Voorraad aanleggen, welke invriesmethode?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rocketscience, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    #1 rocketscience, 15 jan 2016
    Laatst bewerkt: 15 jan 2016
    Ik geef inmiddels al 3,5 maand borstvoeding en dat gaat helemaal goed. Maar ik zit nog heel vaak (eigenlijk iedere dag) met hele volle borsten. Regelmatig kolf ik het af maar moet het na een paar dagen weg gooien want doe er niets mee.

Ik wil het dus gaan invriezen. Niet zozeer voor mijn eigen kind maar misschien dat ik het nog kan doneren.

Maar nu mijn grote vraag: welke invries methode zal ik hanteren en in welke hoeveelheden? Ik heb al zitten kijken naar milk trays, die zien er best handig uit. Maar als ik het dan nadat het bevroren is in een zakje doe, moet dat dan een BPA-vrij zakje zijn? En zijn de bekers van het VIA systeem ook BPA-vrij bijvoorbeeld?

Wat vinden jullie handige systemen en met welke hoeveelheden werken jullie? Ik wil het misschien ook aan een vriendin haar kindje (moet nog geboren worden) kunnen geven, die drinkt in het begin natuurlijk nog niet zo veel.

Ik had voorheen diepvries-bakjes bij de blokker gekocht en daar wel eens wat mee ingevroren maar het voelde toch niet oké omdat het van plastic is en dus niet BPA-vrij. Ik vind dat wel belangrijk voor baby's.

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Je kunt letten op de code op de zakjes/bakjes. Het is zo'n driehoek van pijltjes met een cijfer erin. Alles met cijfer 5 is geschikt voor borstvoeding. de VIA bakjes zijn prima inderdaad. Ik gebruik voor borstvoeding Beldico flesjes (die kunnen direct vanaf mijn kolf in de vriezer), voor groentehapjes VIA bakjes.

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Deel Deze Pagina