Onze zoon Thijs wil overdag amper slapen, alleen in de kinderwagen of maxicosi, als we gaan wandelen of in de auto. Maar als hij wakker is, huilt hij van verveling, hij kan zichzelf niet natuurlijk nog niet vermaken. Als je hem vasthoud is het meestal goed, maar als je hem in de kinderwagen, bedje, box, wipstoeltje legt is het brullen. Heel vervelend, ook vooral omdat hij tussen 5 en 7 s'avonds op zijn huilerigste is, net als wij willen eten. Mijn man is zeevarend, dus ik heb steeds 2 weken de zorg in mijn eentje. Ik weet ook niet hoe ik hem overdag, als hij uitgeslapen is moet vermaken als ik even druk ben met eten, aankleden, huishouden of de hond.. Als hij de hele nacht, met een paar voedings onderbrekingen, heeft geslapen is hij meestal om een uur of 7 uitgeslapen. Ik word dan wakker van hem, dan voed ik hem maar dan moet ik me dus nog aankleden, maar meneer is dan niet van plan even een momentje voor zichzelf te nemen. Als ik hem in de box leg, of in de wipstoel zet is het gelijk brullen. Wat kun je doen dat een baby van zijn leeftijd even een minutje rustig kan wachten tot ik ook opgestart ben? Hij heeft een mobiel boven zijn box, maar dat heeft hij na 1 rondje ook wel gezien.. Wat doen jullie in zo een geval?
Ik leg onze kleine onder de babygym of zet zijn vtech beertje aan hangt aan de wipstoel (vind hij helemaal geweldig) werkt soms wat langer en soms maar even want dan raakt hij weer gefrustreerd omdat hij het (nog) niet kan vastgrijpen. (zal niet lang meer duren denk ik) ook vind hij tv geweldig. Kwamen we vd week achter toen we een film zaten te kijken. Onze man heeft zijn huiluurtjes van 19.00 tot 22.00 dan proberen we hem zo veel mogelijk bij ons te houden. Tja niet altijd handig maar goed als het werkt.
Weet je zeker dat je zoontje uit verveling huilt? Het lijkt me eerder dat hij overprikkeld is... Overdag bijna niet slapen is voor een baby van 6 weken wel erg weinig: gemiddeld kunnen ze op die leeftijd ongeveer een uurtje wakker zijn.
Hier wilde mijn dochtertje ook niet slapen overdag. Ze begon steeds meer te huilen en ik bleef haar bezig houden met spelen in de box enz. Uiteindelijk bleek ze oververmoeid te zijn, kon niet zelf in slaap komen. (en ik bleef haar telkens maar prikkels geven) Uiteindelijk begonnen met inbakeren. Dit werkte super. Ze sliep toen "normale" tijden voor een baby van 6 weken. Weet niet of je hier iets aan hebt?
ik denk ook dat je zoontje juist huilt omdat hij moe is, mijn zoontje is 3 maanden en kan hooguit een uurtje wakker zijn en begint dan te jengelen omdat hij naar bed wil. In het begin was het ook huilen zodra ik hem in bed legde! Toen heb ik hem een tijdje in een swaddle me (bakerzak) gelegd en rust en regelmaat toegepast! Nu gaat het super en na een uurtje wakker zijn slaapt hij zo'n 2 tot 3 uur. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Onze dochter wilde eerst ook niet slapen overdag, met als gevolg dat we hier met een overprikkelde, huilende baby zaten. Vanaf het moment dat we haar in de puckababy deden, slaapt ze overdag en is ze een heel stuk rustiger en meer tevreden!
Herkenbaar!! Ik ken deze fase nog goed. Ik ben op advies van het consultatiebureau gaan inbakeren (in een Swaddle Me inbakerzakje) en ben voor heel veel regelmaat gaan zorgen. Dat wil zeggen dat je de dingen in een herkenbare volgorde doet voor je kleintje. Een goede volgorde is bijvoorbeeld: verschonen drinken knuffelen en spelen (boekje lezen, box, saampjes naar buiten kijken en benoemen wat je ziet, wippertje, etc), weer slapen verschonen drinken etc etc etc Dit herhaal je vervolgens de hele dag. De eerste paar keren is het gaan slapen wellicht vreemd voor Thijs en dan zal hij gaan huilen. Je mag hem eventjes laten huilen. Huilt hij wat langer, ga dan eventjes naar hem toe, aai hem even, praat lief tegen hem en vertrek dan weer. Haal hem er niet uit, ga eventueel nog een keertje kijken en houd dit even vol. Als je besluit in te bakeren, moet je dit ook consequent bij ieder slaapje doen, Als je voor deze regelmaat zorgt (wat je misschien even op moet bouwen en in het begin onwennig is) zul je zien dat je kleintje dat vast fijn vindt. En voor jezelf is het ook lekker!
