ik kijk zoveel mogelijk naar de kleine wat hij wilt. pas geleden kregen we de fles van 11 uur er echt niet meer in, we zijn toen over gegaan naar 4 flessen van 180 (200ml voeding) hij heeft nu echt een vast ritme 8uur 12 uur 4 uur, 6 uur gaat hij naar bed en maak ik hem om 9 uur wakker voor zijn laatste fles, dit gaat helemaal prima zo en meneer is erg tevreden. maar nu moet ik hem wakker maken omdat ik moet werken en hij naar het kinderdagverblijf gaat. dus krijgt hij nu om 7 uur zijn flesje en schuift alles een uurtje terug. dus die van 9 uur wilt hij echt om 8 uur s, avonds. daarna is hij tevreden en komt hij 7 uur in de morgen, een nieuw ritme dus. maar nu vindt ik zo eng om hem zolang zonder voeding te laten slapen terwijl hij het hierop heerlijk doet. ik had gelezen dat het bij 6 kilo mag en hij is nu 5 1/2 kilo. moet ik me zorgen maken? of gewoon naar mijn baby kijken want als hij honger heeft komt hij vast wel neem ik aan.
Als hij snachts niet komt heeft hij genoeg aan 4 voedingen ... Hier hadden we hetzelfde "probleem" ... Als hij snachts weer komt dan weer over gaan op 5 voedingen ...
bedankt, het is meer zo dat hij die van 11 uur echt niet wou en die deden we dan om 9 uur zo laat mogelijk. en s,ochtens meld hij zichzelf rond 8 uur. de nachtfles heeft hij eigelijk nooit gehad dat hoefte niet van de kraamzorg als hij zelf niet kwam. nu was zijn eerste wendag vandaag en moest hij hem om 7 uur krijgen. en dat gaat prima overdag om de 4 uur te geven. maar door al die drukte moet hij erg wennen en wilt hij niet gelijk naar bed als ik met hem om kwart over 6 thuis kom. het eerste uurtje is hij vrolijk maar daarna heeft hij trek omdat hij om 7 uur zijn fles mag krijgen. maar die rek ik het liefst even tot 8 uur zodat hij toch snacht minder lang zonder voeding zit. na zijn fles valt hij gelijk in zijn diepe nachtslaap en is niet meer wakker te krijgen. ik heb het gevoel dat hij veelste jong is voor dit ritme en eigelijk ook nietmag, maar ja hij voelt zich zo happy en doet het hier goed op. eigelijk is hij ook iets ouder omdat hij twee weken te laat is geboren.
Mijn baby is 5 weken en slaapt al 10 uur door (ik niet daarentegen haha ). Heb nagevraagd bij het cb en als hij goed groeit, 's ochtends fit wakker wordt (dus niet duf en slap, want dan is zijn suikerspiegel te laag) dan kan hij gewoon doorslapen. In mijn omgeving hoor ik niet anders dan babies van 6 weken die 12 uur doorslapen. Als je goed op je kindje let dan is er volgens mij niets aan de hand. Succes! Nadia
fijn om te horen bij het consultatie burau makten ze me bang voor de bloedsuiker spiegel inderdaad daalt en je kindje dan in coma kan raken. maar hij doet het uitstekend zo. dus donderdag als ik moet werken dan ben ik half 7 thuis nog even rekken tot 8 uur en kan hij daarna lekker dooslapen tot de volgende dag tot 8 uur heerlijk voor beide!
Inderdaad heerlijk! En gewoon goed naar hem kijken als hij wakker wordt, als hij anders doet dan anders dan weet je genoeg! Succes met weer werken Nadia
Het regeltje dat ik ken vanuit het ziekenhuis voor doorslapen is: Het aantal ponden dat de baby zwaar is, is het aantal uur dat de baby mag doorslapen. Dus bij 5,5 kilo, is 11 pond. Mag hij ook 11 uur doorslapen. Dus dat gaat bij jullie perfect..
ah helemaal opgelucht, dank jullie. wat zijn ze dan altijd aan het mopperen op het consultatie burae! net zoals met bijvoeden vanaf 6 maanden. terwijl de potjes vanaf 4 maanden te koop zijn en als je kindje daar behoefte heeft met 4 maanden waarom niet. ze hebben altijd wat