken. Heeft iemand wat van Enise gehoord? Ze is al een paar dagen niet meer aanwezig geweest.
ft: die buik gaat echt wel weer groeien enise schrijft op het verlengde wachtbankje bij vruchtbaarheidsbehandelingen. ik laat me ook niet inenten pas als de kleine geboren is
la femme dat word zwaar he hihihi lekker rustig aan doen meid ft nog ff en dan ga je de kleine voelen wonderlijk is dat ik heb hier wel de eerste spuit al gehaald ik zou het niet kunnen vergeven als ik het zou krijgen en mn meisje aansteek maar goed ben niet zwanger meer , maar goed ze adviseren het wel moeilijk
Okee, ik dacht al dat er misschien vorderingen waren. Jeetje, nog een volle maand en dan ben jij ook al uitgerekend! Wat gaat het hard he?
Hoi hoi Ik vond de keuze ook erg moeilijk (prik), maar omdat het advies toch steeds meer gegeven wordt en ik ook nog eens werkzaam ben ik het ziekenhuis, heb ik afgelopen maandag mijn eerste prik gehad. Ik kan alleen maar heel hard hopen dat het nooit iets met zich mee gaat brengen. Nu ben ik voor de geboorte van mijn baby al volledig "veilig"....Maar ik snap jullie keuze helemaal hoor. Ik heb ook lang geroepen dat ik het niet ging doen. Mijn partner is wel een grote voorstander. Mijn groeiecho was super. De placenta is meegegroeid, dus weg voor de uitgang. De baby is gelukkig gedraaid en hopelijk blijft dat nu zo en hij/zij was precies 32 weken. Perfecte dag dus. Ik heb ook nog een prachtig plaatje gekregen met een profiel fotootje, dus kan al een beetje genieten. Tot nu toe lag hij/zij met de rug naar ons toegedraaid. Hij heeft het neusje van zijn broer @ Ft: Ik droeg met 20 weken ook nog mijn eigen kleding en voelde de baby ook pas na 20 weken. Nu denk je soms wat ben je allemaal aan het doen?! Dus nog even geduld en dan kan je meegenieten. Oh spannend binnenkort je 20 wken echo. Wil je weten wat het wordt? Fijn dat de baby weer thuis, maar wel erg heftig ja. Enise gefeliciteerd met je dochtertje. Knuffel aan iedereen. Liefs Femme
La femme gelukkig is de kleine gedraaid en ligt je placenta goed Nog even en dan is het voor jou ook zover Caruli hoest met jou meid jij ook nog een paar weken spannend hoor
Lafemme: fijn dat het goed gaat met julle beeb goed zeg dat de placenta nu ook goed ligt op naar een normale bevalling over een paar weken. danjo: hoe is het met jou en jullie kleine meid? groeit zeker hard he. hier kunnen we ook al bijna gaan aftellen, ben benieuwd hoor. nu ik spontaan wil proberen te bevallen ben ik benieuwd hoelang het nog duurd. zul je net zien dat ik nu overtijd ga maar goed we lopen niet vooruit, we bekijken het nu per week. er kan nog genoeg veranderen.
Caruli hier gaat het super ik geniet zo he. Ik heb geen kraamtranen alleen maar tranen van geluk als ik na mn meisje kijk. Het beste is er idd maar vanuit gaan dat je overtijd gaat meid
geweldig gevoel is dat he.. ik weet het nog van casey ben benieuwd hoe ik me nu voel aangezien het niet de 1e meer is.. alles is nu zo anders. ach overtijd lopen.. zal dan niet de 1e x zijn hihi als ik daarop reken kan het alleen maar meevallen he als hij wat eerder komt
Enise; gefelicteerd met je dochter!! Hoe is het met je?? Hoe vond je de bevalling? La Femme; wat fijn dat de placenta weg is voor de uitgang en dat je kindje nu goed ligt. En nu streng toespreken dat het zo moet blijven liggen (sorry had dit even gemist). FT; ik hoop ook voor je dat je snel de kleine voelt. Het is niet alleen geruststellend maar ook nog eens zooooo bijzonder! Caruli; wat fijn dat je al 36 weken bent. Heerlijk dat de 37 weken grens in zicht komt! Tja, je weet het nooit wie weet ga je idd flink over tijd. Ben idd benieuwd hoe een volgend kindje gaat ervaren. Kun je eigenlijk nog een beetje uit de voeten? Wat beteft mex. griep. Als ik nog zwanger zou zijn zou ik de keuze ook erg moeilijk vinden. Nu denk ik toch dat ik hem maar ga halen. Net zoals Danjo schrijft, ik zou het mezelf nooit vergeven. Maar aan de andere kant. Door alles krijgen wij nu veel kraamvisite en die kunnen ook iet meenemen. Van de kinderarts moeten we trouwens al het bezoek vragen voordat ze haar aanraken hun handen goed te wassen omdat ze nu nog een erg lage weerstand heeft. Verder nog even een dipje hier. Vandaag een curettage gehad, er was een stuk placenta achter gebleven. Even flink balen dus, de ingreep zelf viel erg mee. De kijkoperatie vond ik vele malen zwaarder. Nu nog even bijkomen van de narcose en het bloedverlies en daarna weer lekker door zweven op die mooie roze wolk.
