Schoolkeuze; tips waar ik op moet letten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zeepaardje, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje wordt in april 3 jaar, maar ben nu al vast aan het rondkijken voor een school...
    Weten jullie tips waar ik op moet letten bij een gesprek/rondleiding:(
    BVD

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Hier is laatst een heel topic over geweest. Misschien kun je daar nog wat uithalen:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/252119-keuze-basisschool.html

Ik ben ook aan het kijken naar basisscholen op het moment. Ik kijk o.a naar de grootte van de klassen,
    Wat is de manier van lesgeven,
    Hoe begeleiden ze kinderen die achter- of voorlopen,
    Hoeveel doen ze aan drama/ toneel.

En ik heb de inspectierapporten gelezen.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook de rapporten gelezen van scholen bij ons in de buurt, en ga op dezelfde dingen letten als Tamio.
    En daarnaast nog of de school een pestprotocol heeft (hier hebben veel scholen bijv. het 'Vreedzame School'-project ingevoerd), of het schoolplan/de schoolvisie me aanspreekt, of er klassikaal of heel persoonlijk en op maat lesgegeven wordt, de mogelijkheid tot overblijven/bso, en de samenstelling van de groepen (gemengd of helemaal blank).
    En heel belangrijk: de sfeer in de school. Een school kan nog zo goed zijn, als ik de sfeer niet leuk vind gaat mijn zoon er niet naartoe. Met sfeer bedoel ik dus hoe de leerkrachten overkomen, hoe het gebouw er van binnen en buiten uitziet, etc.

4. Zeepaardje

hoe kom je aan inspectierapport?

thanks voor de tips...

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
  6. Zeepaardje

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    wij zijn juist eergisteren naar de Open Dag van de basisschool geweest,
    waar wij op gelet hebben:
    De normen en waarden van de school. De manier van lesgeven. De sfeer.
    Wat ons het meest aansprak in hun praatje: ze vinden alle kinderen uniek, en ze proberen elk kind als individu te behandelen.
    Verder hoorden wij zo in het gesprekje wat ze allemaal organiseren op de school, dat verraste ons erg op positieve wijze!

Deel Deze Pagina