Hoi dames, Wij zijn al 2 jaar bezig voor een brusje voor onze dochtertje. In december hebben we eindelijk te horen gekregen dat we kunnen starten met IUI. Alleen krijg ik 24 februari een laparoscopie(als ik het goed schrijf) omdat mijn Gyn denkt dat ik endometriose heb. Hierna gaan we starten met IUI. Ik vroeg me af hoelang je na een kijkoperatie kan starten met IUI. Ik wil graag in contact komen met andere vrouwen die dit jaar ook met een IUI behandeling gaan starten en of al deze hebben gehad met succesverhalen? Ik hoor het graag en iedereen is super welkom! groetjes, Mom2be92
Wij hebben na de kijkoperatie eerst 3 maanden natuurlijk geprobeerd, helaas niet gelukt en toen door naar IUI. Ik wens je heel veel succesdat je snel een positieve test mag hebben.
Wij mochten na de kijkoperatie ook nog maximum een half jaar verder proberen op de natuurlijke manier (endometriose verwijderd), maar mochten ook gelijk starten met iui toen. Na 4 maanden geen geluk en zat ik er psychisch onderdoor, dus toch met iui doorgegaan. Helaas na 3 pogingen ook geen succes en met icsi snel zwanger geworden. Denk wel dat we hier omwille van slechtere zaadkwaliteit zelfs met iui geen kans hadden gemaakt hoor! Denk dat je de cyclus nadien wel zal kunnen starten! Veel succes gewenst, maar eerst goed recupereren van je operatie, dat is ook nodig!
Ik heb een laproscopische HSG gehad in april en in november terug gegaan voor IUI. Maar dat lag meer aan mijzelf, ik was eigenwijs en mijn hoofd stond nog te veel naar de natuurlijke manier.... Mag ik vragen waarom je de kijkoperatie krijgt? Heb je al een HSG gehad en hoe is de verlopen? Van de arts kregen wij na een half jaar enigszins klagend te horen: "Ja het wordt nu wel weer tijd om terug te komen" toen we weer op de stoep stonden Inmiddels met IUI ronde 3 bezig alleen door de kwakkelende gezondheid van mijn man fluctueert de kwaliteit nogal. Toevallig vandaag de inseminatie voor ronde 3 gehad dus nu weer op wachtbank....
2,5 jaar zelf geprobeerd om zwanger te raken zonder succes. September 2016 hsg gehad, geen oorzaak gevonden dat het niet lukte. In oktober 2016 de eerste IUI gehad en ben nu 13 weken zwanger. Dus het is echt mogelijk!