Hey dames, Bedankt voor jullie felicitaties!! Nou hier komt mijn bevallingsverhaal dan heb jullie lang laten wachten sorry Om 8 uur in de ochtend had ik last van menstruatiepijn, dit duurde heel licht tot half 10. Dacht, weer hetzelfde als dagen ervoor. Beetje voorbereiden. Stond op, ging ff douchen en ontbijten. Om half 11 tot half 12 kreeg ik ze om de 5 min. vond het opvallend en heb de verloskundige gebeld. Ze gaf aan dat ik moest wachten omdat het ook weg kon gaan. Mannetje gebeld, hij was op werk en zij dat ie eraan kwam, terwijl ik het niet nodig vond. Van half 12 tot half 1 begon het om de 4 min. te komen en tot half 3 om de 3 min. en begonnen de weeen veel heftiger te zijn. Gelukkig was mannetje thuis gekomen en kon mij steunen. Om half 3 verloskundige gebeld en zei dat ze binnen 30 min. zou komen. Om 3 uur kwam ze en heeft ze bij mij gekeken. Ze zei dat ik al 4 cm ontsluiting had en het erg snel vond gaan. Wij blij natuurlijk. We mochten ook al naar het ziekenhuis gaan. We waren rond 5 uur in het ziekenhuis aangekomen en de vk zou rond 7 uur terugkomen. In het ZH waren de weeen nog heftiger geworden, ging onder de douche staan enzo.. VK kwam om 7 uur en keek naar mijn ontsluiting, deze was zo'n 6 a 7 cm. Tot 9 uur bleef de weeen maar heftig aanhouden, kon er echt niet meer tegen en de weeen duurden veel langer. Ontsluiting was rond de 7 a 8 cm. Ging niet meer zo goed, kon er ook niet meer tegen. Moest gaan liggen, ik kon absoluut niet liggen, niet zitten, of op mijn zij. Deed onwijs pijn, 10 x meer pijn als ik stond. Was dus de hele dat op been. Ik moest gaan liggen omdat hartslag van de kleine wat minder ging. Moest aan de CTG en gingen de weeen meten, hoe hevig ze waren.. Had zo'n pijn niet normaal! Op een gegeven moment kwam de gyn erbij, daarna nog een. Er stonden opeens 2 VK, 2 gyn. en een verpleegster bij mij in de kamer. De gyn heeft met haar handen de ontsluiting volledig gemaakt. Ging persen, maar ze kwam maar niet.. Toen vertelde ze dat ze een vacuum wilde gebruiken, ik prima hoor, was het helemaal zat! Vacuum op haar hoofdje, kreeg ook een prik omdat ik geknipt moest worden. Ook goed! Na vacuum een knip, na knip moest ik weer persen en daarna was mijn kleine geboren!!! Wat was dat een super gevoel zeg, jeetje.. alle pijn was daarna helemaal weg!!! Daarna gingen ze nog een uur ongeveer hechten.. Moest een nachtje in het ZH blijven omdat ik niet naar de wc kon. Volgende dag kon het en mochten we naar huis met onze kleine meid.. wij zijn echt verliefd op haar.. Wat een ervaring zeg!!!!!
Oh, de reden waarom het op het eind zo moeilijk ging, was omdat mijn kleine meid met haar gezicht de verkeerde kant opkeek. Sterrenkijker noemen ze dat. Door haar kleine hoofd, is ze niet goed in mijn bekken gedaald. Dat was ook de reden dat mijn ontsluiting maar niet wilde op het eind. En de persweeen heeft daar ook niet voor kunnen zorgen helaas.. maar goed, ben blij dat het allemaal achter de rug is
Enise hier wil ik je ook even van harte feliciteren met je dochter! En wat een verhaal zeg, fijn dat je weer na een dag naar huis kon. Liefs Mounia
Enise; wat een verhaal zeg! Balen dat het een sterrekijkertje was. Daar kwamen ze dus pas laat achter? Hoe heb je de kraamtijd ervaren? Had je een fijne hulp? Hopelijk ben je helemaal aan het genieten van je meisje. Caruli; in je onderschrift staat dat de kleine te rustig is?! En je moet een trappelkaart bijhouden. Nooit van gehoord, ik neem aan dat je bij moet houden hoe vaak je beweging voelt? Moet je ook naar het ziekenhuis voor CTG's? Hoe zie je het zelf?