Gisteravond is er iemand van het Cb langs geweest, en die heeft hier een paar uur gezeten. Thijs is idd oververmoeid, en zij zegt dat het niet normaal is dat een baby van zijn leeftijd zo veel wakker is. Hij is idd oververmoeid. Per etmaal slaapt hij denk ik ongeveer 6 uur op het moment, veel te weinig dus. Vanaf vanmorgen 5 uur heeft hij mischien 4 uurtjes geslapen, hij is zelfs te moe om te drinken, dan moet ik hem bezig houden, maar zodra hij in bed ligt is hij klaarwakker en huilt hij.. Het is vooral gekomen sinds hij zijn ontlasting niet of nouwelijks kwijt kan, en door de reflux word het er denk ik ook niet beter op. Ondertussen ligt hij nu bijna een uur in zijn bed, en ik ben nu 4x terug naar boven moeten gaan omdat hij huilt, nu hoor ik hem zelfs voor de 5de keer.. Hij is gewoon niet meer in slaap te krijgen...
hoi hoi Ik herken je verhaal best wel. Ook las ik dat je kindje last van reflux heeft?? Bij ons wou ons zoontje ook niet slapen,dit begon al toen hij ong. 2 weken oud was. Na heel veel dingen geprobeert te hebben zijn we sinds 2 weken erachter gekomen dat hij dus last van reflux heeft. Nu hebben we medicijnen hiervoor gekregen (zantac) en gaat het al een heel stuk beter met hem. Ook zijn we deze week erachter gekomen dat zijn kamertje echt pikke donker moet zijn. Wij dachten dat het rolgordijn omlaag doen voldoende zou maar dus niet. Wij hebben nu sinds 3 dagen ook verduisterde gordijnen opgehangen en nu slaapt meneer ineens wel gewoon. Meschien heb je hier wat aan. Voor de rest wil ik je heel veel sterkte wensen,weet uit ervaring hoe het is.
Ik geef even een heel andere insteek als inbakeren hoor!! Je kindje is 6 weken jong! Je kindje is nog maar 6 weken alleen op de wereld! Die zoekt geborgenheid en veiligheid van mama. Ik zou een draagdoek lenen of kopen, je kindje op je buik knopen en met de hond gaan wandelen. Dan weet ik bijna zeker dat je kindje slaapt! Als dit lukt, ookal rust je kindje er gewoon meer van uit, dan draag je je kindje zoveel uur op een dag als kan. Echt, het word vanzelf beter! Tot mijn dochter 12 weken was, was ze elk moment bij ons! Ze sliep bij ons ( op de arm! ) ze lag bij ons tijdens het eten, ze sliep op de bank op onze borst. Altijd! Ze kon echt niet alleen zijn! Nu slaapt ze haar hele nacht op haar eigen kamertje ( Dat heeft ook een maand of 2 geduurd hoor, daarvoor kwam ze 's nachts nog bij mij slapen om een uur of 5 ) en haar dutje ook op haar eigen kamertje. Vanaf een maand of 4 kon ze meer afstand hebben, en vanaf toen ging het super goed. Maar als ze wakker is, kan ze heel lang zelf spelen, maar als ze moe en hangerig word, maar niet wilt slapen, dan knoop ik haar in de draagdoek en zit ze heerlijk rustig tegen me aan, speentje in haar mond, dommelt soms weg. Na een uurtje ofzo word ze weer wat wakkerder en kan ze er weer even tegenaan. Ik denk echt dat je kindje baat zal hebben bij moederwarmte en veiligheid. Een kindje inbakeren en op zijn eigen kamer leggen vind ik zo ontzettend zielig! Ze zijn nog zo klein, ze willen bij jou zijn! ( Ja, ik heb ook een overprikkeld kind, die niet wil slapen overdag, de laatste maanden slaapt ze 1, soms 2 dutjes, daarvoor niet. Heel de dag niet. Maar ze komt wel tot rust in de draagdoek, en als ze rustig is, dan kan ze slapen, niet als ze bang, verlaten en verdrietig is. )
Met reflux mag je in principe toch niet inbakeren? Wie heeft de reflux geconstateerd en wie heeft jou het inbakeren geleerd? Wat krijgt hij voor de reflux? Medicijnen of alleen nutriton? Maar je kindje klinkt idd oververmoeid. Vervelen,daar doen baby's van 6 weken nog niet aan. Breng je hem op tijd naar bed? Herken je zijn moeheids-signalen? Gapen en oogjes wrijven enz. Het kan voor baby's erg belangrijk zijn om precies het goede moment rust te geven om te laten slapen. Zit er een beetje een ritme in jullie dag? Opstaan,flesje,schone luier, even spelen, even knuffelen, flesje,slapen bijv. In een draagdoek kan, maar ook gewoon op schoot laten slapen kan gewoon. Je hebt verlof, je baby slaapt niet, dus de rest gewoon even laten gaan allemaal. De draagdoek is vooral handig als je zelf nog wat wil doen. En voor dingen als plassen, eten,aankleden zet ik babytv gewoon aan, werkt prima. Ze kijken gewoon naar de kleurtjes. En met douchen kan je hem bij je in de wipper zetten, of je kan samen douchen. Hij lag een uur in zijn bed met elke keer huilen, waarom ga je op zo'n moment niet even samen met hem op bed liggen? Dan rust je zelf ook wat uit en je raakt minder gefrustreerd door het heen en weer lopen. Als hij op dit moment in z'n leven niet alleen wil zijn kan je het beste eraan toegeven. Niet bang zijn dat je hem verwent, dat kan nog helemaal niet.
