Vraagje over baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nneah, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik heb net een controle gehad bij de gynaecoloog en die kon aan mijn baarmoederslijmvlies zien dat ik na m'n eisprong zit. Ik vroeg of het nog te vroeg was om te zien of ik zwanger was en hij zei dat het slijmvlies bij een zwangerschap nog dikker zou zijn. Conclusie: niet zwanger.

Maar op de terugweg begon ik te piekeren. Wanneer wordt je baarmoederslijmvlies dikker bij een eventuele zwangerschap? Is dat pas na de innesteling? En zo ja zou dat dan nu al te zien zijn? Ik ben +-10 dpo. Zou ook 11 kunnen zijn.

Iemand een idee? Kon het antwoord zo snel niet vinden.

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik volg even als dat mag :)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Volgens mijn gyn kan je aan bms niet zien of je zwanger bent of niet. Aangezien bms standaard wordt opgebouwd... bevruchting of niet.

Op 10 dpo kan je nooit zien of je zwanger bent met een echo ;);) daar is het echt veel te croeg voor :D
    Je kan er alleen achterkomen dmv een hcg bloed of urinetest.

Weet je ook hoe dik het was?
    Ideaal voor een innesteling is tussen de 8 en 12 mm.

4. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Nee ik dacht achteraf ook shit ik had moeten vragen hoe dik. Maar hij zei dat hij een triple line zag en dat het mooi egaal was, dus ik neem aan dat de dikte wel goed was (lijkt me wel dat hij daar anders iets van zou moeten zeggen).

Ik ging vooral om te controleren of ik een niche of verklevingen had, na de keizersnede van mijn dochter.

5. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ik was ook bij de fertiliteits arts voor echo en omdat mn menstruaties zo kort zijn.
    Ze zag dat ik na eisprong zat maar dat mn bm slijmvlies ontzettend dun was. Veel te dun voor 7dpo en veel te dun voor een innesteling. (Dat verklaart ook de korte menstruaties)
    Wonder of niet, twee dagen later testte ik positief en ben nu 15 weken zwanger.
    Dus laat je niet gek maken over diktes enzo ;)

MinnieM, Rosa5, babywens93 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Hahaha gefeliciteerd! Dit is een heel fijne reactie :)

Simmy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina