Ik had er vroeger al eens iets over gelezen en gisteren kwam ik dit bericht ook weer tegen. Lange vrijpartijen en een lange opwinding bij de man, waarbij hij een paar keer tot tegen een zaadlozing aan komt, leveren meer zaadcellen op. Mijn eigen conclusie is dan dat een vluggertje kleinere zwangerschapskansen oplevert...?
Mja geen nieuwtje voor mij, al vaker zelf gezien bij ex vriendjes dat als die een paar keer tegen het randje komen er uiteindelijk veel meer uitkomt... Maar of het echt zo'n enorme invloed heeft op het zwanger worden weet ik niet. Uiteindelijk zijn er bij een 'snelle wip' ook meer dan voldoende zaadjes beschikbaar. Maar misschien dat iemand wiens partner een probleem heeft bij de zaadproductie hier wel z'n voordeel mee kan doen.
Mijn man had wisselende zaadkwaliteit en ik ben uiteindelijk zwanger geraakt van een dronken vluggertje. Wel na drie weken onthouding, dus ik denk dat vooral dat in ons voordeel heeft gewerkt.
Mijn dochter is toch een ‘snel’ gemaakt Maar op zich logisch dat als er meer sperma is door af en toe ‘uit te stellen’ er meer zaadjes zijn....
Ik dacht nochtans te hebben gelezen dat er niet alleen meer vocht wordt aangemaakt, maar dat ook de zaadcellen sneller worden doorgestuwd van de vas deferens naar de zaadblaasjes. En dan komen er dus vanzelf ook meer zaadcellen in het ejaculaat.