Iedereen bedankt voor de reactie's. We zijn gister weer bij de huisarts beland en zijn er achter gekomen dat zijn overprikkeling en niet willen slapen waarschijnlijk komt door de Zantac. Sinds hij die krijgt is het begonnen en heeft hij grote ogen in zijn hoofd en erg onrustig en huilerig. Nu zijn we over gegaan op losec en hij is met een inhaalrace wat betreft slapen bezig. Hij kijkt weer helder uit zijn ogen en is een end meer tevreden. Over inbakeren zijn de meningen verdeeld, zoals bij erg veel dingen. Artsen, verkoskundigen, kraamhulp en mensen van het CB praten elkaar zo en zo erg tegen over veel dingen. Als wij onze zoon niet inbakeren, slaapt hij amper. Hij is erg druk, en houd zichzelf constand wakker door met zijn armen te maaien, daarom bakeren we hem als vanaf het begin in na overleg met de kaamhulp..
We zijn meerdere malen bij de arts geweest. Spugen deed hij al vanaf het begin heel erg, waardoor de kraamverzorgster ons erop heeft gewezen dat hij goed reflux kon hebben. Vanaf toen zijn we aan zijn voeding een schepje nutriton gaan toevoegen. Totdat hij gewoon een uur na de voeding complete golven maagzuur uitspugde.. Weer naar de arts, en die heeft vorige week zantac voorgeschreven. Waarna hij dus totaal (in negetieve zin) is veranderd. Wij denken, en met ons de arts en de kraamverzorgster die ik er over heb gebeld, dat het oververmoeide komt door de Zantac, en zelf denk ik dat dat mischien komt omdat er 8% (!!!) alcohol in de Zantac zit. Dat is natuurlijk heel weinig, maar voor een baby die niks gewend is is dat natuurlijk al te veel. Nu heeft de arts dus Losec voorgeschreven, en we hebben een ander kind. Hij spugd minder (nu al) en het ruikt veel minder zuur. Ook zijn we met ongeveer 4 weken na overleg met het CB over gestapt van Nutrilon standaard naar Nutrilon omneo ook omdat hij zijn ontlasting moeilijk kwijt kan. Mischien dat dat komt door de Nutriton? (CB en arts zegt dat dat niet logisch is) daarom doen we maar 1 schepje ipv 2. Ook hebben we geprobeerd met de Omneo of we zonder de Nutriton kunnen, maar dan komen de hele grote golven weer, nu is het af en toe een grote golf, maar over het algemeen is het nu minder.
Verschrikkelijk, alcohol in medicatie voor babies!! Maar inderdaad, zeker nu je nog verlof hebt lekker met je kindje op bed gaan liggen hoor, een uur huilen is echt niet nodig, voor hem niet, en voor jou ook niet!
Hier hebben wij dit ook een tijdje gehad. Bij ons werkte de draagdoek ideaal! Stukje buiten lopen en dan viel hij heerlijk in slaap. Dan zn bedje in, en beetje praten en op zn billen kloppen... Gewoon lekker veel bij je houden Ook al is dit heel lastig, zeker met avondeten. Ik had op ten duur zoiets, als hij slaapt dan slaapt hij. Dan maar bij mij op schoot. Toen ging het daarna steeds beter en sliep hij weer goed in zn bedje. Succes!
Heb je al een x een draagdoek geprobeerd??Hier viel mijn dochter altijd heerlijk aan de borst in slaap en dan legde ik haar over in haar wiegje. Of ik wiegde har op mijn buik in slaap,. Slaapt je kindje trouwens in een ledikant of wiegje?Soms vinden ze het ledikant gewoon te groot en heeft hij meer geborgenheid in een wiegje/kinderwagen.
We hebben een draagdoek en af en toe heb ik hem daar in als ik met de hond loop. Maar als hij daar in slaapt en ik leg hem thuis over, word hij wel wakker.. Hij slaapt in een mozes mandje naast ons bed. Daar is hij bijna uitgegroeid en dan hebben we een dichte wieg voordat hij pas in het ledikant gaat..
Overigens heeft het slaap probleem zich opgelost. We zijn gister weer naar de docter geweest, en het kwam door de Zantac. Waarschijnlijk door de alcohol die er in zit. Hij heeft nu Losec en hij is weer helemaal tevreden en slaapt weer prima gelukkig..